בין הון לשלטון ולעסקים גדולים

 הפרישה של בכירי הממסד בסקטור הביטחוני ובסקטור הפיננסי גורמים לנו בעלי העסקים הקטנים, הבינוניים ואפילו החברות הגדולות ובכלל לאזרחים במדינת ישראל שאט נפש מכול הרפש המתפרסם  בתקשורת פרי התבטאותם של בכירים ששרתו את המדינה, פוטרו או עזבו.

לא עברה הסערה בה התבטא ראש המוסד לשעבר על המערכת הביטחונית והנה אנו עדים לראיון שקוים עם פרופסור שלמה יצחקי הסטטיסטיקן הממשלתי הפורש המכריז ללא כול הסתייגות הכרזות קשות על מערכות הממשל והאורגנים הפועלים שם.

כ-יועץ עסקי השומע הכרזות אלה כמו "משרדי הממשלה משקרים הרבה יותר מהאזרחים" או "הממשלה עובדת כמו ברוסיה של שנות ה-50" או "החברה באוצר באים, עושים סיבוב בממשלה, מסייעים לחברים שלהם בשוק הפרטי שבעתיד אולי יקלטו אותם" לא רק מקומם בעלי עסקים וחברות מהישוב אלה מתריס ומעורר סלידה ודאגה כדוגמת הממשלים בהם שולטים ה"חונטות" או רפובליקות של בננות.

משפטים נוספים כמו "כל השימוש במדדי העוני זה קשקוש אחד גדול" "לאף אחד לא אכפת מהעניים" המאבק הוא מי יעמוד בפני הציבור, את מי יצלמו, מי יופיע בטלוויזיה" אמירות אשר משמעותם היא החיבור בין תקשורת, הון ושלטון.

אבל איך כול זה קשור לסקטור העסקי, לעסקים הקטנים והבינוניים, לחברות הפרטיות. קשור גם קשור. כאשר במדינה מתקיימת איפה ואיפה בין האזרח הקטן שהוא הרוב במדינה לבין האליטה העסקית שהיא המיעוט במדינה או ברגע שיש קשר בין נציגי השלטון לעסקים תאגידיים מתוך אינטרסים מובהקים הצדק והשקיפות לא יכולים להראות ומובן מאליו שהם נוטים לכוון החלונות הגבוהים במשרדים הממשלתיים ובקומות הגבוהות בבנייני המשרדים הגבוהים.

דרך החתחתים שעוברים בעלי העסקים בהישרדותם היום יומית אין לה אך ורע בקרב אותם אלילי הון הממומנים רובם ככולם על ידנו, ע"י הציבור, או על ידי הבנקים שגם הם חברות ציבוריות שלכול אזרח במדינה יש עניין בהם.

כ-יועץ עסקי אני שוב מגיע למסקנה החוזרת "אם אין אני לי מי לי" וכול מה שבעלי עסקים צריכים לעשות הוא לפעול לרווחתם ולטובתם האישית כי כך כנראה מתנהל העולם הקפיטליסטי כאשר ההון, השלטון, התקשורת הם השליטים והנהנתנים העקרים במרחב המחייה שלנו.

מה שכן צריך לחזק את העם ולדעתי נשאר שפוי הם מערכות המשפט, הצבא, התעשייה הצבאית, המשטרה והאכיפה והאנשים המקצועיים המתפעלים בשטח אתה המערכות האלה.

פעם לפני שנים, הייתה חברותא בין אנשים, חבר היה חבר ולא רק חבר בקואופרטיב אגד, האמון היה רב, אחוות החברים הייתה אמתית ומה שקורה היום הוא בחזקת אדם לאדם זאב. לא, אני לא איש של נוסטלגיה, ובטח לא רוצה לחזור אחורה בשנים, אבל כמדינה קטנה מוקפת אויבים הרוצים רק להשמיד אותנו בפנטיות לא אנושית היה ראוי כי השולטים יכוונו אחרת ויהיו לדוגמא לעם. אבל זה כבר לא יקרה ואני לא פסימי. ובכלל אם מסתכלים על המנהיגים הפוליטיים בעולם הנהור רואים כבר את הצעירים שבין הפוליטיקאים השולטים, כך לדעתי זה צריך לקרות אצלנו, לתת לצעירים המוכשרים לנהל את המדינה מתוך מוטיבציה, כוח, צעירות ואתגר.

ושוב איך כול זה משתייך לעולם העסקים, תסיקו את המסקנות איש איש לעצמו

הראיון המלא עם פרופסור שלמה יצחקי

דורון עמית

054-8087706

www.doronamit.co.il

doron@doronamit.co.il

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

קידום אורגני
שיווק ופרסום

האם תוצאה אורגנית בגוגל אכן משכנעת?

    מיקסום הנראות בגוגל: מדריך לאסטרטגיות אורגניות וממומנות מבוא בעידן הדיגיטלי של ימינו, יצירת נוכחות מקוונת בולטת ומשפיעה היא קריטית לכל עסק או אדם

ייעוץ עסקי
אימון עסקי

איך מצליחים עם יועץ חיצוני

נסה תחתית הטופס ניווט בעולם הייעוץ האישי: מה כדאי לדעת לפני שאתם מבקשים עצה מבוא בשנים האחרונות, הנוף של ייעוץ מקצועי ופיתוח אישי התרחב משמעותית,

פיתוח מנהלים
מגזין עסקי

פיתוח מנהלים

בעולם עסקי תחרותי ומשתנה תדיר, הצורך במנהלים מיומנים ומוכשרים הולך וגובר. מנהלים אלה נדרשים לא רק להוביל את צוותיהם להצלחה, אלא גם להתמודד עם אתגרים

ניהול עסק משפחתי
מגזין עסקי

ניהול עסק משפחתי

העסקים המשפחתיים הם לא רק אבני יסוד בכלכלות העולם, אלא גם חלק בלתי נפרד מהתרבות והחברה. למעשה, כ-70% מהעסקים בעולם מנוהלים על ידי משפחות, ותרומתם

העסק צולל
אימון עסקי

למה אני לא רואה את הכסף של העסק שלי

  ניווט במים סוערים: מצוקת העסקים הישראליים מבוא בשנים האחרונות, נוף העסקים הישראלי עבר טלטלה משמעותית, עם מגמה מדאיגה של עסקים שנתקלים בקשיים, שלרבים מהם

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן