חוקי מס ההכנסה חייבים להשתנות

הרבה מאד אלמנטים ממשלתיים בחקיקה הקשורה לכול עסק ועסק היו חייבים להתקיים על מנת להתאים אותה למציאות העכשווית בהם עסקים או בכלל אנשים המתעסקים עם כספים והכנסה נדרשים.

קחו לדוגמא את חוקי מס ההכנסה, פקודת מס ההכנסה מקורה בשנת 1961 (מה עברנו מ-1961 ועד היום) ב-1961 נסענו עוד באוטובוסים אם "אף" מקדימה, ראינו טלוויזיה בשחור ולבן אם בכלל, הלכנו עם מכנסי חקי קצרים, קנינו ביגוד ב"אתא" והלכנו לסרט בקולנוע מוגרבי שברחוב אלנבי בתל אביב, עברו להם 50 שנה והיום אנחנו רואים סרטים בסלולר, נוסעים במכוניות ממוחשבות, קונים בגדים ברשתות בינלאומיות, וחוגגים את חגיגת הטכנולוגיה בעיצומה.. אך חוקי ופקודת מס ההכנסה נשארו על בסיס 1961 עם תוספת של תיקונים: 200 במספר. 

מה היה קורה עם פקודת מס ההכנסה הייתה מנוסחת מחדש, ומוגשת לכנסת לחקיקה ע"פ אמות מידה של החיים היום ולא אלו משנת 1961 (למרות התיקונים)

רוצים דוגמאות נוספות. בבקשה. חוק מס שבח חוקק בשנת 1963 ומאז הוא קיבל 74 תיקונים, בחוק בוצעה רפורמה ברוב הליכי השומה שנכנסה לתוקף רק לפני שנתיים ימים, במסגרת תיקון מספר 70  מאז נוספו לחוק עוד תיקונים כמו חוק מס ערך מוסף שקיבל 42 תיקונים והאחרון ביניהם הוא החובה לדיווח מקוון.

ועם על מע"מ מדברים, מה אנו צריכים את החוק הזה שהופך את החתול לשמור על החלב. כמה אדמיניסטרציה וכוח אדם, ואכיפה ופשיעה וחשבוניות מזויפות ומה לא הוליד אתו החוק הזה שהכביד על העסקים הישרים ונתן לחגוג לעסקים הבלתי כשרים.

עוד דוגמא הוא חוק עידוד ההשקעות שחוקק בשנת 1959 עבר רפורמה ותיקה בשנת 2011 כאשר עדיין קשה להבחין בין החוק לרפורמה.

למה אנו צריכים את כול החוקים המיושנים ואלפי התיקונים הנעשים בהם.

משרד אוצר, שר אוצר, ממשלה, חייבת להתקדם ולשפר את החוקים שלה בהתאם לאקלים העסקי או האזרחי שלה. אותו דבר ניתן למצוא במערכת המשפט בה חוקים מנדטוריים עדיין מכוונים את פסיקות השופטים בערכאות ובבתי המשפט השונים בישראל.

טלאי אחרי טלאיי הם התיקונים למכלול החוקים הקובעים את סדר היום שלנו, טלאים שרק מסבכים ומערימים בירוקרטיה מיותרת לאזרחי מדינת ישראל, הנה קמה לה כנסת חדשה עם למעלה מ-50 חברי כנסת חדשים שיכולים להתארגן ולעשות מהפכה אמיתית בחוקים המיושנים המסבכים והמסובכים.

האמת, בחשיבה מחודשת, זה באמת הזמן לשנות את החוקים עם כנסת שרובה צעירים ומהמרכז, הם באמת יכולים לחולל מהפך, בוא נאמר שזאת תהיה מבחנה של הכנסת הנוכחית.

דורון עמית

054-8087706

www.doronamit.co.il

doron@doronamit.co.il

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

קידום אורגני
שיווק ופרסום

האם תוצאה אורגנית בגוגל אכן משכנעת?

    מיקסום הנראות בגוגל: מדריך לאסטרטגיות אורגניות וממומנות מבוא בעידן הדיגיטלי של ימינו, יצירת נוכחות מקוונת בולטת ומשפיעה היא קריטית לכל עסק או אדם

ייעוץ עסקי
אימון עסקי

איך מצליחים עם יועץ חיצוני

נסה תחתית הטופס ניווט בעולם הייעוץ האישי: מה כדאי לדעת לפני שאתם מבקשים עצה מבוא בשנים האחרונות, הנוף של ייעוץ מקצועי ופיתוח אישי התרחב משמעותית,

פיתוח מנהלים
מגזין עסקי

פיתוח מנהלים

בעולם עסקי תחרותי ומשתנה תדיר, הצורך במנהלים מיומנים ומוכשרים הולך וגובר. מנהלים אלה נדרשים לא רק להוביל את צוותיהם להצלחה, אלא גם להתמודד עם אתגרים

ניהול עסק משפחתי
מגזין עסקי

ניהול עסק משפחתי

העסקים המשפחתיים הם לא רק אבני יסוד בכלכלות העולם, אלא גם חלק בלתי נפרד מהתרבות והחברה. למעשה, כ-70% מהעסקים בעולם מנוהלים על ידי משפחות, ותרומתם

העסק צולל
אימון עסקי

למה אני לא רואה את הכסף של העסק שלי

  ניווט במים סוערים: מצוקת העסקים הישראליים מבוא בשנים האחרונות, נוף העסקים הישראלי עבר טלטלה משמעותית, עם מגמה מדאיגה של עסקים שנתקלים בקשיים, שלרבים מהם

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן