העסק לפני קריסה היזהרו!

פשיטת רגל או סגירת עסק לא קורה ביום!

רקע

בעשור האחרון אנו שומעים על פשיטות רגל שקורות פתאום, ולמה אני אומר פתאום? אם לוקחים את סגירת שתי חנויות הרהיטים (המוזכרים בכתבה המיצ"ב בקישור) אז מבינים שפשיטת הרגל או סגירת העסקים הייתה פתאומית (אולי לא לבעלים) שהרי אני משער שימים לפני סגירת העסקים עדיין החברות מכרו את מרכולתם וקיבלו כספים מלקוחות על חשבון. (יכול להיות שיש סיבות נסתרות מדוע המשיכו לגבות כסף מלקוחות (אבל למסקנה זאת יגיע כל קורא המאמר בעצמו)

עסקים לא פושטים רגל או סוגרים פתאום!

אין מצב שעסקים או בעלי עסקים פושטים רגל פתאום או סוגרים את עסקם פתאום, בדרך כלל אני שומע מבעלי עסקים שנסגרו את המילים הבאות:

1. הבנק סגר לי את הברז ביום אחד.
2. הבנק החזיר לי שיקים עד שהפכתי להיות מוגבל.
3. לקוחות לא שילמו לי ולכן התרסקתי.
4. העבודה ירדה בחצי וכבר לא היה לי מהיכן לשלם.
5. ההלוואות העיקו עלי ולא יכולתי לעמוד בהחזר.
6. אצל כולם שקט ואין מכירות.
7. תקופת החגים הרגה את העסק שלי.
8. התחרות אוכלת כל חלקה טובה של העסק שלי

ועוד רבות הסיבות שבגללן העסק שלי נסגר ביום אחד.
ואני טוען שכל התשובות הם בכדי לנקות את המצפון של בעלי העסקים קטנים כגדולים.

אז למה זה קורה:

1. העסק בתקופה ארוכה החליף מכירות בהלוואות.
2. העסק חשב ואמר לעצמו "יהיה בסדר"
3. העסק לא התאים את ההכנסות שלו להוצאות שלו
4. העסק לא קרא את המפה של השוק בו הוא פועל נכון.
5. העסק מילא את תזרים המזומנים שלו בהלוואות, בחריגות, בהלוואות חוץ בנקאיות ובעיקר הלוואות בערבות מדינה.
6. העסק לא הרוויח ברמה החשבונאית וכתוצאה מזה גם הפסיד כסף וגם לא יכול היה להחזיר את חובותיו אלא רק למחזרם.
7. בעלי העסק ניהלו את העסק בצורה אמוציונאלית ולא ברמה עסקית טהורה כפי שנדרש היום בפרט מעסקים ומחברות.
8. העסק פחד לעשות חישוב מסלול מחדש בגלל ש"לא היה נעים לו" לפטר עובדים" "להוריד שומנים", להתמודד מול הסביבה הקרובה שלו ולשחק אותה כי "הכול מתנהל רגיל"
9. עסקים שהם משפחתיים או אם שותפים לא יכלו להגיע להסכמה מאוחדת "מה צריך לשנות או לעשות בעסק על מנת שיצלח תקופה ויתאזן אחריה"
10. העסק לא השכיל בזמן לקחת מחלץ בדמות יועץ עסקי על מנת שייקח את המושכות לידיים, ויוביל את העסק/חברה למחוזות בטוחים בכל מחלקות העסק או לחילופין ימליץ בפני העסק GO-NO-GO
11. העסק לא השכיל לקחת בחשבון הרחבת רצפת מכירה, שינוי מדיניות, כניסה איטית לסקטורים נוספים, פרסום תואם בתקציב המותאם לעסק/חברה.
12. בעלי העסק/חברה הכריזו "אני ואפסי" הווה אומר אף יועץ חיצוני לא יוכל להבין את העסק חוץ ממני, שהרי מי כמוני מכיר את העסק, אך לא הבינו שנכון שהם מכירים את העסק בצד המקצועי שלו דהיינו "תחום התמחותם" אבל היועץ החיצוני לקחת את העסק בצד העסקי שלו וההתפתחות הנדרשת כתוצאה מהאקלים העסקי העכשווי בישראל ובעולם כולו, ולא נרחיב כאן את הסיבות לכך.

קיראו עוד

האם תכנית שר האוצר "נטו עסקים" אכן מועיל לעסקים

מי הוא המנהל המצליח

אני לא כותב את הסעיפים האלה סתם, בעל עסק יקר, אני כותב אותם מכיוון שזה מה שאני מגלה במאות העסקים והחברות שאנו נקראים אליהם.

אנו יודעים כי עסקים הם עולם ומלואו לבעלים, ולכן למרות כל הפרסומים, העצות שבעלי עסקים וחברות מקבלים מכל מיני גורמים "קחו לכם יועץ עסקי" בעלי העסקים במקום לחשוב על שמירת העסק והבטחתו לתקופה ארוכה הם חושבים על התשלום שהם יצטרכו לשלם ליועץ העסקי או שבוחרים לקחת ייעוץ מהמדינה מה שמוביל אותם לשום מקום. (ואני לא כותב מילים אלה בגלל שזה עיסוקי אני כותב מילים אלה כמו רופא שיניים המזהה בעיה ומבקש לטפל אך המטופל לא רוצה להוציא כסף ואומר אני אתגבר אקח כדורים, ארגיע את כאבי השן עם תרופות ומשחות למיניהם מבלי להבין שהמחלה לא תעלם בלי טיפול יסודי.

.
מה אנו חייבים כבעלי עסקים וחברות להפנים?

כפי שכבר הזכרתי בפתיח עסקים לא קורסים פתאום, עסקים קורסים ובעלי העסקים נכנסים למערבולת של חובות אישיים והוצל"פ, ממערבולת זאת לא יוצאים בקלות, בפרט שהיום כל בעל ת.ז. שהוא בעל עסק (עוסק מורשה) או (חברה בע"מ) נמחק כאישיות רצויה במערכת הבנקאית והחוץ בנקאית כולל חברות כרטיסי האשראי לתקופה ארוכה (לכל הפחות 7 שנים) ונרשם בחברות מיידע כמו BDI דבר שמקשה מאד על בעלי עסקים וחברות לחזור למסלול רגיל…וזה ניתן למנוע!
מספרים לנו במערכת המשפט עם כל הרפורמות החדשות שהוכנסו בשנים האחרונות כי המטרה להחזיר את הקורס כספית או פושט הרגל למסלול חזרה לחיים העסקיים והנורמליים, אבל זה ממש לא כך: ברגע שאתה פושט רגל וגם עם קיבלת הפטר מבית המשפט עדיין תהיה מוגבל מבחינת אשראי ופיננסים בכל מערכת כולל השוק האפור (שכאן בכלל אסור לגעת)

לסיכום

1. פשיטת רגל לא קורה ביום.
2. תהליך סגירת עסק עצמאי לא קורה ביום
3. ניתן לחזות נסיגה בעסק זמן רב לפני שהוא קורס.
4. יש המון דרכים להחזיר חזרה עסקים למסלולם
5. צריכים להיות עם ראש פתוח ונכונות לשינויים
6. צריך לבחור את היועץ המלווה הנכון שיהיה מוכן ביחד אתכם לפעול בעסק ולא רק לייעץ
7. צריך לעשות את הנכון לעסק/חברה ולא לערבב אמוציות.

אני יודע כי ניתן להציל עסקים אם מגלים את הדרך לקריסה בזמן בדיוק כמו במחלת סרטן הבטן, הגילוי המוקדם והטיפול ניתנים לריפוי

ועוד משהו! רבים העסקים והחברות שאנו יושבים עם בעליהם ומסמנים להם את טעותם, האומרים לנו "איך מנהל החשבונות/רואה החשבון לא אמר לנו, ואני עונה כי מנהל החשבונות או רואה החשבון לא מתפקידו לנהל את העסק שלכם, הוא רואה החשבון שצריך להביא לכם את התוצאה הנכונה של העסק שלכם ברישום נכון ובזמן ולהתמודד מול מס הכנסה והרשויות. זה תפקידו, הוא לא יועץ עסקי המנהל את העסק ביחד איתכם.

קראו מאמרים נוספים

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

קידום אורגני
שיווק ופרסום

האם תוצאה אורגנית בגוגל אכן משכנעת?

    מיקסום הנראות בגוגל: מדריך לאסטרטגיות אורגניות וממומנות מבוא בעידן הדיגיטלי של ימינו, יצירת נוכחות מקוונת בולטת ומשפיעה היא קריטית לכל עסק או אדם

ייעוץ עסקי
אימון עסקי

איך מצליחים עם יועץ חיצוני

נסה תחתית הטופס ניווט בעולם הייעוץ האישי: מה כדאי לדעת לפני שאתם מבקשים עצה מבוא בשנים האחרונות, הנוף של ייעוץ מקצועי ופיתוח אישי התרחב משמעותית,

פיתוח מנהלים
מגזין עסקי

פיתוח מנהלים

בעולם עסקי תחרותי ומשתנה תדיר, הצורך במנהלים מיומנים ומוכשרים הולך וגובר. מנהלים אלה נדרשים לא רק להוביל את צוותיהם להצלחה, אלא גם להתמודד עם אתגרים

ניהול עסק משפחתי
מגזין עסקי

ניהול עסק משפחתי

העסקים המשפחתיים הם לא רק אבני יסוד בכלכלות העולם, אלא גם חלק בלתי נפרד מהתרבות והחברה. למעשה, כ-70% מהעסקים בעולם מנוהלים על ידי משפחות, ותרומתם

העסק צולל
אימון עסקי

למה אני לא רואה את הכסף של העסק שלי

  ניווט במים סוערים: מצוקת העסקים הישראליים מבוא בשנים האחרונות, נוף העסקים הישראלי עבר טלטלה משמעותית, עם מגמה מדאיגה של עסקים שנתקלים בקשיים, שלרבים מהם

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן