בואו לא נחזור על טעויות בניהול

האם ניהול של מנכלים הנחשבים מטאורים נכון?

האופי של בני האדם מורכב מתכונות שונות אשר מוטמעות בנו אם נרצה או לא נרצה, קשה מאד לשנות את אופיו של האדם ובטח לא את ההרכבים הכימיים המרכיבים אותו, את התנהגותו, את החושים שלו, את הטבעי שבו, ועל תכונותיו של-human being כל המערכת החינוכית, העסקית מבוססת עליו.
מחקרים אחרונים

בשנים האחרונות אנו נחשפים יותר ויותר למחקרים אשר מביאים לנו תובנות מתחום הרפואה כמו: ניתוח פעולות המוח, ניתוח פעולות של חומרים כימיים הנמצאים בגופנו ואשר יוצרים ריאקציות מסוימות כאשר מגרים חלקים מסוימים בגוף, ואכן מחקרים אלה והתבססות עליהם הביאה אותנו להנגשה לאנשים בתחומים שונים לגירויים מסוימים על מנת שיפעלו בדרך מסוימת או לתהליכים טבעיים הנמצאים בגופינו ואנו ממשים אותם לטוב ולרע.

.
ולמה אני כותב את המאמר הזה

אין במאמר זה רכילות או לשון הרע, או לעג לדמות שאני הולך להזכיר כאן, ההפך אני רואה באדם הזה אדם בעל אינטגריטי גבוהה, אצילות, וחוכמה עסקית רבה הן באופן אישי והן באופן עסקי, ואני מדבר על נוחי דנקנר.
הדבר קורא להרבה מנהלים שנמצאים בעמדה גבוהה בפירמידת העסק/החברה

כמנהלים, ובפרט בעסקים מצליחים וגדולים אנו המנהלים נחשבים כ"מטאורים" בפני עובדינו, ספקינו, לקוחותינו, משפחתנו, חברינו והחברים הנדבקים אלינו (לא פעם אני שומע עובדים האומרים "אני מת על הבוס שלי" "אני אוהב את הבוס שלי" וזה נובע מתוך הרצון שלנו כבני אנוש למצוא לנו "מנהיג" ולראות בו דמות עבורנו (אותו דבר קורא במגזר הדתי חרדי שלכל אדם איש או אישה יש רב או רבנית אשר ללא עצתם הם לא עושים דבר) זה חלק מהתכונות הקימות בגופינו ובנפשנו.

בואו ננסה להבין את הסיפור של נוחי דנקנר "לדעתי"

אומנם משפחת דנקנר שנוחי יצא ממנה היא משפחה אמידה ואני מאמין שדרכו לעסק הראשון שלו הייתה קלה (אינני יודע אני חושב) כמו כל העסקים המצליחים גם דנקנר הינו איש עסקים שהצליח וטיפס מעלה מעלה, שבה את לב הבנקים (לא הייתה סיבה שלא מאחר ועמד מולם אדם עם רקע משפחתי מכובד, אדם מכובד בעצמו, בעל ממון עצמי מסוים ולכן הבנקים שהם הגורם המממן שהקפיץ את אימפריית IDB גבוה, גבוה בתקופת טרם השפל שהעולם העסקי חווה ועסקיו צמחו מעלה.

.
רק שמה שקרה שהתכניות העסקיות לא התממשו, העולם העסקי נכנס למערבולת מסוכנת בעיקר בחלונות הגבוהים, הרגולציה הכבידה, הקטגוריות נעלמו מהעולם והתחלפו בקטגוריות חדשות, מעצמות כמו גוגל, פייסבוק, אמזון, אפל, קמו והתחילו "לאכול" פעילויות וקטגוריות מהעבר והעסקים הגדולים התחילו להילחם בתופעה זאת יותר בהזרמת כספי הלוואות לתאגידים, בהנפקה של אגרות חוב על מנת לשרת חובות והשקעות שהתרסקו (ראו רק מה קרה בעולם הסלולר) והבועה הלכה ותפחה והגיע לממדי ענק שהבנקים התחילו לפחד על כל המינוף המטורף שהשקיעו בחברות הבת של נוחי דנקנר גם הציבוריות וגם הפרטיות.

.
אני מאמין שנוחי דנקנר ראה וידע הכול, וגם הבין את המפנה העסקי העולמי.

אך מה שלדעתי קרה אז אתו הוא הדבר הבא:

התחושה האנושית "האגו" שזה מחלת רוב המנהלים קיבל נפח מפחיד ומאחר וכבר במצב הזה הוא הפך ל"גורו" התחבר עם כוהני דת יהודיים וקרא לחברות שלו בשמות של אלילים טיבטיים (כמו עוד כמה מנהלים שעשו זאת) ומאחר ובאופן טבעי הפך לגורו עם כתר לא היה לו את היכולת הפנימית הנפשית אחרי שכל הקהל שלו ראה אותו כדמות "מטאורית" לבוא ולהוריד את "הכתר" וזאת לפי דעתי הדרך שהובילה אותו עד היום "לאבד הכול"

.
גם החלטתו לפנות לערעור לביטול או הפחתת עונשו, לדעתי, נעשתה מתוך אותה יוהרה טבעית ומסוכנת הנמצאת בגוף שלנו כי את התוצאה למהלך האחרון שלו אנו רואים היום בהחמרת פסק הדין שלו.
אין אני מקנא באיש ואפילו עצוב לי שזה המצב.

אני כותב את זה בתקווה כי מנהלים רבים אחרים בעסקים קטנים או בעסקים גדולים יפרידו, ילמדו להפריד בין האגו והאמוציה לבין האמת בעסק או בחברה.

מה אני ממליץ למנהלי עסקים וחברות

אלוהים יש רק אחד, ואילו אנחנו בסך הכול בני תמותה רגילים המנהלים עסקים, לא רבנים, לא משפחות, לא אנשי מעלה ובטח לא אלילים. חלקינו מצליחים יותר וחלקינו פחות אבל אנחנו בסך הכול מנהלים עסקים, חברות, חברות ציבוריות או חברות ממשלתיות.

קראו עוד

זה המפתח להצלחת ניהול עסקים

מי שחשב שרואה חשבון הוא יועץ עסקי אז לא

.
נוכל להמשיך בעיסוקנו אם נתייחס לסעיפים מטה:

1. איש עסקים חייב להיות קר עם העסק שלו.
2. בעל עסק שלא משרת את האינטרס של העסק עדיף שלא יהיה בעל עסק.
3. לא מחזיקים עסקים בכוח.
4. או שמוכנים לקבל עזרה בנושא העסק או שסוגרים אבל בטח לא מגדילים את החובות.
5. בעל עסק שלא יודע להמציא את עצמו מחדש כל יום הוא בעל עסק שעסקו יתרסק מהר מאד
6. בעל עסק חייב להטמיע שהעובדים הם עובדים בעסק ולא משפחה (משפחה זה בבית) בפרט היום שאדם לאדם זאב.
7. בעל עסק חייב לזכור שהוא בסך הכול בעל עסק והצלחתו לא נמדדת בנחמדות שלו לעובדים אלה בתוצאות הכספיות של העסק אשר הוא והעובדים שלו צריכים ליצור.
8. בעלי עסקים חייבים להפנים שלא רק הם מכירים את העסק שלהם. יש דברים שלא רואים מבפנים אלה רק מבחוץ ולאנשים האלה קוראים "התייעצות עם ייעוץ עסקי"
10. בעלי עסקים צריכים להפנים שהלוואות לא מחליפות מכירות, ושכל הלוואה שנלקחת לעסק והיא לא למטרה של הכנסת עוד כסף לעסק "פסולה"
11. בעלי עסקים צריכים ללמוד את הצרכים של העולם העתידני ולהתפתח לקראת זה ולא להישען על זרי הזהב שכבר נפלו ואילו בעל העסק ממשיך לטפח אותו.
12. בעלי עסקים צריכים להיות רציונאליים כלפי עסקם.
13. עסקי משפחה או עסקי שותפים שלא מתואמים שייפרדו (אין שני שבילים) יש שביל אחד מוביל.

אנו נמצאים בעולם עסקי עם המון הזדמנויות, הזדמנויות, כן, אבל גם הזדמנויות אלה צריכות להיבחן, אנו נמצאים גם עם עולם עסקי מלא סכנות וגם זה צריך להבחן עם בפתיחת עסק או עם בהמשך קיומו של עסק.

אסור לנו להגיע למה שהגיע מר דנקנר "מאיגרא רמא לבירא עמיקתא" זה לא נעים, זה כואב, זה משפיל וזה באופי שלנו.

תוכלו לקרוא מאמרים נוספים בקישור
אין במאמר זה חוות דעת או לעג או לשון הרע כלפי מר דנקנר ציינתי כאן עובדות שהתפרסמו בתקשורת הכתובה והאלקטרונית ונתתי את חוות דעתי למען אנשי עסקים אחרים שלא יגיעו לתוצאות שהגיע מר דנקנר

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

העסק צולל
אימון עסקי

למה אני לא רואה את הכסף של העסק שלי

  ניווט במים סוערים: מצוקת העסקים הישראליים מבוא בשנים האחרונות, נוף העסקים הישראלי עבר טלטלה משמעותית, עם מגמה מדאיגה של עסקים שנתקלים בקשיים, שלרבים מהם

קוד אתי
אימון עסקי

מדריך לקביעת קוד אתי/מיתוג פנימי

טיפוח תרבות של יושרה: כיצד ליצור קוד אתי-מיתוג מבוא בנוף העסקי המשתנה במהירות של ימינו, לא ניתן להפריז בחשיבות של פיתוח ויישום קוד אתי חזק.

Drop shipping
ייעוץ עסקי

רוצים להרוייח כסף מ-Drop shipping

משלוח ישיר מפורק לגורמים: גילוי האמת על רווחים פוטנציאליים והשקעות-dropshiping מבוא בשנים האחרונות, משלוח ישיר צבר פופולריות כמודל עסקי עם השקעה נמוכה וקל להתחלה ליזמים

הלוואות
יועץ כלכלי

הלוואה בערבות מדינה: דעה!

הלוואות בערבות מדינה: הבנת היתרונות והחסרונות הקדמה הבנקים נוחתים על בעלי העסקים "בואו קחו הלוואות: ועכשיו בפרסום שאנו מקבלים מאחד מהבנקים הגדולים זאת "הלוואה בערבות

ייעוץ
חברה בע''מ

מלחמת חרבות ברזל חידדה את הצורך ביועץ לארגון

פתיחת פוטנציאל עסקי: כוחן של שירותי ייעוץ מקצועיים מבוא תעשיית הייעוץ העסקי חוותה צמיחה משמעותית בשנים האחרונות, הודות לביקוש הגובר לייעוץ וליווי מומחים בתחומים שונים

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן