האם כדאי לקחת הלוואה בכרטיס אשראי

אשראי עסקי לעסקים – תשואה משתלמת?

 

אם יש לך עסק, סביר שקיבלת הצעות שונות ליצירת כרטיס אשראי לעסקים. "למה לא", אולי חשבת לעצמך, שכן בסך הכל מדובר על קו אשראי די נוח. אולי אפילו ראית איך זה יכול לעזור לך למנף את כוח הרכישה של העסק שלך. שכן, בעזרת כרטיס אשראי שכזה, תוכל לבצע רכישות ולמשוך מזומן ולעשות דברים רבים שביכולתך לעשות כבר כדרך החשבון הפרטי שלך.

 

כרטיס אשראי עם ריבית

וכמו כרטיס האשראי האישי שלך, גם הכרטיס העסקי מגיע עם ריבית. בייחוד באם דוחים את התשלומים לחודשים הבאים.  כך שאם נרצה לסכם את הנקודה: כרטיס אשראי עסקי מאפשר לך לגשת לתזרים המזומנים של העסק, בקלות יתרה למען הוצאות כלכליות בטווח הקצר ולמנף את כוח הרכישה של העסק שלך, ועם זאת יש לו עלויות. למעשה, אם היית לוקח הלוואה ממקור פיננסי כזה או אחר, ישנה אפשרות שהיית יכול לקבל את אותו סכום כסף בעלות נמוכה יותר של ריבית. כך שכרטיס אשראי יכול להגיע עם ריביות גבוהות יותר מאשר הלוואות ממוסד פיננסי נתון.

צריך הלוואה

 

השלכות השימוש בכרטיס אשראי לעסקים

על כן, עסק שרוצה לעשות שימוש בכרטיסי אשראי, צריך להיות מאוד ער להשלכות. אם לדוגמה, אנחנו מסתכלים על דוחות רווח והפסד, אנחנו יכולים לראות שבחודש נתון הוצאנו X כסף והכנסו Y כסף. בחודש יוני, נניח שהוצאנו 1,000 ₪, והכנסו 10,000 ₪. על מה הוצאנו 1,000 ₪? על הוצאות דלק ואינטרנט. נניח שהשתמשנו בכרטיס האשראי שלנו כדי לשלם את החשבונות, ונניח שהחשבון נדחה לחודש הבא. הריבית על הכסף שנמשך מכרטיס האשראי, ועל דחיית התשלום לחודש הבא יכולה בדוגמה שלנו לעמוד על 10%. אי לכך ובהתאם לזאת, ההוצאות החודשיות קפצו ב-10%. כמובן, מדובר בנתונים ובמצב דמיוני. ועם זאת, נועד הוא להמחיש את העלויות השונות שיכולות להגיע עם השימוש בכרטיס אשראי עסקי כדי לממן את ההוצאות העסקיות.

 

למעשה, אם מסתכלים על זה כך, אפשר להגיד שדחינו את ההוצאות לחודש יולי, ובכך למעשה אמרנו לחברת האשראי שעליה לממן אותן מכיסה לחודש יוני. אי לכך ובהתאם לזאת, גם בלי לקרוא לזה כך, לקחנו הלוואה על חשבון כרטיס האשראי. והריבית היא בעצם הגמול של חברת האשראי. מדוע מתבקשת מידה של ערנות? ובכן, אם אנחנו מתכננים את הדוחות הפיננסיים שלנו, עלינו לשים לב שאנחנו כוללים ריביות עדינות שכאלה. שכן, יכולנו בנקל לראות כמה הוצאנו על דלק ואינטרנט, אך האם בדקנו כמה אנחנו משלמים לחברת האשראי על התענוג שבלהשתמש בכרטיס האשראי שלה עבור כך? אם אנחנו חושבים שאנחנו מוציאים פחות ממה שאנחנו מוציאים, אנחנו יכולים לייצר חוזר איזון בקופה העסקית. אנחנו יכולים לייצר גירעון מסוים, מבלי לדעת שאנחנו עושים זאת, או למה.

 

הלוואות
Lots of hands amid sky with clouds. People are drawn to the opportunity to get money. Concept on the topic of earnings

למנף את כוח הרכישה של העסק שלך כדי ליצור עוד כסף

בדוגמה שהבאנו, הרי מדובר ב-100 שקלים הפרש. אך מה אם מדובר על 10% ריבית, כאשר ההוצאות עומדות על 100,000 ₪, שכן במקרה זה מדובר ב-10,000 ₪ שהעסק היה יכול להשקיע בתקציב השיווקי שלו, ובשלל החלטות עסקיות אחרות שהיה יכול למנף כדי לאפשר צמיחה עסקית. הבה נעשה רברס לרגע, ונבדוק למה בתי עסק עושים שימוש בכרטיסי אשראי עסקיים. התשובה הקצרה היא שזה קל, זה נגיש, זה יעיל. קל למשוך את הכסף, או לבצע תשלומים ואף לדחות אותם לחודשים הבאים.

כפי שציינו, אנחנו ממנפים את כוח הרכישה של העסק. אנחנו משתמשים בכסף שיש (או אין) בקופת העסק, ואנחנו ממנפים אותו כדי לבצע החלטות עסקיות. כמו להשקיע ברכישת פריטים, לשלם חשבונות ואף לשלם משכורות. כך שהמטרה היא להחזיק בכמות מספקת של כסף כדי לתת לעסק מספיק חמצן כדי לתפקד ולעשות מה שהוא צריך. אלא שזו לא חשיבה לטווח הארוך, שכן אם המטרה שלנו היא דווקא למקסם את כמות הכספים שיש בקופת העסק, למה בעצם שניקח הלוואות בריבית גבוהה? אם המטרה שלנו היא לעשות שימוש בכספים הקיימים בקופת העסק, למה נשתמש בשיטות שמצמצמות אותם כמתוך ריבית גבוהה יחסית?

קראו עוד על תזרים מזומנים

להשקיע את הכסף כך שיניב תשואה

שכן, אם ביכולתנו לחסוך 10,000 ₪ בחודש, ולעשות זאת במשך שנה – יש לנו 120,000 ₪ שנוכל לבצע איתם החלטות עסקיות, ולמנף את כוח הרכישה של העסק. אנחנו יכולים הן להשקיע במניות, בנדל"ן ובשלל אפיקים כדי לייצר מהם אפילו כספים נוספים. לדוגמה, אם אנחנו לוקחים את הסכום שהיינו משלמים בריבית, במקרה זה – 120,000 ₪, ומשקיעים אותו בפרופיל מניות שמניב 10% תשואה בממוצע, תוך חודש יש לנו תוספת של 12,000 ₪. ותוך שנה יש לנו 144,000 ₪. כמובן, גם במקרה זה מדובר בנתונים ובמצבים דמיוניים, שגם כאן המטרה היא פשוט להמחיש שימוש קצת אחר בכסף שבקופת העסק.

כך שבמקום לשלם 10,000 ₪, אפשר דווקא להכניס 12,000 ₪ כל חודש. כלומר, במקרה ההיפותטי שלנו אנחנו מרוויחים 22,000 ₪ בחודש, רק על ידי כך שאנחנו מוותרים על הריביות של כרטיסי האשראי. איך אנחנו מרוויחים 22,000 ₪? ובכן, אנחנו חוסכים את ההוצאה של 10,000 ₪, ומוסיפים עליה הכנסה של 12,000 ₪. 22,000 ₪ חיסכון וצבירה מדי חודש.

 

שיעורי שימוש באשראי בישראל 2021

הבה נצא לרגע מעולם התיאוריה. נראה מה קורה "בעולם האמיתי". כתבה שפורסמה באתר גלובס (8.8.21) הציגה שחודש יולי (2021) מסמן גידול ניכר בהוצאות האשראי במשק הישראלי, ביחס לחודש המקביל בשנה שעברה.  הגידול ניכר גם בהוצאות מכספומטים וגם בהוצאות כדרך כרטיסי האשראי. העלייה במשיכות המזומן מהכספומט אגב הייתה מתונה יותר מהעלייה בשימוש בכרטיסי האשראי. למעשה, בחודש יולי 2021 חל גידול בהוצאות האשראי של כ-16.5% בהשוואה ליולי 2020. מדובר על הבדל של כ-36.3 מיליארד שקל.  מדובר על ממוצע יומי של כ-1.172 מיליארד שקל יותר מהממוצע היומי בשימוש באשראי שבחודש יולי של שנת 2020.

אם נשים את זה בפרופורציה, המשק הישראלי הוציא 1.172 מיליארד שקלים יותר, כל יום, בחודש יולי 2021, מאשר עשה בחודש יולי 2020. שזה מעניין. עכשיו, ברור לנו שמדובר על המשק הישראלי, ועל צרכנות פרטית ולא ראינו נתונים הקשורים למגזר העסקי. אך נניח שהמשק כולו – במקום להוציא את כל הכסף הזה על צרכנות וקניות אינטרנטיות שונות, היה מוציא את הכסף הזה דווקא על בניית פורטפוליו בבורסה, או על השקעה בעסקים מקומיים, או פשוט על השקעה בעסקים של עצמו (למי שיש), ועל פי כן היה זוכה לגידול של 10% בהכנסות, היינו זוכים לראות התרחבות של כ-3.63 מיליארד שקלים למשק כולו.

פשיטת רגל
Businessman sitting head in hands shocked because of company bankruptcy, market crash, loss of savings. Young man in despair after receiving dismissal notice, confiscation of property through debt

לסיכום: מה לקחת מכאן?

אך זה כאמור רק כיוון מחשבה, מחשבה של "נניח". כאשר הפואנטה שלנו היא כזאת: אם רוצים למקסם את ההשקעה שלנו, לגרום לכסף שלנו לעשות יותר ולהגדיל את כוח הקנייה של העסק שלנו – עלינו לעשות מה שניתן כדי למקסם את ההכנסות ולמזער את ההוצאות. סביר להניח שכל מי שקורא את השורות הללו מכיר בזאת. אלא שלא תמיד ברור לנו מה הן ההוצאות. לא תמיד הסתכלנו מה הן הריביות. ולא תמיד חשבנו מה היינו יכולים לעשות עם הכסף הקיים, כדי להשפיע על ההכנסות. אי לכך ובהתאם לזאת, נמליץ להסתכל על כל סוג של "השקעה" או "הוצאה עסקית" ולראות אם זה טוב לעסק, לטווח הארוך.

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

העסק צולל
אימון עסקי

למה אני לא רואה את הכסף של העסק שלי

  ניווט במים סוערים: מצוקת העסקים הישראליים מבוא בשנים האחרונות, נוף העסקים הישראלי עבר טלטלה משמעותית, עם מגמה מדאיגה של עסקים שנתקלים בקשיים, שלרבים מהם

קוד אתי
אימון עסקי

מדריך לקביעת קוד אתי/מיתוג פנימי

טיפוח תרבות של יושרה: כיצד ליצור קוד אתי-מיתוג מבוא בנוף העסקי המשתנה במהירות של ימינו, לא ניתן להפריז בחשיבות של פיתוח ויישום קוד אתי חזק.

Drop shipping
ייעוץ עסקי

רוצים להרוייח כסף מ-Drop shipping

משלוח ישיר מפורק לגורמים: גילוי האמת על רווחים פוטנציאליים והשקעות-dropshiping מבוא בשנים האחרונות, משלוח ישיר צבר פופולריות כמודל עסקי עם השקעה נמוכה וקל להתחלה ליזמים

הלוואות
יועץ כלכלי

הלוואה בערבות מדינה: דעה!

הלוואות בערבות מדינה: הבנת היתרונות והחסרונות הקדמה הבנקים נוחתים על בעלי העסקים "בואו קחו הלוואות: ועכשיו בפרסום שאנו מקבלים מאחד מהבנקים הגדולים זאת "הלוואה בערבות

ייעוץ
חברה בע''מ

מלחמת חרבות ברזל חידדה את הצורך ביועץ לארגון

פתיחת פוטנציאל עסקי: כוחן של שירותי ייעוץ מקצועיים מבוא תעשיית הייעוץ העסקי חוותה צמיחה משמעותית בשנים האחרונות, הודות לביקוש הגובר לייעוץ וליווי מומחים בתחומים שונים

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן