המלצות לשיווק נכון, כיצד מוכרים היום

החשיבה שבשיווק

רבות אנו חושבים איך נצליח לגרות את הלקוח להיעזר בשירותים שלנו או ליצור ללקוח חווית קניה עבורו ובשבילו. כול הניסיונות שלנו להשקיע בפיתוח מוצר טכנולוגי על מנת שיהיה כמה שיותר טכנולוגי או  הניסיון שלנו להאדיר את שמנו ואת היכולת לגרום ללקוח פעולה שתוביל למכירה באמצעים לא נכונים כך נמשיך לשרוף את תקציב הפרסום שלנו ללא שום תוצאה חיובית.

 כ יועץ עסקי ו יועץ שיווק אני תמיד עומד על כך כי פיתוח מוצר, מכירה של שירות, מחייבת אותנו לנגוע במקום הנכון אצל הלקוח הפוטנציאלי, אני תמיד מסביר כי בכול מכירה שלא תהיה בכול תחום ובכול עניין הקונה/הלקוח הפוטנציאלי חושב בתוך עצמו מה המוצר או השירות יעשה עבורו, למעשה מה שאני טוען הוא שגם שהלקוח רוצה מוצר או חשב על מוצר או מכירת מוצר או שירות נקראת בדרכו תמיד מוחו יחשוב "מה זה יעשה לי" "איך לי תצא תועלת מהמוצר או השירות" ויותר מזה "אדוני המוכר" תגרה את מוחי האבולוציוני כך שיעזור לי לקבל החלטה על קניה של המוצר או השירות שאתה מציע עבורי.

 קראו עוד על ייעוץ עסקי 

למעשה ברגע שאנו כמשווקים מגיעים עם המוצר שלנו אל תוך חווית המשתמש ביצענו את רוב המכירה כי נתנו למשתמש או לצרכן להבין עד כמה יהי לו נוח ומעניין לרכוש את המוצר או השירות תוך שאתה הצרכן מתפאר כ משתמש בשירות או המוצר.

 השיטה הנהוגה היום בתחום השיווק מדברת על סקרי שוק כמותיים, לעומת מחקרי שוק צרכניים המבוססים על שאלות פתוחות ורעיונות שהם בתוך מוחם חשבו לפתרון של מוצר או שירות כזה או אחר. אנו כבני אנוש יש לנו כול כך הרבה מה להגיד וכול מי מאתנו מחזיק במוחו מאגר ענק של פטנטים או המצאות כאלה ואחרות שבאו לו תוך כדי עיסוקו ביום יום בבית או בעבודה לכן סקרי שוק פתוחים יכולים להביא הרבה יותר מזור לחברה סוקרת למען פיתוח וקידום מוצריה.

 כ יועץ אסטרטגי אני נגד קבוצות מיקוד מכוונות, הווה אומר ריכוז של אנשים שונים היושבים לשמוע על מוצר מסוים ולחוות את דעתם, לא! מכאן לא יכולה לבוא ההמצאה הבאה או הצורך הבא, כאן ההתרכזות תהיה על המוצר והפתרונות או התשובות שיזרקו בחלל החדר יהיו מאד ממוקדות המוצר שהרי כבר מראש שקרנו להם להיות קבוצת מיקוד הם יודעים פחות או יותר מה דורשים מהם ועל איזה מוצר מדברים איתם.

 אני כול פעם נאלץ להזכיר איך אפל התפתחה אבל כולם יודעים שקודם יצרו את חווית המשתמש ואחר כך את הטכנולוגיה. ובכלל כול מה שידענו פעם על שיווק, כיצד משווקים, איך מוצר יצליח, שכרנו מנהלי מוצר, קרבנו מנהלי שיווק אשר הלימודים האקדמיים שלהם נבחנו בצד הלינארי ולא בצד היצירתי דבר שלעניות דעתי לא יכולה להמשיך ולנצח את עולם השיווק והמכירות העכשווי.  

מסתבר ע"י מחקרים רבים שנערכו כי יועצים חיצוניים לארגון  שנשכרו על מנת להוביל מהלך שיווקי נכון לחברה תרמו הרבה יותר מכול רמות הניהול הקיימות בחברה והייעוץ אשר נתנו והדרך שהתוו הגדילו את מחזור המכירות של החברה השוכרת. למעשה המטרה להביא יידע חדש ויצירתיות שלא מתוך הארגון אלה מחוץ לו.

המאמר נכתב ע"י דורון עמית יועץ שיווק בכיר לחברות 

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

העסק צולל
אימון עסקי

למה אני לא רואה את הכסף של העסק שלי

  ניווט במים סוערים: מצוקת העסקים הישראליים מבוא בשנים האחרונות, נוף העסקים הישראלי עבר טלטלה משמעותית, עם מגמה מדאיגה של עסקים שנתקלים בקשיים, שלרבים מהם

קוד אתי
אימון עסקי

מדריך לקביעת קוד אתי/מיתוג פנימי

טיפוח תרבות של יושרה: כיצד ליצור קוד אתי-מיתוג מבוא בנוף העסקי המשתנה במהירות של ימינו, לא ניתן להפריז בחשיבות של פיתוח ויישום קוד אתי חזק.

Drop shipping
ייעוץ עסקי

רוצים להרוייח כסף מ-Drop shipping

משלוח ישיר מפורק לגורמים: גילוי האמת על רווחים פוטנציאליים והשקעות-dropshiping מבוא בשנים האחרונות, משלוח ישיר צבר פופולריות כמודל עסקי עם השקעה נמוכה וקל להתחלה ליזמים

הלוואות
יועץ כלכלי

הלוואה בערבות מדינה: דעה!

הלוואות בערבות מדינה: הבנת היתרונות והחסרונות הקדמה הבנקים נוחתים על בעלי העסקים "בואו קחו הלוואות: ועכשיו בפרסום שאנו מקבלים מאחד מהבנקים הגדולים זאת "הלוואה בערבות

ייעוץ
חברה בע''מ

מלחמת חרבות ברזל חידדה את הצורך ביועץ לארגון

פתיחת פוטנציאל עסקי: כוחן של שירותי ייעוץ מקצועיים מבוא תעשיית הייעוץ העסקי חוותה צמיחה משמעותית בשנים האחרונות, הודות לביקוש הגובר לייעוץ וליווי מומחים בתחומים שונים

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן