האם אנחנו במיתון

האם אנחנו במיתון?

המאמר הזה עוסק בתחום בעלי העסקים והחברות בישראל הנאבקים כל יום על הישרדותם.

העולם ניזון מאמצעי התקשורת.

למעשה כפי שחזו בעבר עולם התקשורת הוא זה שמנהל את המדיניות של כל ממשלה בעולם, הוא זה שמכתיב מהלכים, הוא זה שיוצר מלחמות, הוא זה שמביא להפסקות אש, הוא זה שמכתיב את המדיניות של שרי ממשלה, בורסה, חברות עסקיות גדולות. וזו עובדה.

 

התקשורת נוהגת להזמין לאולפניה, פרופסורים, דוקטורים, כלכלנים בכירים, המדברים בשם האקדמיה על נושאים במקרו, מקרו כלכלה תנודות הבורסה, תחזיות, ודברים ברומו של עולם.

 

יותר מזה, במסדרונות הכנסת מסתובבים לוביסטים אשר מקבלים שכר מטעם חברות הענק שהם מייצגים ותפקידם לשכנע חברי כנסת ושרים לפי האינטרסים של עצמם (עד היום לא ברור לי מדוע מדינת ישראל או יו"ר הכנסת לא מיגרו את התופעה הנוראה הזאת מבחינתי) למעשה העם הבוחר לא מביא את רצונותיו או שולחיו שיעשו עבורו מאחר ולו אין לוביסטים בכנסת.

 

ומדוע כתבתי את כל ההקדמה הזאת.

 

בישראל של 2015 רוב העסקים והחברות אשר יוצרים את מספר המועסקים הגדול ביותר במדינה, לא מקבלים את התמיכה או העזרה שמעניקה המדינה לחברות גדולות וקונצרנים (ראו עכשיו את נושא הגז איזו מלחמה יש בין הקונצרן למדינה)

 

נכון, הממשלה מפרסמת כי היא עוזרת לעסקים קטנים בדמות קרנות בערבות מדינה, אך מי שעבר ועדה שכזאת יודע עד כמה קשה לקבל מימון ממנה עם בכלל, למה? המדינה מעמידה בטחון של 75% במתן ההלוואה אבל מי שמנהל את כל ההצגה הזאת אלה הבנקים הנשכניים אשר להם יש סקטורים שלמים שהם מעדיפים לא לתת אשראי כמו בתי קפה ומסעדות, בתי דפוס, חקלאות ועוד הרשימה ארוכה.

 

בנוסף, רוב החברות והעסקים הפונים להלוואות בערבות מדינה עושות זאת כמוצא אחרון להישרדותם,

 

עסקים וחברות בישראל קורסות, מתגלגלות, הבנקים אוכלים אותם לא בריביות אלא בעמלות. 9 מיליארד שקל גובה הבנק רק מעמלות.

 

לעניות דעתי יש כאן שתי מדינות: מדינת הכנסת, התקשורת, והקונצרנים הגדולים והחברות הבורסאיות מול מדינה של עסקים וחברות המתמודדים בשוק נוראי, תחרותי, ייבוא המסכן תעשיה ומסחר מקומי, וגריפת עמלות, אגרות רגולציה וחוקי עבודה נוקשים מול מעסיקים.

 

המדיניות הזאת, או ההתייחסות הזאת לסקטור הגדול במדינה תביא לקריסה מסיבית של עסקים, פיטורי עובדים, והכנסת בעלי עסקים וחברות לחדלות פירעון שתשפיע חזק מאד על מה שקורה במדינה.

 

כאשר בחדשות בטלוויזיה מספרים לנו על הצלחות, מדיניות מקרו מוצלחת, בורסה עולה ויורדת, חברות הענק המצליחות ומכירות חברות סטארט-אפ במיליוני שקלים, יושב לו בעל העסק והחברה ושואל את עצמו "האם אני נמצא בתוך חלום" "על מה הם מדברים"

 

בשולי מאמר זה אפשר להצביע על שתי מגמות המתרחשות עכשיו אוקטובר 2015 האחת ייתכן כי השוק המוסדי יוכל גם הוא להלוות לעסקים קטנים במסגרת "הלוואות בערבות מדינה" והשני הוא המנדט שהעניק שר הכלכלה אריה דרעי לסוכנות לעסקים קטנים לגשר בין הפערים שחברות גדולות ממומנות לבין עסקים קטנים. בואו נראה אם מהלכים אלה יצלחו.

 

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

קידום אורגני
שיווק ופרסום

האם תוצאה אורגנית בגוגל אכן משכנעת?

    מיקסום הנראות בגוגל: מדריך לאסטרטגיות אורגניות וממומנות מבוא בעידן הדיגיטלי של ימינו, יצירת נוכחות מקוונת בולטת ומשפיעה היא קריטית לכל עסק או אדם

ייעוץ עסקי
אימון עסקי

איך מצליחים עם יועץ חיצוני

נסה תחתית הטופס ניווט בעולם הייעוץ האישי: מה כדאי לדעת לפני שאתם מבקשים עצה מבוא בשנים האחרונות, הנוף של ייעוץ מקצועי ופיתוח אישי התרחב משמעותית,

פיתוח מנהלים
מגזין עסקי

פיתוח מנהלים

בעולם עסקי תחרותי ומשתנה תדיר, הצורך במנהלים מיומנים ומוכשרים הולך וגובר. מנהלים אלה נדרשים לא רק להוביל את צוותיהם להצלחה, אלא גם להתמודד עם אתגרים

ניהול עסק משפחתי
מגזין עסקי

ניהול עסק משפחתי

העסקים המשפחתיים הם לא רק אבני יסוד בכלכלות העולם, אלא גם חלק בלתי נפרד מהתרבות והחברה. למעשה, כ-70% מהעסקים בעולם מנוהלים על ידי משפחות, ותרומתם

העסק צולל
אימון עסקי

למה אני לא רואה את הכסף של העסק שלי

  ניווט במים סוערים: מצוקת העסקים הישראליים מבוא בשנים האחרונות, נוף העסקים הישראלי עבר טלטלה משמעותית, עם מגמה מדאיגה של עסקים שנתקלים בקשיים, שלרבים מהם

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן