האם זה נכון לרשת לפתוח חנות על כול מרכז קניות שיפתח.
התשובה היא "לא"
פעם אחת אבל פעם אחת שיבנה מרכז קניות או קניון ושכול חברות האופנה יגידו פה אחד "די לכאן אנו לא נכנסים" תראו את כול השרלטנות של בעלי המרכזים והקניונים מורידים את אפם.
אבל כול עוד מרכז קניות או מו"ל שנפתח אומר למנהלי הרשת "כי המתחרה שלהם יהיה שם" מחוסר ברירה נפתחת עוד חנות…והאמת. סתם!!!
באמריקה הגדולה, במקומות המרכזיים, נסגרו חנויות של רשתות מוכרות ובינלאומיות בגלל חוסר קונים, מרכזים חדשים שנפתחו שהחליפו מרכזים קודמים, והקנייה המקוונת שהפכה להיות מכה מול החנויות והסניפים של הרשתות הגדולות.
רק כאן בישראל, על כול סנטימטר, מרכז קניות או קניון עם כול הרשתות!!
אז למה אתם חושבים שבלית ברירה התארגנו כול רשתות האופנה מול בעלי מרכזי הקניות או הקניונים כנגד בעלי הקניונים ומרכזי הקניות ופתחו את הקלפים…"נאלצנו לפתוח חנויות מפסידות בקניונים חלשים תמורת פתיחת חנות בקניון חזק" …אם זה היה הפוך והרשתות הגדולות היו מתארגנות בכדי לקבוע אסטרטגיות, הם היום מיד נכנסים לקלבוש בגלל ניסיון ליצור "קרטל" . ואילו כאן איום ממשי על קיומם, איום ממשי על עובדיהם, איום ממשי על ההישרדות שלהם. עובר בשקט רב…לא…גם פה אני רוצה לשמוע את הרגולטור..
מספיק עם כול התאוותנות הזאת. קניון חלש שאין לו זכות קיום וחנויות ורשתות מפסידות…שייסגר…
וקניון שבעלי הקניון ייקחו מחיר בהתאם.
אין הגינות מסחרית אלה חד צדדית בהתניות שעושים בעלי הקניונים.
בזמנו דברו על תכניות חסכון או פיקדונות בבנקים שלקוחות נאלצו לעשות כתנאי לפתיחת קו אשראי, והרגולטור הפסיק זאת. גם כאן הוא צריך להתערב.
כ-יועץ עסקי אני לא רוצה לשמוע על עוד רשתות קורסות כתוצאה משיקול לא מסחרי גרידא.
אם זה לא יבוא מבעלי הקניונים שיתארגנו בעלי החנויות, שיפתחו חנויות ברחובות העיר, כול עיר יש בה רחוב מרכזי, ולשם יגיעו הלקוחות. חברות האופנה הפסיקו לחיות על פסון…אתם תתרסקו, גם כך החנויות שלכם ריקות, גם כך בקושי אתם מכסים את ההוצאות, ואתם מרשים לעצמכם להפסיד מצד אחד וליפות את הדוחות למשקיעים…
עסק שאין לו זכות קיום-שלא יהיה במקום שגורם לו הפסדים. שום נזק לא ייגרם לתדמית שלכם. חוץ מאשר בחברה שאתם מסתובבים שם הווה אומר "בבראנזה" שלכם, בפחד שבעיתון כלכלי יכתבו כי אחת מהרשתות סגרה חנות בקניון X …או ואבוי שוד ושבר.. מה יקרה. .אז יכתבו… בינתיים אתם לא תפסידו ולא תתרסקו…אז יכתבו…את מי זה מעניין. רק את הסביבה הקרובה שלכם. זאת אומרת אתכם עצמכם…כ-יועץ עסקי אני ממליץ לכם-עשו מה שטוב ונכון לכם. עשו להישרדותכם…ואל תתנו לכם, למשקיעים שלכם, ולעובדים שלכם לסבול בגלל "שחס וחלילה לא תפגעו תדמיתית"
ועוד עצה לבעלי הרשתות…אתם משקיעים כול כך הרבה כסף בפרסום…מה זה משנה היכן אתם ממוקמים…פתחו לכם חנויות קונספט במרכזי ערים. לקוחות יגיעו אליכם…אתם מותג…תשקיעו קצת יותר בפרסום ותביאו את הלקוחות אליכם. אבל לא תצטרכו לשלם מס "הוואנטה" לבעלי הקניונים….
כ-יועץ עסקי, אני באמת מצפה מכם שתצאו מהקופסה, תרדו מדוחות האנליטיים שלכם, לכו אחרורה, חשבו כמו שחשבו פעם, תפנימו שהעם חכם והעם מבין, תקראו נכון את המפה השיווקית שלכם ותעשו מעשה. וזה לפני שיהיה מאוחר.
כמה רשתות אופנה פשטו רגל לאחרונה?
054-8087706