הנה שוב אנו קופצים דור ומתכוננים לקראת עולם חדש
והפעם אני מתכוון לעולם smartphone לסוגים השונים.
למעלה מ-שני מיליון smartphone יש לישראלים יותר מכול אוכלוסייה (יחסית) בעולם.
למעשה, התקשורת היום עם העולם החיצוני מה שהורגלנו אליו דרך המחשב הנייח ואחר כך דרך המחשב הנייד עובר לאפליקציות ש-ב-smartphone.
היום אין צורך לאנשי עסקים או לבעלי עסקים או יותר מזה ללקוחות הפוטנציאלים להתעמק במחשב בכדי למצוא ספקים או נותני שירותים. מספיק שיגדירו לאחת מהאפליקציות את מיקומם הנוכחי וזה כבר יכוון אותם לבעל העסק הקוב אותו הלקוח מחפש.
חשבו על כי אדם הולך ברחוב או נוסע ברכבו ופתאום נזכר כי הוא צריך X דבר! כול מה שעליו לעשות לפנות אל אחד האפליקציות להקליד את שם המוצר או השירות, והופ עולים לו עשרות הצעות של בתי עסק קרובים…ומה קורה עם ה"מותג" או "החנות הקבועה" שבו רגיל הלקוח לרכוש…האם שיטה זאת לא פוגעת בלקוחות השבויים או הלקוחות הקבועים? כן. זה עוד מוקדם לקבוע כי זו רק תחילתה של מהפכה.. אך כול דבר טכנולוגי קודם שאנו מכירים ביטל את הצורך של המוצר שבא אחריו. זוכרים את ה-MP-3 או 4 או 5? למי יש בזה צורך בעידן ה-smartphone בו כול האפליקציות שבעולם מקושרות אליו כמו אותו פריק שמכור לתחנת רדיו המשדרת באלסקה. והנה הוא הולך ברחובות העיר ובאוזניות שלו שומע דרך האפליקציה את התחנה אותה הוא אוהב.
זהו עולם אחר. זה הוא עולם חדש. זה עולם שההתפתחות הטכנולוגית מרימה שווקים ואופציות חדשות ומרסקת עסקים או מוצרים שעבר זמנם בטל קורבנם.
הצורך העסקי להיות היום מחוברים כול כך לטכנולוגיה, ואו להתאים את עסקיהם לשינויים היום יומיים המתרחשים במציאות שלנו בכלל ובמציאות העסקית בפרט.
עוד לא רב הזמן שהמחשב שלנו יהפוך למוצג בדיוק כמו הטלוויזיות הגדולות והשמנות.
כמי שנותן ייעוץ עסקי, המלצתי לחבר את העסק עם ההתקדמות הטכנולוגית המתפתחת ובעיקר עכשיו בנושא שאנו מדברים עליו, בתקופה האחרונה יצא לי לשוחח עם אנשי הפרסום בגוגל AD-WORDS והבנתי גם מהם שהשימוש ב-smartphone ילך ויגביר.
אני יודע, בעלי עסקים, בפרט לא אלה המתעסקים בטכנולוגיה, פוחדים פחד מוות מהקדמה הזאת מאחר והם מורגלים לדרך עבודה, דרך של פרסום, ואין להם את הכוח הנפשי שוב לשנות ולהשתנות על מנת לשרוד. למרות שהמציאות מחייבת זאת.
כ-יועץ עסקי אני יכול "לעוף" עם המחשבה מה אפשר לעשות בעולם טכנולוגי זה וכן…בהחלט כן להטמיע אותו לטובת העסק.
דורון עמית