האם קניות בחו"ל טוב לעסקים שלנו

כאשר דואר ישראל מפרסם כי כמות החבילות הנכנסות מחו"ל עלתה בצורה דרמטית ברבעונים האחרונים אני כבר יודע כי המסחר בעסקים בישראל במצב של ירידה, ובכלל אם אני מוסיף את הנסיעות לחו"ל בחודשי הקיץ, המעבר בחנויות הפטורות ממכס בנמלי התעופה, והשופינג שבני ישראל אוהבים לעשות בחו"ל אני כבר מבין ש לעסקים בישראל "לא טוב" מחזור המכירות שלהם יורד.

רק עכשיו התבשרנו כי רשת גולף הפסידה ברבעונים האחרונים סכומים לא מבוטלים, אבל עיקר דאגתי היא לא לרשתות אופנה וכ"ד אלה לעסקים המנהלים מסחר בתחומים הנוגעים למשקי הבית ואשר הרכישות בעסקם הולך ויורד.

השוק הגלובלי זה שנמצא באתרי האינטרנט, זה שמכניס לארץ מוצרים מחו"ל ומהמזרח והנתון של כמות החבילות העולה וגודלת ברשות הדואר זה עוד מבלי שהזכרנו את שאר חברות המשגור הפועלות בארץ וגם אצלם כמות החבילות רק הולכת וגודלת מעמידה בשאלה קשה את מה שיכול לקרות עם ספקים ועסקים בישראל אשר מייבאים מוצרים ולמעשה נהפכים לאולם תצוגה של המוצרים כאשר בפועל הקונה הישראלי רוכש את אותו מוצר באחד ממאות האתרים המוכרים את אותו מוצר בדיוק כפי שראו בחנות.

כמי שעוסק ב ייעוץ עסקי ועבר את כל מדורי ההתפתחות העסקית והמסחרית בעשורים האחרונים אני רואה שואה גדולה מאד בעוד עשר שנים בכל תחום הקמעונאות במדינת ישראל, זה נכון שאנשים כחלק מבילוי אוהבים להסתובב בקניונים ובחנויות אבל למעשה את הקניות שלהם בפועל הם בכלל לא מבצעים בשוק המקומי אלה מייבאים עד הבית מחו"ל.

קראו האם קורסים אינסטנט באמת יכולים לתרום לעסק שלנו

הרחיקה לכת מאד אחת מתחנות הטלוויזיה בארץ אשר חברה יחד עם חברה במזרח וחברת כרטיסי אשראי בישראל ומעמידה לכל רוכש באתר המשווק בסין הלוואה של אלפי שקלים בכדי לרכוש את המוצרים.

אם נסתכל בנתוני הייצור בישראל נראה עד כמה קטגוריה שלמה של יצרנים בישראל נמחקים כשלא היו.

לצערי כל נושא הגלובליזציה של המסחר יכול להיות שמתאים למדינות אחרות אבל בהחלט לא מתאים למדינת ישראל אשר חצי מתקציבה הולך למערכת הביטחון, למדינה אין גבולות סחר יבשתיים כמו בארצות אחרות וסוחריה "תקועים" עם אותה אוכלוסייה קטנה שלא מכירה עדיין את נושא ייבוא המוצרים מחו"ל, דבר אשר ילך ויקטן.

אז מה עושים?

איך יוצרים ללקוח הישראלי חווית קניה ורצון לרכוש את מוצריו כאן בישראל? והאם בכלל נוכל לעצור את המגמה הדרמטית של רכישות מוצרים באתרי אינטרנט בחו"ל ובתי מסחר בחו"ל? האמת שאני לא יודע, אני רק יכול לנסות לפתח ביחד עם כל עסק ועסק איך מקטינים את התופעה בכלים פרסומיים שיווקיים, בהצעות מעודדות קניה, כל זאת על מנת לשכנע את הלקוח הישראלי לרכוש את מוצריו בארץ (אני רוצה להדגיש במאמר מוסגר שהתופעה היא לא קטנה זה לא שרוכשים רק מנורה, מכנס, חולצה, בגד ים, כלי מטבח. זה רכישות של חומרי בניין לבניית בתים ובתי מלון, זה ריהוט מ-א ועד ת לדירות ולמוסדות, זה כל דבר שרק ניתן לחשוב עליו) כך שממדי הבעיה לסוחרים ובעלי העסקים בישראל היא הרבה יותר גבוהה.

אני מאמין שניתן להקטין את התופעה.

אני מאמין שבתקיפת גרילה של אזורים אזורים אפשר יהיה להקטין את התופעה ולנווט אותה לרכישת המוצרים כאן בישראל.

אני גם יודע שאם עסקים לא יתעשתו ויתנו מחשבה לתופעה עסקם יכול להיעלם.

אם מצאתם טעות במאמר אנא כתבו לנו

 

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

העסק צולל
אימון עסקי

למה אני לא רואה את הכסף של העסק שלי

  ניווט במים סוערים: מצוקת העסקים הישראליים מבוא בשנים האחרונות, נוף העסקים הישראלי עבר טלטלה משמעותית, עם מגמה מדאיגה של עסקים שנתקלים בקשיים, שלרבים מהם

קוד אתי
אימון עסקי

מדריך לקביעת קוד אתי/מיתוג פנימי

טיפוח תרבות של יושרה: כיצד ליצור קוד אתי-מיתוג מבוא בנוף העסקי המשתנה במהירות של ימינו, לא ניתן להפריז בחשיבות של פיתוח ויישום קוד אתי חזק.

Drop shipping
ייעוץ עסקי

רוצים להרוייח כסף מ-Drop shipping

משלוח ישיר מפורק לגורמים: גילוי האמת על רווחים פוטנציאליים והשקעות-dropshiping מבוא בשנים האחרונות, משלוח ישיר צבר פופולריות כמודל עסקי עם השקעה נמוכה וקל להתחלה ליזמים

הלוואות
יועץ כלכלי

הלוואה בערבות מדינה: דעה!

הלוואות בערבות מדינה: הבנת היתרונות והחסרונות הקדמה הבנקים נוחתים על בעלי העסקים "בואו קחו הלוואות: ועכשיו בפרסום שאנו מקבלים מאחד מהבנקים הגדולים זאת "הלוואה בערבות

ייעוץ
חברה בע''מ

מלחמת חרבות ברזל חידדה את הצורך ביועץ לארגון

פתיחת פוטנציאל עסקי: כוחן של שירותי ייעוץ מקצועיים מבוא תעשיית הייעוץ העסקי חוותה צמיחה משמעותית בשנים האחרונות, הודות לביקוש הגובר לייעוץ וליווי מומחים בתחומים שונים

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן