זה יכול לקרות לכול אחד מאיתנו

מדוע יש לנו זינוק של 33% בבקשה לפשיטות רגל.

וכאן מוזכרים רק חברות או אנשים אשר ביקשו הליך של פשיטת רגל או נושים הם אלה שביקשו את פשיטת הרגל.

כאן לא מוזכר ההתרסקויות של חברות, עסקים בינוניים ועסקים קטנים, שפשוט, קרסו, התרסקו אבל לא הייתה סיבה לבקש בקשה לפשיטת רגל הן מטעם הנושים והן מטעם החייבים.

 להזכיר פקודת פשיטת הרגל מאפשרת לחברה או לאדם להגיש בקשה לפשיטת רגל ברגע שעסקיו קרסו, שהפך להיות חדל פירעון (עודף ההתחייבויות שלו גובר על הנכסים המצויים בידו) או שבקשת פשיטת הרגל מגיעה מכוון הנושים של החברה או האדם המאמינים שבהליך כזה יוכלו להציל חלק מהכספים החייבים להם או מנגד להכריז על החוב כחוב אבוד.

 האם חייבים להחזיק בעסק בכול מחיר 

למעשה, פשיטת רגל זו זכות הניתנת לחייבים במסגרת חברה או במסגרת פרטית ובכללותה היא באה להגן על החייב מפני הנושים שלו ולעצור מבעדם להפעיל נגדו סנקציות כאלה ואחרות. פשיטת הרגל לפי ההנחיות החדשות של כונס הנכסים הרשמי היא לזמן קצוב (מקסימום 5 שנים) בו פושט הרגל צריך לעמוד בסטנדרטיים קשים, להיות בעל מוגבלויות רבות, עצור בצעדיו ובהתנהלותו, תוך שהוא משלם חודש בחודשו תשלום שנקבע ע"פ יכולתו לנושים שלו עוד יתרון שיש בהליך של פשיטת רגל היא העובדה שלא כמו באיחוד תיקים בהוצאה לפועל הצוברת ריביות נשך, בהליך פשיטת רגל עצם ההכרזה על פושט רגל עוצרת את כול תהליך הריביות וההצמדות המטורפות.

 כמי שנותן ייעוץ עסקי אני חייב להדגיש כי הכרזה על פשיטת רגל היא לא הליך אוטומטי, ואל תהליך פשיטת הרגל צריך להגיע נקיים שקופים עם סיבה רציונאלית לבקשת פשיטת הרגל, לא ניתן להגיע להליך של פשיטת רגל כאשר הכיסים נפוחים ומוסתרים אף על פי שיש כאלה אשר מנצלים את ההליך לבריחה והתחמקות מהתחייבויות ולהונאת הנושים.

 ראוי לציין שלא כמו לפני שנים הליך של פשיטת רגל הפך לסעד מקובל ומובן בעולם המשפט הישראלי והעולמי, גם הועדה שישבה ברשות שר המשפטים הקודם ציינה בהמלצותיה לצורך הרפורמה בתחום ההוצאה לפועל וכינוס הנכסים כי בעשור האחרון התפתח עולם של אשראי לכול דכפין וכמה שיותר וכתוצאה מכך הגיעו חברות ואנשים למצב של חדלות פירעון אשר לוו כספים ניסו אותם בעסקים וכשלו. (באקלים הישראלי אנו יכולים לראות את הדוגמאות לכך בתאגידים הגדולים אשר לא הגיעו לסף פשיטת רגל אלא חתכו מיליונים רבים מהחובות שהם חייבים למשקיעים או יותר נכון לנושים) למעשה נושא פשיטת הרגל ממצב של עלבון, בושה וחוסר ישע הפך להיות סעד מקובל בעולם העסקי המודרני כול עוד הוא נעשה בתום לב, בשקיפות מלאה, ותוך התייחסות כול מקרה לגופו.

 הרבה מאד גורמים נפגעים כתוצאה מפשיטת רגל של יחיד או פשיטת רגל של חברה, אך יותר מכול נפגעים אלה הצריכים לעבור את מסכת הייסורים ועוגמת הנפש אשר תהליך כזה עובר עליהם, בפרט אנשים נורמטיביים ולא כאלה הפועלים בכוונה ל"עקוץ" בנקים, חברות ונושים פרטיים.

 לסיכום, הליף של פשיטת רגל הוא עוד חוליה בשרשרת העסקית שיכולה לקרות לכול אחד מאתנו, זה לא אסון, לא תולים אנשים הנכשלים עסקית ולא משנה מה הסיבה כול עוד היא סיבה עסקית טהורה, הצער הוא בנזק שנגרם לנושה ולחייב כאחד הן אם הוא חברה והן אם הוא אדם פרטי.

 כבעל ניסיון אני מייעץ לחברי בעלי העסקים בישראל, כאשר אתם עומדים לפתוח עסק, או שיש לכם עסק ואתם מרגישים כי אתם מנהלים אותו ב"גלגול" קבלו ייעוץ עסקי, זה רק יכול לעזור לכם וכבעל ניסיון ניתן לצאת מכול משבר בשלום.   

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

העסק צולל
אימון עסקי

למה אני לא רואה את הכסף של העסק שלי

  ניווט במים סוערים: מצוקת העסקים הישראליים מבוא בשנים האחרונות, נוף העסקים הישראלי עבר טלטלה משמעותית, עם מגמה מדאיגה של עסקים שנתקלים בקשיים, שלרבים מהם

קוד אתי
אימון עסקי

מדריך לקביעת קוד אתי/מיתוג פנימי

טיפוח תרבות של יושרה: כיצד ליצור קוד אתי-מיתוג מבוא בנוף העסקי המשתנה במהירות של ימינו, לא ניתן להפריז בחשיבות של פיתוח ויישום קוד אתי חזק.

Drop shipping
ייעוץ עסקי

רוצים להרוייח כסף מ-Drop shipping

משלוח ישיר מפורק לגורמים: גילוי האמת על רווחים פוטנציאליים והשקעות-dropshiping מבוא בשנים האחרונות, משלוח ישיר צבר פופולריות כמודל עסקי עם השקעה נמוכה וקל להתחלה ליזמים

הלוואות
יועץ כלכלי

הלוואה בערבות מדינה: דעה!

הלוואות בערבות מדינה: הבנת היתרונות והחסרונות הקדמה הבנקים נוחתים על בעלי העסקים "בואו קחו הלוואות: ועכשיו בפרסום שאנו מקבלים מאחד מהבנקים הגדולים זאת "הלוואה בערבות

ייעוץ
חברה בע''מ

מלחמת חרבות ברזל חידדה את הצורך ביועץ לארגון

פתיחת פוטנציאל עסקי: כוחן של שירותי ייעוץ מקצועיים מבוא תעשיית הייעוץ העסקי חוותה צמיחה משמעותית בשנים האחרונות, הודות לביקוש הגובר לייעוץ וליווי מומחים בתחומים שונים

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן