פרסום, משרדי פרסום, שיטות פרסום, ערוצי פרסום
בקיצור, פלישתים עליך שמשון בעולם הפרסום!
היכן לא תופס אותנו הפרסום? 24/7 אפשר לקרוא לחשיפה שלנו לעולם הפרסום.
רק לאחרונה התפרסם מחקר שמקורו באוניברסיטה ידועה בארצות הברית בה בחנו את השפעת הפרסום על אנשים בגילאי 24-55 בזמן השינה שלהם. התוצאות היו מדהימות, למעלה מ-60% מהנשאלים שזה אחוז גבוה מאד הצהירו כי חלמו יותר מפעם אחת על פרסום שנתקלו אתו במהלך היום וחזר אליהם בשעת השינה. נתונים אלה למעשה הופכים את עולם הפרסום לתפוקה של 24 שעות X 7 ימים בחשיפה לפרסום. ואיך לא.
אנו קמים, אנו שומעים ורואים תשדירים ברדיו ובטלוויזיה, אנו פותחים את העיתונים והראש שלנו נשתף במסרים שיווקיים על כול פיסת עמוד, אנחנו נכנסים לרכב בעוד הרדיו פולט מגוון פרסומות גם אפליקציית WAZE אותה הפעלנו בכדי לברוח מהפקקים אך לא מהפרסומות הקופצות עלינו ליד כול בית עסק או תחנת דלק אליה אנו מתקרבים. הגענו לעבודה, למשרד, למפעל, למסעדה או לכול מקום אחר אנו פותחים את המחשב מציצים באתר אהוב או בעמוד ה-FACEBOOK ממנו שוב מבצבצים להם מגוון פרסומות כאלה ואחרות, אתה יורד לצהריים ובאמצע בא לך "להשתין" אתה נכנס לשירותים וגם שם מולך תלויה תמונה בדמות פרסומת המעבירה לך מסר בזמן הפריקה שלך, וכך הלאה והלאה באינטרנט, שוב ברדיו בחזרה מהעבודה, בפתיחת תיבת הדואר כאשר אתה בורר בין העלונים הפרסומיים לבין המכתבים המיועדים לך, וחוזר חלילה לטלוויזיה ולשינה. ואם התחשק לך לשבת בנוחיות בבית בניחותא ולשחק במשחק טריוויה בסמארטפון גם שם קופצת לך בעיניים הפרסומת הנחשקת ואז במקום ליהנות בשירותים אתה מתעצבן…
המסרים הפרסומיים כול כך השתלטו על הנוף האישי שלנו שאנו פשוט לא מייחסים להם חשיבות רבה. אנו מדלגים על הפרסום בעיתון, עושים X על הפרסומות הקופצניות באתרי האינטרנט או ה-סמארטפון, זורקים את העלונים מתיבת הדואר לפח, ושום דבר כבר לא מרגש אותנו או מחדש אותנו. אנו עמוסים לעייפה בפרסום ופרסום ושוב פרסום.
אז מה עושים המפרסמים, איך בכול זאת תדעו לאן לכוון את הקניות שלכם, איך תתוודעו על מוצר או גדג'ט חדש שיצא, אחרי הכול אתם רוצים להיות מעודכנים במה שקורה סביבכם. כאן זה עבודת המפרסמים, הם אלה אשר צריכים לדאוג כי אתם תתנו תשומת לב לדבר הפרסום שלהם, ומה הם לא עושים בכדי לתפוש את העין שלכם, צבעים, אנשים הפוכים, מסרים כפולים, גירויים מיניים, השתתפות בחידונים נושאי פרסים, משחקים, סריקות ברקודים בעיתונים, וכול פעלול אחר שרק ישכנע את הלקוח הפוטנציאלי להסתכל, יש עדיין את אנשי המכירות של המקומונים, והעיתונים הצהובים עם הרכילות על אנשי העיר שגם שם הפרסום והמבצעים כולם נראים אותו דבר רק בצבעים שונים. וזה משעמם, וזה מרדים, וזה לא מעניין. עד שקופצת איזו מודעה ממותגת וממוקדת כזאת שבעיקר מפרסמים המותגים הגדולים שאליה נחשפת ואולי הבעתה עניין.
לא. זה לא שעולם הפרסום נגמר, אסור לשכוח שהיום השליטה על הפרסום עבר למנועי החיפוש, ואז שאתה זקוק למוצר או לשירות אתה עושה חיפוש ואת הראשונים בעמוד אתה תופש, אבל לא רק זה הפרסום שאנו צורכים, אם יש למפרסם משהו לחדש או לרגש או להעניק ערך חדש למשהו ישן, או מבצע מיוחד בלי תרמית הכוכבים אותם למדו הצרכנים הישראליים כבר מספיק אז כדאי להשתמש בפרסום המוני וממוקד כמה שיותר.
פרסום הוא אומנות לשמה, פרסום של היום הוא להישיר מבט ללקוח ולהגיד לו את המסר השיווקי חד וברור כמו סכין החותך את פלחי האבטיח בדייקנות רבה, וזאת תוך עבודת עיצוב גרפי מתאימה, פרסום יכול להוביל הצלחה, ואכן פרסום שנעשה הרבה הופך להיות לשפה. אך לא כול עסק יכול להרשות לעצמו פרסום שיפורש לשפה, ולכן אלה אשר תקציב הפרסום שלהם לא עולה את ה-מאה אלף ₪ בשנה, כדאי שיחשוב טוב מאד ויגייס לשירותיו אומנים מיוחדים בתחום הפרסום שידעו לפרוט לו את התקציב הקטן למרשרשים בקופה. אין דבר שלא ניתן, למרות השפע והריבוי, עדיין אנשים חכמים, מקצועיים יכולים להמציא את הגלגל עבור כול עסק או חברה באשר גודלה ומחזור עסקיה.