היזהרו העסק שלכם לפני קריסה

זה מסוכן להחזיק עסק מפסיד!
קוראי, אני מכיר את התחושה שהעסק עובד אבל לא מרוויח כסף, או לא מרוויח מספיק כסף בכדי לכסות את ההוצאות וגם שיישאר כסף לכיסוי החובות.
בעלי עסקים לא רוצים לצאת מאזור הנוחות שלהם, הם מאד היו רוצים להישאר בעסק (למרות שהוא לא מייצר כסף פנוי) ולהפוך את העסק ל"מקום עבודה" ולא מקור לשיפור החיים.
יש לנו עסק אז אנחנו מושכים כסף לצרכינו הפרטיים, הוא משלם לנו את הליסינג של הרכבים, את הטלפונים החכמים, את המשכנתא, את כרטיס האשראי, ואנו חיים ב"אשליה" אחת גדולה. וזה מסוכן!
זה מסוכן, כי זה הופך אותנו לעוריים, שרואה החשבון מתקשר "היד רועדת לנו" כי אנו יודעים שצריך משהו לשלם, שהפקידה בבנק מחפשת אותנו אנו מתחילים להיות שחקנים ומנסים להמציא את הסיפור המי יודע כמה, וההתנהלות שלנו בעסק הופכת להיות בגדר "חתול ועכבר" (העכבר זה אנחנו והחתול זה העסק)
במסגרות הבנק אנו מלאים, חיים על הגדר התזרימי, את ההלוואה בערבות מדינה כבר לקחנו וכיסינו הלוואות או תשלומים, כרטיסי האשראי שלנו קרובים לקצה המסגרת, ובמקום לנהל את העסק ברמה המקצועית שלו אנו פשוט רדופים, נרדפים, ממציאים סיבות, וממשיכים לשקוע.
מה למעשה קורה לנו בעסק:
1. המכירות ירדו.
2. הרווחיות נשחקה.
3. התחרות "מזעזעת" והכול בשם "להיות יותר זול ללקוח"
4. התזרים שלילי כתוצאה שמימנו מכירות בהלוואות.
5. רבים מבעלי העסקים מתגלגלים ולא חושבים לאן הגלגל ייפול.
6. ב"תכלס" כל ההוצאות הקבועות שלנו צמודות (הרכב, הארנונה, העמלות, הריביות, החשמל, המים, העובדים) חוץ מהקניות שכאן יש אפשרות אצל חלק מהספקים או נותני השירותים להתווכח ולהשאיר מחיר עלות קבועה)

והגרוע מכל זו המילה שהולכת ונשחקת "הפוטנציאל"
אנחנו אומרים לעצמנו "יש לעסק פוטנציאל" "הוא יכול למכור יותר" "בוא נענה לאלה שמציעים לנו פרסום באינטרנט ונעשה פרסום באינטרנט" בלי להבין כלל וכלל מה האפקטיביות של פרסום באינטרנט" (מאמר בקישור על תחום הפרסום) ועל המילה הזאת שנקראת "פוטנציאל העסק" אנו ממשיכים להחזיק עסקים מפסידים ולא מתייעצים עם יועץ עסקי אלה עם (חברים, בני משפחה, שותפים, רואה החשבון) וזאת "שוב" עוד טעות שאנו עושים אותה גם בעסקים קיימים וגם בכאלה שנפתחים.

בואו נגדיר רגע את האקלים העסקי בו אנו נמצאים רק בכדי "להתעורר"
אני יודע שאני מזכיר את זה כמעט בכל מאמר או המלצה, אבל חשוב לי לרענן "התובנה של כמות אדירה הנסגרים בשנה" עושה לי רע!.

א. ריבוי עסקים
ב. תרבות הקניות בימי שבת שנותנת פוש לעסקים מסוימים ולרשתות.
ג. הרכישות מקובייה ועד חומרים לבניית ביית באסיה
ד. השמיים הפתוחים עם הרכישות בחנויות הפטורות בנמלי התעופה ושווקי העולם.
ה. אתרי האינטרנט בעולם עם כמות אדירה של קניות ברשת.
ו. השתלטות של רשתות ומותגים בינלאומיים הפותחים מרכזי קניות בארץ.
ז. סף הכניסה של עסקים נוספים לבליל העסקים בישראל (שהוא סף כניסה נמוך בהשקעה אבל התחרות שגם ככה קשה ממשיכה להתחלק על אותם צרכנים)
ח. ההסתמכות על "תכניות עסקיות" שבעלי עסקים קיימים וחדשים רואים בהם את ה"ביטוח" להצלחת עסקם (דבר עם כל בעל עסק כזה שקיים וכזה שרוצה לפתח והוא יבקש ממך לבנות תכנת עסקית כי זה הדבר שהוא למד שחייבים לעשות) וזה לא נכון בעליל! זה לא נכון! מבחינתי תכנית עסקית מבססת רק את ההשקעה ואולי ההוצאה, אבל חסר בה ולא יכול להיות בה את צד ההכנסה, אז חובה בלי זכות לא יכולה להחזיק מים. עסקים שמבקשים לעשות תכנית עסקית בראייה של חישוב מסלול העסק מחדש כן יכולה בנות תכנית תוך התבססות על מה שהיה בפועל בשנות קיומו של העסק.
ט. וכמובן, הטכנולוגיה שמחקה קטגוריות שלמות של עסקים. מה שכבר קיים ומה שכבר הולך להיות.

קראו עוד חישוב מסלול העסק מחדש

אני חוזר ומתחנן בפניכם על תחזיקו עסקים שלא מכסים את ההוצאות החשבונאיות והחזרי המימון, בעשותכם כן אתם תגיעו לקריסת העסק אם יותר התחייבויות ויותר חובות,

לא כל העסקים  יסגרו, עסקים הן בקמעונאות, הן בתעשייה ובשירותים לא ייסגרו כל עוד הם עובדי נכון, הווה אומר מתנהלים כמו שבנק מתנהל, בשום שכל, באחריות, בחשיבה מחודשת, בראש פתוח, עם ייעוץ נכון ועשייה וחשיבה ברוח התקופה. יש עסקים שבכלל לא הייתי ממליץ לפתוח בגלל הריבוי, או אם כן אז בחשיבה עמוקה ובהדרכה צמודה.
בקריסת עסקים יש הרבה מאד אנשים שסובלים, נכון, זה רק כסף, אבל לא פשוט לעבור הליך של קריסה (זה סביל, זה ניתן לעבור, תלוי באישיות של בעל העסק, למזלנו הגדול המדינה לא מכניסה לבית סוהר לעסקים שהפילו חללים, יש דרך יציאה חוקית ממצב של קריסה הן בהיבט של העסק (חברה) והן בהיבט האישי. אבל עדיף למנוע. כי עסק שקורס יודע את זה שנה קודם לקריסה. ושוב אני מזכיר למעלה מ-43 אלף עסקים נפלו רק בשנת 2016.

אנו כיועצים עסקיים יודעים להתמודד גם עם מצבים כאלה טרם הקריסה.

ועוד דבר חשוב, כעסקים המתנהלים כעסקים, זרקו את האמוציות לעסק, לעובדים, כי אחרי הכול אתם בעלי העסקים נפגעים "אני לא אוהב להזכיר זאת אבל זו האמת של האקלים העסקי העכשווי" ראו את טבע איך המנכ"ל הבלתי אמוציונאלי מנווט את העסק!

אנא קראו באתר מאמרים והמלצות שיכולים לעזור לכם.

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

העסק צולל
אימון עסקי

למה אני לא רואה את הכסף של העסק שלי

  ניווט במים סוערים: מצוקת העסקים הישראליים מבוא בשנים האחרונות, נוף העסקים הישראלי עבר טלטלה משמעותית, עם מגמה מדאיגה של עסקים שנתקלים בקשיים, שלרבים מהם

קוד אתי
אימון עסקי

מדריך לקביעת קוד אתי/מיתוג פנימי

טיפוח תרבות של יושרה: כיצד ליצור קוד אתי-מיתוג מבוא בנוף העסקי המשתנה במהירות של ימינו, לא ניתן להפריז בחשיבות של פיתוח ויישום קוד אתי חזק.

Drop shipping
ייעוץ עסקי

רוצים להרוייח כסף מ-Drop shipping

משלוח ישיר מפורק לגורמים: גילוי האמת על רווחים פוטנציאליים והשקעות-dropshiping מבוא בשנים האחרונות, משלוח ישיר צבר פופולריות כמודל עסקי עם השקעה נמוכה וקל להתחלה ליזמים

הלוואות
יועץ כלכלי

הלוואה בערבות מדינה: דעה!

הלוואות בערבות מדינה: הבנת היתרונות והחסרונות הקדמה הבנקים נוחתים על בעלי העסקים "בואו קחו הלוואות: ועכשיו בפרסום שאנו מקבלים מאחד מהבנקים הגדולים זאת "הלוואה בערבות

ייעוץ
חברה בע''מ

מלחמת חרבות ברזל חידדה את הצורך ביועץ לארגון

פתיחת פוטנציאל עסקי: כוחן של שירותי ייעוץ מקצועיים מבוא תעשיית הייעוץ העסקי חוותה צמיחה משמעותית בשנים האחרונות, הודות לביקוש הגובר לייעוץ וליווי מומחים בתחומים שונים

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן