האם צריך להחזיק את העסק בכל מצב

האם צריך להחזיק עסק חי בכל מקרה?

הרשעתו של נוחי דנקנר כפי שבאה לידי ביטוי בפסק הדין שלו 05.12.2016 בא נשלח לכלא לשנתיים ימים היא עוד הוכחה חותכת לאלפי עסקים בישראל שאסור בתכלית האיסור להחזיק בכוח חברה או עסקים כושלים שלא מייצרים כסף אלא חובות.

אומנם אנו נוגעים בחברה הגדולה ביותר במדינת ישראל אבל ההשלכות לגבי עסקים קטנים ובינוניים הם מוחשיות וחופפות. למעשה מה שעשתה IDB בניהולו של נוחי דנקנר היא בפשטות עשייה שלא כדין על מנת לתת רוח חיה לחברה שלא תתרסק.

עשייה מקבילה בעסקים והחברות הקטנות הוא הרצון להנשים את החברה בלקיחת הלוואות מכל גורמי נותני ההלוואות בנקים, שוק  האשראי החיצוני, חברות כרטיסי האשראי ושוק אפור כל זה על מנת להחזיק את העסק או החברה שלא תתרסק.

קראו: האם יועץ עסקי חייב להבין בכל קטגוריה עסקית 

דבר ברור הוא שעסק (במידה ולא התגלו בו רמאיות, גנבות ע"י עובדים או עקיצות חיצוניות) שצורך הנפשה כספית בתקופה ארוכה הוא עסק שלא מנוהל נכון, המכירות שלו לא מתבצעות נכון ודרכו סלולה לעבר הקריסה, הדבר היחידי שמחזיק אותו אלה ההלוואות הנלקחות עבורו מכל גוף נושם וקיים עסק או חברה כזאת חייב או לעשות תיקון ניהולי דרסטי ודרמטי בעזרה של ייעוץ עסקי או סגירתו.

בעלי עסקים הנמצאים במשבר מעדיפים להתגבר על המשבר שלהם באמצעות מימון חיצוני, מימון אשר אותו הם ישיגו בכל דרך אפשרית רק בכדי להשאיר את העסק נושם. הווה אומר הדרך הכי קלה היא להזרים עוד ועוד כסף לתזרים המזומנים של העסק/חברה.

כאשר המצב הכספי לא תואם את פעילות העסק יוצא שבעל העסק ניגש לפתרונות הקלים ולא עושה עצירה ואומר לעצמו "רגע" אולי יש בעיה בניהול העסק, אני בעל העסק רואה את העסק מצד אחד ממבט פרספקטיבי אחד אולי האחר יראה זאת מכוון אחר ואז אוכל לשנות את הניהול וכתוצאה מזה אוכל להנהיג תכנית הבראה על מנת שיהיה לי אופק בעסק שלי. (בעלי עסקים מזרימים כספים של הלוואות, הלוואות מחברים או משפחה שאפילו לא מבינים או רואים את האופק של העסק שלהם, אם בכלל הלוואות אלה יעזרו לפתרון הבעיה בעסק)

יותר מזה, כאשר העסק נפתח האקלים העסקי היה אחר ואילו עכשיו האקלים העסקי בישראל הוא שונה בתכלית השינוי, קטגוריות נעלמות, צרכים של לקוחות נעלמים, הלקוחות כבר לא נאמנים כתמול שלשום, לקוח מחפש כל מוצר באינטרנט ברגע שהוא צריך אותו, הגלובליזציה הורגת עסקים מקומיים, ולכן חובה על העסקים להמציא כל יום את עצמם מחדש. ולא לבד! הם מחויבים לקחת עזרה חיצונית.

כל עסק (וראו את הענקים איך הם משתנים מיום ליום) חייב לשנות ולהשתנות גם עם מצבו "כרגע" הוא בסדר, לא מרוויח אבל שורד, מוציא שכר אבל שורד, מרוויח באחוזים נמוכים אבל שורד! לא בשביל זה עושים עסק ובמצב כזה העסק הוא לא לזמן ארוך.

בעלי עסקים חייבים להפנים ש מלא לעשות כלום בחוט השדרה העסקית הם מקצרים את חיי העסק שלהם ומבזבזים כסף לשווא.

האם צריך להחזיק את העסק בכל מצב

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

קידום אורגני
שיווק ופרסום

האם תוצאה אורגנית בגוגל אכן משכנעת?

    מיקסום הנראות בגוגל: מדריך לאסטרטגיות אורגניות וממומנות מבוא בעידן הדיגיטלי של ימינו, יצירת נוכחות מקוונת בולטת ומשפיעה היא קריטית לכל עסק או אדם

ייעוץ עסקי
אימון עסקי

איך מצליחים עם יועץ חיצוני

נסה תחתית הטופס ניווט בעולם הייעוץ האישי: מה כדאי לדעת לפני שאתם מבקשים עצה מבוא בשנים האחרונות, הנוף של ייעוץ מקצועי ופיתוח אישי התרחב משמעותית,

פיתוח מנהלים
מגזין עסקי

פיתוח מנהלים

בעולם עסקי תחרותי ומשתנה תדיר, הצורך במנהלים מיומנים ומוכשרים הולך וגובר. מנהלים אלה נדרשים לא רק להוביל את צוותיהם להצלחה, אלא גם להתמודד עם אתגרים

ניהול עסק משפחתי
מגזין עסקי

ניהול עסק משפחתי

העסקים המשפחתיים הם לא רק אבני יסוד בכלכלות העולם, אלא גם חלק בלתי נפרד מהתרבות והחברה. למעשה, כ-70% מהעסקים בעולם מנוהלים על ידי משפחות, ותרומתם

העסק צולל
אימון עסקי

למה אני לא רואה את הכסף של העסק שלי

  ניווט במים סוערים: מצוקת העסקים הישראליים מבוא בשנים האחרונות, נוף העסקים הישראלי עבר טלטלה משמעותית, עם מגמה מדאיגה של עסקים שנתקלים בקשיים, שלרבים מהם

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן