האם מודלים כלכליים מיושנים עדיין בתוקף

מודלים כלכליים

האם מודלים כלכליים מחזיקים מים

האם ניתן לבסס עמדה על מודלים כלכליים שנכתבו ע"י מומחי הכלכלה בארץ ובעולם. 

כן, לא ניתן לזלזל בכול אותם מודלים כלכליים שהובילו חברות ואף מדינות בתחום הכלכלי.

אי אפשר לציין שמודלים אלה לא היוו את היסודות לתכנון וקביעת אסטרטגיות כלכליות במהלך כול השנים.

מודלים כלכליים אלה הם ורק הם היוו את עמוד התווך של הכלכלה הישראלית והעולמית וכמו כן הובילו חברות פיננסים ותעשיה לביסוס מעמדם. 

שארו בנפשכם שעוד היינו היום מנוהלים במשטר סוציאליסטי ולא היינו מתקדמים לעבר הכלכלה הקפיטליסטית שאולי תכנונה היה נכון אך לדעתי קצב גידול האוכלוסייה והטמעת השיטה בשאר מדינות העולם כמו מזרח אירופה, אסיה, ודרום אמריקה הפכו את השיטה לקריסה כלכלית אחת גדולה. 

עדיין העולם (מלבד ארצות הברית וקנדה) מבעבעים בין הגישה והשיטה הקפיטליסטית לבין השיטה הסוציאליסטית, לא עבר מספיק זמן בכדי לאחד שתי מערכות אלה. לא שאני חושב שאפשר לאחד משטר של קפיטליזם עם משטר סוציאליסטי אבל צריך להתאים את שני הדרכים למהלך אחד שאחרת השיטה תפגע בעצמה. 

לדוגמא: במשטר קפיטליסטי לא יכולים להיות חוקים סוציאליסטים לטובת העובדים תחת המודל הקפיטליסטי, התנגשות בין ענקי העולם הוא החיבור בין שני השיטות, התנגשות שיוצרת עיוות מושלם להמשך השיטה. זה לא שכול הכלכלנים בעולם מסכימים כי השיטה הקפיטליסטית היא זו השיטה הנכונה למשילות ולחיים אבל כולם של אלה כבר לא יכול להישמע כאשר האנושות כולה נכנסה אל עולם הקפיטליזם. 

אנו נוהגים לקרוא לכלכלנים שפיתחו מודלים או שיטות כיחידי סגולה אך המציאות מראה לנו ביום יום כי כול תכנון מוקדם בתחום הכלכלי כמוהו כזריקת כדור הבאולינג במטרה לעשות את הסטרייק. 

למעשה מה שעובר על העולם בתחום הכלכלי בשלושה עשורים האחרונים זה תהפוכה אחת גדולה ההולכת ומתנפחת לממדים שאולי בבוא הזמן לא נוכל לשלוט עליה ואז לא תהיה ברירה למנהיגי העולם לדחוף מלחמות קדימה. כן, עד כמה שזה נשמע אכזרי התפוצצות האוכלוסין מתקרבת לשיאה. אנחנו במדינות המערב לא מרגישים זאת אך אם נפליג לאפריקה, להודו, לסין, ואפילו כאן באזורנו נגלה תחילתו של מלחמת הישרדות על המזון והמים והחיים בכלל. 

אנו מכירים את האומות המאוחדות כבעל תפקיד בתחום שלום העולם ויציבותו הביטחונית והכלכלית, ואני בטוח כי יש אנשים הנותנים את הדעת לגבי עתיד כדור הארץ ותושביו, אך כפי שאנו מכירים את הנפשות הפועלות והאינטרסים המניעים אותם לא הייתי שם את ידי בבטחה שאכן יש מי שדואג להימנעות קטסטרופות אזוריות. 

דורון עמית-יועץ עסקי

www.doronamit.co.il

doron@doronamit.co.il

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

העסק צולל
אימון עסקי

למה אני לא רואה את הכסף של העסק שלי

  ניווט במים סוערים: מצוקת העסקים הישראליים מבוא בשנים האחרונות, נוף העסקים הישראלי עבר טלטלה משמעותית, עם מגמה מדאיגה של עסקים שנתקלים בקשיים, שלרבים מהם

קוד אתי
אימון עסקי

מדריך לקביעת קוד אתי/מיתוג פנימי

טיפוח תרבות של יושרה: כיצד ליצור קוד אתי-מיתוג מבוא בנוף העסקי המשתנה במהירות של ימינו, לא ניתן להפריז בחשיבות של פיתוח ויישום קוד אתי חזק.

Drop shipping
ייעוץ עסקי

רוצים להרוייח כסף מ-Drop shipping

משלוח ישיר מפורק לגורמים: גילוי האמת על רווחים פוטנציאליים והשקעות-dropshiping מבוא בשנים האחרונות, משלוח ישיר צבר פופולריות כמודל עסקי עם השקעה נמוכה וקל להתחלה ליזמים

הלוואות
יועץ כלכלי

הלוואה בערבות מדינה: דעה!

הלוואות בערבות מדינה: הבנת היתרונות והחסרונות הקדמה הבנקים נוחתים על בעלי העסקים "בואו קחו הלוואות: ועכשיו בפרסום שאנו מקבלים מאחד מהבנקים הגדולים זאת "הלוואה בערבות

ייעוץ
חברה בע''מ

מלחמת חרבות ברזל חידדה את הצורך ביועץ לארגון

פתיחת פוטנציאל עסקי: כוחן של שירותי ייעוץ מקצועיים מבוא תעשיית הייעוץ העסקי חוותה צמיחה משמעותית בשנים האחרונות, הודות לביקוש הגובר לייעוץ וליווי מומחים בתחומים שונים

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן