למה העסק שלנו חי על תזרים מזומנים?

מתקשר אלי לקוח וכולו נואש! אני עובד אני מרוויח כסף, אני משלם מע"מ כחוק, משלם מיסים אבל כסף אני לא רואה וכל חודשיים אני צריך להזרים עוד כסף לחברה ממני, מהלוואות של הבנק ואפילו מחברים רק בכדי שאוכל לשלם את ההוצאות של העסק.

האמת זה לא העסק היחידי שפונה אלי בנושא, זאת תופעה שנמצאת אצל 70% מהעסקים בישראל, עובדים המאזנים מראים רווח ואנו נזקקים להלוואות ועוד הלוואות

מהו תזרים מזומנים!

פיקוח ובקרה על מערכת הכספים שנכנסת לעסק ועל הכספים שיוצאים מהעסק.
למעשה אנו מתנהלים בתוך מסגרות (מסגרות בבנק + הון חוזר) ועל מנת לעמוד בקצב כניסה ויציאת הכספים אנו חייבים לנהל תזרים מזומנים.

בעבר הרחוק נוהל תזרים מזומנים ביומן או פנקס שהיה מחזיק בעל העסק (ותאמינו שעד היום יש עסקים שמנהלים כך את תזרים המזומנים שלהם) היום יש לנו את גיליון האקסל המבורך למרות שבכל תוכנת ניהול הקיימת בעסקים וחברות יש גם את האופציה לנהל את תזרים המזומנים תוך שהתוכנה גם מתממשקת עם אתר הבנק ויוצרת שלמות מלאה ומעודכנת לאותו יום.

מה זה תזרים מזומנים
מה זה תזרים מזומנים?

מה זה תזרים מזומנים?

במערכת ניהול חברות ועסקים יש את המאזן החשבונאי שהוא תוצאה של הכנסות מול הוצאות ויש את תזרים המזומנים.

בוא נבחן עסק/חברה

  1. בסוף השנה הראה המאזן החשבונאי שהוא כזכור הכנסות מול הוצאות רווח של 100 שקלים לדוגמה.
  2. במהלך השנה קרו מספר דברים משתנים לדוגמא: פתחנו את השנה עם חובות של העסק לספקים, אותו דבר פתחנו את השנה עם חובות של לקוחות.
  3. אותו דבר בסוף שנה סגרנו את השנה עם חובות לספקים ועם חובות של לקוחות.
  4. זה מהלך טבעי של עסק.
  5. אם הסכומים היו חופפים הווה אומר חובות הספקים וחובות הלקוחות היו כמו בתחילת שנה הווה אומר הכסף נמצא בתזרים המזומנים ולא מממנו אף שנה.
  6. אם את החשבוניות שהוצאנו במהלך שנה מסוימת רק 75% מהם שולמו אז כבר חסר לנו בתזרים מול המאזן החשבונאי 25% שיתקבלו רק בשנה הבאה.
  7. ואם החובות לספקים או ששולמו במזומן או במהלך שנה ונשאר לשלם לספקים עוד סכום כסף בשנה הבאה נראה את זה בשנה הבאה.
  8. מה שאני אומר שלעולם לא יכול להיות מצב שעסק מסיים את השנה עם אותו סכום מכירה גם סכום תקבולים, וזה יוצר חור בתזרים מזומנים
  9. דבר נוסף הגורע מתזרים מזומנים זה מימון, מימון לקוחות, עסק שמוכר אשראי ללקוחות שלו חייב שיהיה לו הון עצמי חוזר (שזה כסף שנמצא בקופת העסק והוא בא לגשר על הפער בין מכירות באשראי לתקבולים באשראי. כל עסק יעשה את החשבון הממוצע לכמה כסף הוא נדרש להון חוזר ויעשה הלוואה חד פעמית מכל גורם על מנת שלא יפריע לו במכירות.
  10. גורמים נוספים לחור בתזרים מזומנים
  11. הלוואות קימות וחדשות יוצרות חור בתזרים המזומנים.
  12. השקעות שהחליטה החברה לבצע מבלי לדאוג ליצור הכנסה חדשה שתשלם את ההלוואות שנלקחו.
  13. פנטזיה של בעלים להיכנס לתחומים נוספים סינרגטיים בהחלטת הינף יד בלי לדאוג שיהיה לזה כיסוי מימוני ולא ישפיע על התזרים הקיים.
  14. יצירת תקציב שההכנסות לא תואמות את ההוצאות, בחשיבה של השקעה במכירות או מכירות ייתר אכן יירפאו את תזרים המזומנים.
  15. גבייה לקויה
  16. רכישת סחורה בתנאי אשראי מזומנים ותקבול מכירה רק אחרי 4-5 חודשים
  17. רכישות לא מתוכננות והלוואות לאותם רכישות.

כל אלה ועוד הם אלה שיוצרים את בעיות התזרים בעסקים רבים, עסקים שרוצים לרוץ קדימה ואומרים יהיה בסדר ואז מגיעה "הקורונה" ואז הפער בתזרים מוביל לחדלות פרעון.

איך מנהלים תזרים מזומנים?

  1. לתזרים יש 2 צדדים צד החובה וצד הזכות
  2. לצערנו צד החובה הוא בטוח אבל צד הזכות לא בטוח
  3. מדפיסים 3 חודשי פעילות הבנק ולפיו בונים את הדף הראשון בחודש הראשון של ההוצאות
  4. ביטוחים, משכורות, שכר דירה, חשמל, רכבים, הלוואות, ליסינג, עמלות בנק, וכל הוצאה קבוע שיש לעסק.
  5. לוקחים ממוצע של כניסת כרטיסי אשראי בחודש ומכניסים בצד הזכות
  6. לוקחים ממוצע של יציאת כרטיסי אשראי וגם אותו שמים בצד החובה.
  7. לוקחים ממוצע מכירות או מכירות שוטפות אשר כניסת הכסף אליהם היא קבוע ושמים אותם 5 ימים אחרי שהם צריכים להתקבל בפועל.
  8. כאשר מכניסים את כל הסכומים מקבלים "בערך" את הספרים הסופיים, צד החובה וצד הזכות.
  9. לפי זה יודעים א. האם ההון העצמי מספיק לכסות על הפער או שצריך לעשות פעולה אחרת על מנת שהבנק לא יחזיר שיקים.

המלצותי לניהות התזרים

א. חובה לנהל תזרים מזומנים ממוחשב בעסק/חברה
ב. חובה להשאיר "רזרבה" הון חוזר לכסות על הפער בין הכנסה להוצאה.
ג. במידה ואין בקופה מספיק הון חוזר יש לבקש מסגרת זמנית מהבנק (זאת בתקווה שלא כל המסגרות כבר מנוצלות בבנק)
ד. עסקים וחברות אשר מממנים לקוחות אשראי כדאי שישקלו מימון בשיטת ה-FACTORING אשר תקל על התזרים ועל המימון.
ג. יש אפשרות גם לעסקים לקבל שיקים מלקוחות מראש ולנכות אותם בבנק על מנת לצמצם את אובליגו שניתן ללקוח. (כמובן שיש להגיע להסכם עם הבנק שיעמיד מסגרת לשיקים דחויים)

מתי אנו מזהים סכנה לעסק מהתזרים?

1. כאשר אנו לא מרוויחים חשבונאית
2..כאשר אנו לא עומדים בהחזרי ההלוואות שלנו
3. כאשר אנו ממחזרים הלוואות.
4. כאשר אנו דוחים תשלומים
5. כאשר אנו מחליפים שיקים עם קולגות על מנת להפקיד בבנק ולקבל אשראי.
6. כאשר ניצלנו את כל האופציות שלנו לקבלת מימון
7. שאנחנו נמצאים על הגדר ב- תזרים שלנו.

תקצוב ואסטרטגיות השקעה לחברות עתירות מזומנים

בדרך כלל אני כותב כאן מאמרים כיצה להתייעל כיצד להפוך תזרים מזומנים שלילי לתזרים חיובי שיאפשר השקעות בעסק או החלפה של ציוד משוכלל יותר או הכנסה של ציוד חדש אשר יכול להביא עוד הכנסה לעסק מה שאנו קוראים לו "הגדלת רצפת המכירה" וכמובן האפשרות להשקיע את הכספים בפיקדונות או באלמנטים היוצרים תשואה לעסק.

בתקופה בה הריבית בעליה (יוני 2023) יש בהחלט אפשרות להשקיע מזומנים בפיקדונות בבנק כמובן תוך התמסחרות על גובה הריבית שיתקבל, עד היום יוני 2023 הריבית הייתה ברמה נמוכה מאד מה שלא אפשר השקעות בבנק או רחמנא ליצלן שוק המניוץ.

מקסום הפוטנציאל הפיננסי: מדריך מקיף לתקצוב ואסטרטגיות השקעה לחברות עתירות מזומנים

תארו לעצמכם שאתם מנכ"לים של חברה עם שפע של יתרות מזומנים – זה נשמע כמו חלום שהתגשם, נכון? אבל, כפי שאמר בחוכמה הדוד בן מספיידרמן, "עם כוח גדול באה אחריות גדולה". במקרה זה, האחריות היא להחליט היכן וכיצד להשקיע כספים אלה ביעילות. לכן, לבשו את גלימת גיבורי העל הפיננסיים שלכם והצטרפו אלינו למסע זה לעבר מקסום הפוטנציאל הפיננסי של החברה שלכם באמצעות תקצוב אסטרטגי והחלטות השקעה.

הערכת הנוף הפיננסי הנוכחי

בואו נהיה כנים; ניווט בעולם הפיננסי יכול להרגיש כמו לנסות למצוא את דרכך במבוך מלא מלכודות וסמטאות עיוורות. כדי להפיק את המרב מהעושר של החברה שלך, עליך להבין את הסביבה הכלכלית הנוכחית, לזהות מגמות מתפתחות ולנתח אינדיקטורים לשוק. זה אומר לפקוח עין על דברים כמו שיעורי הריבית, האינפלציה והתנאים הכלכליים העולמיים. זו לא משימה קלה, אבל היי, מי אמר שלהיות גיבור על פיננסי יהיה פשוט?

השקעות
השקעות

בניית צוות ייעוץ וניהול פיננסי חזק

אפילו גיבורי על זקוקים לסיידקיקים, ובתחום הפיננסי, העוזרים שלכם הם חברי צוות הייעוץ והניהול הפיננסי שלכם. אנשים מוכשרים אלה יעזרו להניע את ההצלחה הפיננסית של החברה שלך, אז בחר אותם בחוכמה. חפש אנשים עם ערכות כישורים ורקע מגוונים שיכולים להביא נקודות מבט חדשות לתהליך קבלת ההחלטות הפיננסיות שלך. ואל תשכחו יועצים חיצוניים – המומחיות שלהם יכולה לספק תובנות והדרכה יקרות ערך בעת הצורך.

פיתוח תהליך תקצוב אסטרטגי

יצירת תקציב אולי לא נשמעת מרגשת במיוחד, אבל חשבו עליה כעל תוכנית להצלחה הפיננסית של החברה שלכם. התקציב שלך צריך להתאים לאסטרטגיה העסקית הכוללת שלך ולכלול יעדים וסדרי עדיפויות ברורים. לאחר שהגדרתם את התקציב, חשוב מאוד לעקוב ולהתאים אותו באופן קבוע, תוך התאמה לשינויים בשוק או לצרכים של העסק שלכם. זכרו, גמישות היא המפתח בעולם הפיננסי המשתנה ללא הרף.לא ההינו ממליצים לקחת את יתירות הכספים שלכם ולהשקיע אותם בכלים פיננסיים מכבידים אלא דווקה כלים פיננסיים יותר נגישים למימוש דבר נוסף שמבחינתכם יכול להוות השקעה באם אתם עוסקים במוצרי מדף הרי שאז אתם יכולים לבצע עסקאות עם ספקים שלכם, להבטיח תשלום המזומן או חציו ואז להשיג תשואות שאפילו בבנק לא תקבלו אותם.

בניית אסטרטגיית השקעה אפקטיבית

כעת, לאחר שסידרתם את התקציב שלכם, הגיע הזמן להתמקד בהשקעת יתרות המזומנים הללו באופן אסטרטגי. התחל בהערכת סובלנות הסיכון של החברה שלך וודא שההשקעות שלך תואמות את ערכיה. גיוון הוא חיוני – אל תשימו את כל הביצים בסל אחד! במקום זאת, פזרו את ההשקעות שלכם על פני נכסים ומגזרים שונים כדי למזער את הסיכון ולמקסם את התשואות הפוטנציאליות. ותמיד לפקוח עין על הזדמנויות השקעה לטווח קצר ולטווח ארוך.

השקעות בעסק

מקרי בוחן: ניהול פיננסי מוצלח בפעולה

לאורך ההיסטוריה, חברות עשירות במזומנים רבות קיבלו החלטות פיננסיות מהממות, שהובילו לצמיחה והצלחה מרשימות. בואו נסתכל מקרוב על כמה מהדוגמאות הנוצצות האלה: נכון אלה חברות שהספרות ואנחנו מציגות אותם חדשות לבקרים אבל מאחר והם מוכרות אז נוח לתת אותם כדוגמאות.

– אפל: ענקית הטכנולוגיה צברה באופן עקבי עתודות מזומנים גדולות, בהן השתמשה בתבונה לרכישות אסטרטגיות, מחקר ופיתוח ורכישות חוזרות של מניות. השקעותיה המחושבות סייעו לאפל להישאר שחקנית דומיננטית בשוק הטכנולוגיה התחרותי ביותר.

– ברקשייר האת'וויי: קונגלומרט ההשקעות האגדי של וורן באפט בנה פורטפוליו מגוון של עסקים והשקעות. על ידי דבקות בפילוסופיית השקעה מבוססת ערך וניצול תנודות השוק, ברקשייר יצרה עושר רב לבעלי המניות שלה לאורך השנים.

– גוגל (Alphabet Inc.): חברת האם של גוגל, אלפבית, מחזיקה ביתרות מזומנים משמעותיות, המאפשרות לה לרכוש סטארט-אפים חדשניים, להשקיע בטכנולוגיות חדשניות ולפתח מוצרים ושירותים חדשים. גישה זו של חשיבה קדימה סייעה לגוגל לשמור על מעמדה כמובילה עולמית בתעשיית הטכנולוגיה.

יש הרבה מה ללמוד מהחברות המצליחות האלה, אז שימו לב ויישמו את הלקחים האלה בתהליך קבלת ההחלטות הפיננסיות שלכם.

בואו לא נחזור על טעויות בעיקר בתזרים המזומנים

בתוך תוכו של י בעלי העסקים ואנשי העסקים אנו יודעים כי עשינו כמה וכמה טעויות בזמן תפעול העסק, מרבית העסקים, לצערי, לא פעלו כפי שהיו צריכים לפעול, ואחת הסיבות העיקריות לכך היא בראש ובראשונה שנתנו לעסק לנהל אותם במקום שאנחנו ננהל אותו (לדוגמה וכקלישאה העגלה מושכת את הסוס ולא הסוס את העגלה) סיבה מרכזית לכך היא "תזרים המזומנים" לא ניהלנו את העסק בהתאם לתזרים המזומנים. נכון, זה לא פשוט לנהל תזרים מזומנים כי יש בו כל כך הרבה משתנים
ברמה כזאת שעסק "צריך" להעסיק עובד במשרה או חצי משרה רק בכדי לשלוט בתזרים. ולנושא זה אני רוצה להקדיש את השורות הבאות.

כיצד מנהלים תזרים מזומנים?

1. פותחים גיליון אקסל (יש תוכנות ייעודיות לניהול תזרים מזומנים כאשר הוא מתממשק לחשבונות הבנק) זה נוח, זה קל מבחינת הרישומים, אבל לדעתי ורק לדעתי תזרים מזומנים חייב שיטופל ידנית בגישה אמפירית ובמילים פשוטות "הליכה בין הטיפות".

2. אז אתייחס בהמלצות שלי כאן לתזרים מזומנים המנוהל באקסל. היתרונות והחוכמה שיש באקסל הוא לאין שיעור מתוכנה ייעודית הנמכרת בשוק החופשי או צמודה לתוכנות ניהול פנימיות או חיצוניות בשוק העסקי. אפשר לתכנן את הגיליון בדיוק למטרה של תזרים מזומנים כולל גרפים, התממשקות לבנקים, ועוד רבים הפונקציות בגיליון זה. ההמלצה שלי שרואה חשבון או יועץ עסקי יתכנן ביחד אתכם את הגיליון שישמש אותו לזמן רב.

3. עכשיו נגיע לתכנון הגיליון:

4. צד ההוצאות: את ההוצאות הקבועות אנחנו יודעים לכל הפחות ל-3 חודשים קדימה: הלוואות, משכורות, תשלומים, עירייה, שכירות, חשמל, טלפוניה, ריביות (כל יום ניתן לראות בבנק את הריבית הצבורה) ועוד הוצאות שחוזרות על עצמם מדי חודש. הצעתי: כל סוף חודש מדפיסים את כל תנועות הבנק במהלך החודש ובודקים את ההוצאות הקבועות, אותו דבר לגבי כרטיסי אשראי שהרי בסוף חודש אנו יודעים מה סכום החיוב הצבור בו.

5. כאשר אנחנו יודעים מה ההוצאות הקבועות אזי ניתן לגשת להוצאות המשתנות (למה שאנו קוראים הקניות למכירה (גולמי) כאן אנו מוגבלים בהוצאות לפי תנאי האשראי (כמובן עם אפשרות תזוזה מהתאריך המוסכם במקרה של חור בתזרים )(מה שאומר שההכנסות שציפינו להם לא הגיע והתשלום לספק יביא לחריגה בחשבון הבנק (לא מומלץ כלל וכלל) הבנק מקטלג אותנו לפי כמות החריגות שאנו עומדים במהלך חודש/שנה וממהר להוציא לנו מכתב על חריגה בחשבון… אופס!!!! עוד נקודה אדומה קפצה בתיקו של הלקוח בבנק.

6. מכאן אנו נגשים לצד התקבולים (תשלום מלקוחות) המקום הכי לא בטוח והמסוכן בתזרים המזומנים.

7. אנו מכניסים את: 1) השיקים הדחויים 2) ההכנסות על פי הוראות התשלום (לקוח X משלם בהעברה בנקאית אנו אמורים לדעת מתי זה יקרה. נכון שזה טנטטיבית ולשם כך אנו צריכים לרשום את התקבול הצפוי 10 ימים מהיום שאנו יודעים שזה יום ההעברת התשלום (יש לקוחו אשר מודעים מתי יכנס התשלום ואז אנו יכולים להכניס את הסכום ביום שנקבע.

8. עם העסק עובד בקופה רושמת ומקבל תקבולים במהלך היום, אזי אנו רושמים את הסכום שהופקד בצד התקבולים.

9. כנ"ל לגבי צבירה של כרטיסי אשראי, ישנם עסקים שמנכים את כרטיסי האשראי למפרע ואז רושמים את סכום התקבול בתזרים בתאריכו, וישנם עסקים שלא מנכים את התקבול ומקבלים אותו ב-2 תאריכים שלאחר החודש השוטף (חודש שוטף משמע כל כניסת הכספים שהתקבלו במהלך החודש בחברות כרטיסי האשראי)

חשיבות של סדר וארגון בניהול התזרים

איך מנהלים את התזרים.

אנו יודעים שמה שרשום הוא לא מה שקורה בפועל.

הוצאה מתווספת לא מתוכננת חדשות לבקרים וזה מכניס את התזרים לסחרור (בזמנו יעצתי לחברה עם מחזור ענק כאשר התוספות שהבעלים החליטו להוציא חרגו במיליון שח מהתזרים דבר שהעמיד אותי בצורך מידי להשיג מימון או לאלתר פתרונות. לאחר מספר חודשים שכך נהגו הכנתי תקציב לחברה, הקטנתי את סכומי הוצאת השיקים, והחברה חזרה למסלול תקין מתזרים המזומנים. דברים אלה קורים במרבית העסקים וזה אחת מהסיבות שהעסק מנהל את הבעלים ולא הפוך.. הפתרון לדבר הזה הוא הכנת תקציב (כן כמו בחברות הגדולות) ואי חריגה מנו.

שכתבתי בתחילת המאמר שצריך להעסיק בעסקים וחברות איש/אישה/יועץ או אחר שיעסקו רק עם זה התכוונתי ברצינות בפרט באקלים העסקי שאנו עוברים היום כמו השפע, הקושי, הורדת המחירים, צמצום הרווחים אם בכלל, מוסר התשלומים, התנהלות הבנקים, הרגולציה הבנקאית בדמות החריגה מהמסגרות. כל זה מצריך אדם שרק יתעסק בזה, הווה אומר הדבר דומה למשחק שחמט, להזיז את החיילים בהתאם למצב.

כן, אין מה לעשות והדוגמה החייה מהימים האלה זה משבר הקורונה שריסק כל תזרים מזומנים שתוכנן הן בדוחות אקסל והן בתוכנות ייעודיות. המציאות היא זאת שמכתיבה, ולכן גם בימים רגילים יש אפשרות למשחק בתזרים המזומנים כאשר משתמשים עם כלים העומדים לרשות העסק ועם כלים
יצירתיים אחרים .

איך מנהלים נכון תזרים מזומנים

העסק כולו חי על תזרים המזומנים שלו

כן, תזרים המזומנים הוא המניע את העסק ובכדי שנעמוד בו ולא נרוץ על כל שקל, ולא נתווכח עם מנהלת מחלקת האשראי בבנק אז תזרים המזומנים הוא כלי מרכזי לניהול העסק ואותו צריך לנהל,

למה אני מתכוון שאני כותב "לנהל"

לנהל זה לא לרשום הוצאות והכנסות.. תודה בשביל זה יש פקידה מנהלת חשבונות או אחר.

לנהל זה לדעת לצפות מהלכים, לדעת מה הכלים העומדים לרשותך, לדעת לעצור את בעלי העסק המוציאים כספים, לדעת להזיז ולדחות תשלומים, לדעת ולהשתמש בכל הכלים (ויש הרבה כלים) על מנת להתאים את ההוצאות להכנסות ואני לא מתכוון לרווח במאזן החשבונאי.(לפעמים אני שומע בעלי עסקים "אני מרוויח אבל אני לא רואה את הכסף") וזאת שהכסף מסתובב סביבו ולידו.

בעלי עסקים וחברות לא שמים דגש במיוחד על תזרים המזומנים, הם יודעים שצריך, הם רוכשים תוכנות יקרות, אבל לא מפנימים שתזרים מזומנים בכדי להבטיח את המשכיות העסק צריך להיות או חובה להיות מנוהל.

לקריאת המלצות נוספות הקליקו

לסיכום,

  1. זה ברור שהחובה על שמירת המסגרות בבנק מוטלת על העסק.
  2. מי שחשב שהבנק חבר שלו הוא טועה ויבוא היום ולא ימלא את דרישות הלקוח כלפי הבנק, הבנק יסגור את הברז.
  3. ניהול תזרים מזומנים ובניית בסיס לתזרים המזומנים הוא מעיקרו של עסק ובטח המאזן החשבונאי הוא לא מקור לגאווה כאשר תזרים המזומנים חולה.
  4. בעלי עסקים/חברות/ שימו לב. תנו את דעתכם בנושא התזרים, צעדים לא נכונים והוא יכול להפיל אתכם יותר נכון לרסק אתכם וחבל
  5. היו שקולים, בבקשה, עד שבונים עסק לוקח זמן וכל המשפחה קשורה לעסק. שיקלו טוב את צעדיכם

אם אתם מרגישים אבודים וחושבים שכדאי לכם להיעזר בשירותיו של יועץ עסקי מומלץ ומקצועי, אני כאן לשירותכם

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

העסק צולל
אימון עסקי

למה אני לא רואה את הכסף של העסק שלי

  ניווט במים סוערים: מצוקת העסקים הישראליים מבוא בשנים האחרונות, נוף העסקים הישראלי עבר טלטלה משמעותית, עם מגמה מדאיגה של עסקים שנתקלים בקשיים, שלרבים מהם

קוד אתי
אימון עסקי

מדריך לקביעת קוד אתי/מיתוג פנימי

טיפוח תרבות של יושרה: כיצד ליצור קוד אתי-מיתוג מבוא בנוף העסקי המשתנה במהירות של ימינו, לא ניתן להפריז בחשיבות של פיתוח ויישום קוד אתי חזק.

Drop shipping
ייעוץ עסקי

רוצים להרוייח כסף מ-Drop shipping

משלוח ישיר מפורק לגורמים: גילוי האמת על רווחים פוטנציאליים והשקעות-dropshiping מבוא בשנים האחרונות, משלוח ישיר צבר פופולריות כמודל עסקי עם השקעה נמוכה וקל להתחלה ליזמים

הלוואות
יועץ כלכלי

הלוואה בערבות מדינה: דעה!

הלוואות בערבות מדינה: הבנת היתרונות והחסרונות הקדמה הבנקים נוחתים על בעלי העסקים "בואו קחו הלוואות: ועכשיו בפרסום שאנו מקבלים מאחד מהבנקים הגדולים זאת "הלוואה בערבות

ייעוץ
חברה בע''מ

מלחמת חרבות ברזל חידדה את הצורך ביועץ לארגון

פתיחת פוטנציאל עסקי: כוחן של שירותי ייעוץ מקצועיים מבוא תעשיית הייעוץ העסקי חוותה צמיחה משמעותית בשנים האחרונות, הודות לביקוש הגובר לייעוץ וליווי מומחים בתחומים שונים

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן