לא זה לא כל כך פשוט!
פרסומים מאירי עיניים אנו מוצאים ברשת בתקופה האחרונה המציעים לנו להקים חנות אינטרנטית שתפתור לנו את רוב בעיות העסק שלנו קרי הגדלת המכירות.
סלוגנים, סיסמאות, ותיאורים כל כך פשוטים נוטעים בלקוחות תחושה שבאמת זה פתרון נפלא וזה שעדיין אין להם חנות אינטרנטית שתמכור כל היום ושהם ממש לא בקדמת הטכנולוגיה דבר אשר מוביל עסקים רבים (גם כאלה הפועלים מהבית שהחליטו לחיות חיים קלים כאשר המחשב/החנות האינטרנטית יכניס להם כסף ככה בלילה שהם ישנים)
האם זה נכון להקים אתר מכירות לעסק?
- עסקים שהם עסקים פיזיים בחנות, מפעל ,או מקום שאנשים מגיעים למקום זה טוב.
- זה למעשה מתגבר מכירות/מאפשר לדבר עם הלקוח ולהנחות אותו למכירת מוצר כלשהו.
- חנות אינטרנטית לעסקים כאלה זה אקסטרה מכירות (בקטנה)
- חנות אינטרנטית כזאת לא מבטיחה מכירה, אסור לבסס עליה מכירות, אסור לקחת אותה בתכנית העסקית של העסק כפרמטר המכניס מכירות (כי זה לא קורה) לא בהכללה ל-EBAY–AMAZONE זה קורה בגדול, אבל זה המודל העסקי שלהם והמערכות, מערכות הפרסום, השליטה בלקוח באמצעים טכנולוגיים, אף עסק קטן בינוני ואפילו גדול לא יכולים לה. אני גם לא אמליץ להשקיע הון עתק במערכות כאלה אם העסק שלך הוא לא אימפריה.
- בא נזכור שאני כותב על חנות אינטרנטית ולא עסקים באופציות בינאריות או שאר "סיכויי המזל" שחברות מציעות באינטרנט.
- רוצה לתאר מצב, שחברה השקיע בחנות באינטרנט, הכניסה את כל המוצרים, מחירים, משלוח ועכשיו מצפה לקבל הזמנות, מצפה! אבל מתוסכלת שלא מקבלת הזמנות!
- זה לא מספיק שפותחים אתר מכירות באינטרנט, צריך גם לפרסם על קיומו של האתר, וזה עולה כסף, הרבה כסף,
- גם השקעה זאת לא מבטיחה מכירות באינטרנט.
- לפני שפותחים או משקיעים בחנות אינטרנטית לעסק קיים פיזית צריך לעשות את החיבור של עלות האתר, עלות הפרסום, וגם לבדוק שלעסק יש את התקציב לכך.
- יש היום עסקים שמבטיחים פרסום בפייסבוק, משלוח תזכורות במייל, תזכרו! חובה לבדוק חברות כאלה מאחר ופייסבוק הנה רשת חברתית ולא פלטפורמת פרסום כמו המערכת של ADWORDS-GOOGLE
קראו: איך מגלגלים רעיון לפתיחת עסק
לסיכום החלק הזה.
אני ממליץ להקים אתר מכירות לעסקים שיש להם מיקום פיזי. אני גם ממליץ שלא לבנות הרים וגבעות על האתר ועל המכירות שהוא ייצור, האתר יהיה תומך מכירה ותו לא.
למי זה לא נכון להקים אתר מכירות באינטרנט
א. עסקים שעובדים מהבית ומנסים ליצור מכירות ומבססים את העסק שלהם רק על מכירות באינטרנט.
ב. עסקים שלא מתכוונים להשקיע בפרסום. (ולא מעט)
ג. עסקים שבונים את שיווק האתר בפייסבוק או באינסטגרם.
עלות הקמת אתר מכירות באינטרנט הוא יקר, עסקים חייבים לחשוב ולשקלל את מחיר עלות האתר, אחזקתו והכי חשוב את תחום פרסום האתר. כי אחרת האכזבה היא גדולה מאד מאתר מכירות.
אני מבקש להוסיף שכל מה שכתבתי כאן נכתב לא בהכללה, יש עסקים שמרוצים מהמכירות שבאתר, אבל כל דבר לגופו, כאן נתתי מתוך ניסיון את הסיכוי והסיכון.