חייבים להתנהל אחרת בעסק

לאן מועדות פניהם של העסקים העתידיים בישראל

אין ספק שהטכנולוגיה שפרצה אל חיינו בעשורים האחרונים ביחד עם היבשות הענקיות שעברו מגידולים של אורז דרך התפילה לבודהה נהפכו להיות מעצמות העל אחרי שנים של ריגול תעשייתי במדינות המערב ובמהרה השתלטו על כל חלקת אדמה פורייה בתעשייה בפיתוח ובייצור המקומי תוך שהם מנצלים את עלות שכר עבודתם הנמוך (בסין קרוב ל-2 מיליארד תושבים עם הגבלת ילודה) והיום מייצאים את רוב התעשייה שלהם בכל הסקטורים הקיימים לעולם כולו (אחוז הצמיחה השנתית של סין מגיעה למספרים בין 5% ל- 9% בשנת 2013 היה התמ"ג של המדינה 9.24 טריליון דולר. אין ספק שסין ומדינות המזרח פורצות וגדלות בקצב מדהים ולאט לאט משתלטות בכוח המחיר הזול על שאר ערי העולם.

נשיא ארצות הברית החדש לא בכדי רואה וצופה את הסכנה כיצד אזרחי ארצות הברית מאבדים את הפרנסה שלהם בזה ש המדינה מייבאת את רוב צרכיה, שירותים מארצות המזרח לארצות הברית והתעשיה הכבדה עוברת לארצות המזרח ומקסיקו (גם שם עלות עבודה זולה) כסכנה קיומית לארצות הברית ומכאן מגיע האמירה שלו "AMERICA FIRST"

מהי ההשפעה על מדינת ישראל?

  1. קברניטי המדינה לא יודו בזה! מבחינתם משחק התפקיד של המקרו כלכלה, כמו היכולת לשלוט על שוק המטח בישראל ולהחזיק רזרבות ענקיות של יתרות מט"ח.
  2. המיסוי בישראל הוא גבוהה! ורק אם ניקח את נושא המכוניות כאשר כל יום עולות על כבישי ישראל 20 אלף מכוניות חדשות ואשר המדינה נהנית מהמס הגבוה על ייבוא מכוניות, עלויות הרישוי, עלויות הדלק, ורווחי הבנקים הממנים את המכוניות (המיסוי מרווחים אלה)
  3. המדינה משקיע פחות באזרחי המדינה בתחומי הבריאות, החינוך, התמיכה הסוציאלית, הדיור לנזקקים ומה לא עוד.
  4. יוצא שעסקים קטנים או בינוניים (ומאמרי זה בא להציג את הבעיות והפתרונות למצב העגום של עסקים בישראל) נלחמים יום יום על הישרדותם ורצים כמו "עכברים" וסליחה על הביטוי על מנת לשמור ולשמר את עסקם אך לפי נתוני 2016 למעלה מ-40 אלף עסקים קרסו במדינת ישראל, וזה המון.
  5. כאשר אזורי תעשיה התרוקנו מעסקים ומפעלים, כאשר הייבוא הולך ומתגבר, כאשר בונים עוד שני נמלי ים בישראל לא בשביל ייצוא אלה בשביל ייבוא סחורות לישראל זה אומר ומצביע כי לישראלים בתקופה מכאן והלאה לא תהיה עבודה. ועסקים יקרסו על ימין ושמאל.
  6. אם ניקח את נושא החינוך והכניסה לאוניברסיטאות נראה שרק יחידי סגולה הולכים ולומדים את תחום הטכנולוגיה, המדעים, והמחשבים שהם התחומים שיתפתחו בעשורים הקרובים ואילו השאר עיירות פיתוח או קצוות הארץ לא מגיעים כלל ועיקר למגמות אלו, גרוע מזה אנו למדים שהמדינה רוצה לייבא עובדי טכנולוגיה ומחשוב לישראל על מנת לא לשלם לעובדים הישראלי את שכרם ולהפחית את עלויות הייצור הטכנולוגי.
  7. לאחרונה התפתח גם שוק האשראי מבנקים נותני הלוואות דרך הלוואות חוץ בנקאיות דרך הלוואות חברתיות, כניסת השוק המוסדי עתיר המזומנים לתחום ההלוואות לעסקים ולפרטיים ועד לשוק האפור שמגלגל לא מעט כסף הפתרון וכול אותם קרנות מדינה המעניקים הלוואות לעסקים נוצר מצב שבמקום להרוויח כסף בעסק או בחברה לוקחים הלוואות. (ראו את חברת טבע פאר התעשייה הישראלית אשר במקום לפתח את עצמה לקחה הלוואות לעסקאות כושלות (בעיות ניהול כמו בכל עסק קורס) והפכה את החברה למצב שהיא חייבת יותר כסף מאשר השווי שלה.
  8. ולסיכום: המזרח "גמר עלינו" גם היבואנים שרוכשים מהמזרח נאלצים להתחרות במחירים כאן בישראל אם אותם מוצרים המגיעים מהמזרח מה שיוצר תחרות ומפחית רווחיות עם בכלל, במקום לייצר רווחים אנו לוקחים הלוואות, ממחזרים הלוואות, ומאד יכול להיות שחשבונאית אנו מרוויחים אבל התזרים והחזר ההלוואות מרסק אותנו. והרי ברור שלא הרווח החשבונאי חשוב לנו אלא התזרים.

אז איזה המלצות אנו צריכים ליישם בעסק שלנו על מנת שלא נגיע לקריסה.

והמלצות אלה מכוונות גם לעסקים שלא רואים את המציאות ואומרים "אצלי הכל בסדר"

א.         ראורגניזציה מוחלטת בעסק/בחברה

ב.         כל ההוצאות, ניבוי ההכנסות, עולות על השולחן.

ג.          בונים קונספציה של ראיית העסק שנה מהיום ומכוונים/מורידים/משפרים/משנים/ בהתאם

ד.         בונים אסטרטגיה חדשה בעסק.

ה.         מציבים טקטיקה אחרת למכירות, שיווק ופרסום.

ו.          מנסים להרחיב את רצפת המכירה

את התהליך הזה חייבים לעשות עם יועץ עסקי, בעל עסק צריך לחשוב ולהבין את האמירה "מה שרואים מכאן לא רואים משם" ומפה התרומה של איש מקצועי למערכת ולשרידות של העסק.

קראו על התנהלות נכונה מול הבנק

עסקים חדשים או מיזמים חדשים לא נפתחים ואסור שיושקע בהם אגורה אחת לפני שמתייעצים ב ייעוץ עסקי להתכנות של העסק. קרו מקרים אם לא רבים שאנשים החליטו לפתוח עסקים ומיזמים, השקיעו אגורה+ וחזרו אחורה. צריך לזכור ולהפנים עסק חדש פותחים רק אחרי התייעצות אם יועץ בדיוק כמו שלפני ניתוח חשוב הולכים למומחה.

היום יותר מתמיד חייבים לנהל את העסק בשום שכל ולהתמודד מול כל כוחות השוק שמגיעים מבפנים ומבחוץ

D5_020_276844115

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

קידום אורגני
שיווק ופרסום

האם תוצאה אורגנית בגוגל אכן משכנעת?

    מיקסום הנראות בגוגל: מדריך לאסטרטגיות אורגניות וממומנות מבוא בעידן הדיגיטלי של ימינו, יצירת נוכחות מקוונת בולטת ומשפיעה היא קריטית לכל עסק או אדם

ייעוץ עסקי
אימון עסקי

איך מצליחים עם יועץ חיצוני

נסה תחתית הטופס ניווט בעולם הייעוץ האישי: מה כדאי לדעת לפני שאתם מבקשים עצה מבוא בשנים האחרונות, הנוף של ייעוץ מקצועי ופיתוח אישי התרחב משמעותית,

פיתוח מנהלים
מגזין עסקי

פיתוח מנהלים

בעולם עסקי תחרותי ומשתנה תדיר, הצורך במנהלים מיומנים ומוכשרים הולך וגובר. מנהלים אלה נדרשים לא רק להוביל את צוותיהם להצלחה, אלא גם להתמודד עם אתגרים

ניהול עסק משפחתי
מגזין עסקי

ניהול עסק משפחתי

העסקים המשפחתיים הם לא רק אבני יסוד בכלכלות העולם, אלא גם חלק בלתי נפרד מהתרבות והחברה. למעשה, כ-70% מהעסקים בעולם מנוהלים על ידי משפחות, ותרומתם

העסק צולל
אימון עסקי

למה אני לא רואה את הכסף של העסק שלי

  ניווט במים סוערים: מצוקת העסקים הישראליים מבוא בשנים האחרונות, נוף העסקים הישראלי עבר טלטלה משמעותית, עם מגמה מדאיגה של עסקים שנתקלים בקשיים, שלרבים מהם

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן