האם מציאותי לקחת הלוואה בכול מחיר

הבנתי, הלוואות זה חלק מניהול של עסק.

הלוואות לפעמים נלקחות במידי (כול עוד הבנק נותן).

שאלת השאלות היא נושא הריבית.

ברוב המקרים כאשר עסקים נזקקים להלוואה, בבנק בחברת כרטיסי האשראי בהלוואות חוץ בנקאיות, הריבית פחות משחקת תפקיד, הווה אומר עלות הריבית כבר לא משנה לבעל העסק שלוקח את ההלוואה שהרי ללא ההלוואה הוא יכול לסגור את העסק, או לתת לשיקים לחזור, ובסך הכול הכללי עם ישלם X   ריבית או Y ריבית זה לא בדיוק ישנה, ומכאן הטעות האיומה שעושים בעלי עסקים.

 שהתזרים בוכה מה עושים

מדי יום ביומו אני שומע בעלי עסקים מתחננים לפקיד/ת הבנק לאשר לו חריגה או עוד הלוואה קטנה, אני לא שומע כי בעל העסק מתווכח על הריבית, זה נראה כאילו נתון זה בכלל לא מעניין אותו, ואני יכול להבין את זה כי מה עדיף כסף בריבית נשך או כריתת הראש בגיליוטינה, ברור כסף!

 כ יועץ עסקי אני יכול להעיד כי נותני הכספים, הבנקים, חברות כרטיסי האשראי, אשראי חוץ בנקאי ואפילו שוק אפור "חוגגים" בהמעטה, על הלקוחות ה"עטים" על טיפת ההלוואות האלה, למה הדבר דומה לשני אנשים אשר מקיימים עסקים וצד אחד יודע כי לא משנה מה הוא יגיד או איזה מחיר הוא ינקוב הצד שכנגד יסכים לכול תנאי ומילה, וזה בדיוק מה שקורה בסוג ההלוואות האלה, נותן ההלוואה עם היד על העליונה, יכול לקבוע את מחיר/העלות של ההלוואה ואילו הלקוח ישלם! ישלם בריבית דריבית.

 בעלי עסקים הצמאים להלוואה מהבנקים ובמידה והבנק הסכים להעמיד הלוואה כנראה לא יודעים כי בריבית הנשך שהם משלמים הבנק מחשב את הרווח שלו וכמובן לוקח אחוזים עבור עלות הסיכון שלו.

 שימו לב בדף ההלוואות שלכם, במידה ואתם לווים מהבנק, יש שם סעיף של עלות הריבית, אם יש לכם מספר הלוואות אזי תוכלו לראות בסיכום של דף חשבון ההלוואות עלויות שונות להלוואות. ההלוואה הראשונה או החחד המאושר שלכם בריבית נורמלית ואילו שאר ההלוואות ככול שהם הולכות וגדולות עלות הריבית היא הרבה יותר גבוהה.

 הפריים הבנקאי היום (הריבית הבסיסית עומדת בקירוב ל-2.5% יש כאלה שמקבלים הלוואות בעלות של 6% ויש כאלה שמקבלים הלוואות בעלות של למעלה מ-12% (בבנק) הלוואות חוץ בנקאיות או הלוואות בשוק אפור עלותם גבוהה פי כמה ממה שהזכרתי כאן.

 חובה עלינו בעלי העסקים להפחית את עלות המימון שלנו, אני צריכים לזכור כי עלות המימון גורעת מהרווח החשבונאי שלנו ובטח מתזרים המזומנים שלנו, וכול נגיסה מהרווח החשבונאי מקשה יותר על החזר ההלוואה מבחינה תזרימית.

 אנא שימו לב לפרמטרים האלה 

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

העסק צולל
אימון עסקי

למה אני לא רואה את הכסף של העסק שלי

  ניווט במים סוערים: מצוקת העסקים הישראליים מבוא בשנים האחרונות, נוף העסקים הישראלי עבר טלטלה משמעותית, עם מגמה מדאיגה של עסקים שנתקלים בקשיים, שלרבים מהם

קוד אתי
אימון עסקי

מדריך לקביעת קוד אתי/מיתוג פנימי

טיפוח תרבות של יושרה: כיצד ליצור קוד אתי-מיתוג מבוא בנוף העסקי המשתנה במהירות של ימינו, לא ניתן להפריז בחשיבות של פיתוח ויישום קוד אתי חזק.

Drop shipping
ייעוץ עסקי

רוצים להרוייח כסף מ-Drop shipping

משלוח ישיר מפורק לגורמים: גילוי האמת על רווחים פוטנציאליים והשקעות-dropshiping מבוא בשנים האחרונות, משלוח ישיר צבר פופולריות כמודל עסקי עם השקעה נמוכה וקל להתחלה ליזמים

הלוואות
יועץ כלכלי

הלוואה בערבות מדינה: דעה!

הלוואות בערבות מדינה: הבנת היתרונות והחסרונות הקדמה הבנקים נוחתים על בעלי העסקים "בואו קחו הלוואות: ועכשיו בפרסום שאנו מקבלים מאחד מהבנקים הגדולים זאת "הלוואה בערבות

ייעוץ
חברה בע''מ

מלחמת חרבות ברזל חידדה את הצורך ביועץ לארגון

פתיחת פוטנציאל עסקי: כוחן של שירותי ייעוץ מקצועיים מבוא תעשיית הייעוץ העסקי חוותה צמיחה משמעותית בשנים האחרונות, הודות לביקוש הגובר לייעוץ וליווי מומחים בתחומים שונים

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן