אתם מתכוונים לקחת עוד הלוואה?

מה אומר לנו סקר בקרב עסקים קטנים ובינוניים  שהתקיים על ידי חברת פנינסולה ושהתפרסם בעיתון כלכליסט.

למעשה הסקר נערך בין מגוון רחב מאד של עסקים וחברות קטנות ובינוניות ותוצאותיו מדברות על זה כי למעלה מ- 91% חושבים כי הצעדים הכלכליים שקבעה הממשלה יפגעו בעסקים שלהם.

למעשה, הפחד המרכזי של בעלי העסקים הוא באי מתן אשראי לעסקים קטנים ובינוניים וזאת למרות ההצהרות של הבנקים הגדולים כי העמידו אשראי לטובת העסקים הקטנים והבינוניים. בסוגיה זאת אני רוצה להרחיב מתוקף היותי יועץ עסקי ועוסק בייעוץ עסקי ואשר לצערי, ובאמת לצערי, הבנקים, מטי, קרנות המימון בערבות מדינה, חברות כרטיסי האשראי, ההלוואות החוץ בנקאיות, מוצו עד תום במרבית העסקים הקטנים הבינוניים במדינת ישראל.

רווחת החשיבה כי לבנקים או למי שנותן את המימון אין הגבלה במתן אשראי לעסקים קטנים ובינוניים, והדבר הוא מאד לא נכון, עסקים, בעלי עסקים וחברות באשר צר בקופתם רצים מייד אל הבנקים או למחזר הלוואות או לקחת ולבקש הלוואות חדשות וזאת כאשר הם כבר נושאים על גיבנתם הלוואות מעיקות המחויבות החזר חודש בחודשו.

עסקים וחברות לא לוקחים בחשבון כי הרווח החשבונאי שלהם לא יכול לשרת כלל ועיקר את ההלוואות החדשות שהם מצפים מהבנקים או מהגופים המממנים שיתנו להם. יותר מזה רוב העסקים ניצלו עד תום את המסגרות או הבטוחות שיש להם להעמיד לטובת ההלוואות והם כאילו מצפים כי המדינה תערוב עבור חובותיהם או ההלוואות שייקחו, רבותי אנשי העסקים, בעלי העסקים, ומנכ"לי החברות : זה לא יקרה! אומנם  הבנק הוא חנות לכסף אבל גם מרכולתו מוגבלת. נכון שיש כאן איפה ואיפה כי חברות גדולות ציבוריות הנסחרות בבורסה בזמן מצוקה כבר ממציאים איזו השקעה בכדי שינפיקו אגרות חוב או עוד סדרה של מניות על מנת לממן את הגרעון בהון החוזר שלהם. אופציה כזאת לא קיימת לעסקים והחברות הקטנות והבינוניות.

כמי שנותן ייעוץ עסקי, אני קורא, להחליף את ההלוואות מהר במכירות, ולהפטר מכדור האקמול הנצרך בכמויות אדירות בעסקים עם בעיות ניהול נראות ואינם נראות אבל קיימות.

אני יותר נבהל מעוד תוצאות הסקר האומרות " כי העסקים הקטנים והבינוניים אינם סבורים שהממשלה עושה מספיק לקידום העסקים ואינם מרוצים מהמערכת הבנקאית" 93% סבורים כי ממשלת ישראל אינה עושה מספיק לקידום עסקים קטנים ובינוניים. עוד עולה מהסקר כי רוב בעלי העסקים הקטנים ובינוניים אינם מרוצים מהמערכת הבנקאית בישראל בכל הקשור לקבלת האשראי. 84% מבעלי העסקים סבורים כי הבנקים צפויים להמשיך ולהקשיח את תנאי קבלת האשראי בשנה הקרובה ולעומתם רק 7% סברו כי הבנקים אינם צפויים להקשיח קבלת תנאי קבלת אשראי לעסקיהם. 35% מבעלי העסקים ציינו שבכוונתם להשתמש בשרותי אשראי חוץ בנקאיים לצורך גיוון מקורות האשראי. נתון חשוב נוסף שעולה מהסקר הוא כי 79% מבעלי העסקים תומכים בהקמת בנקים קטנים בישראל ו-77% מאמינים כי הקמתם של בנקים אלו תגביר את התחרותיות בתחום האשראי לעסקים.

והנתונים האלה צריכים להדליק מנורה אדומה מהבהבת בגודל "הירח" כי עם 84% עדיין מצפים לכסף מהבנקים, סימן שמצבם בבנקים הוא לא זוהר במיוחד ובמקום להתעסק בניהול החברה, בהתאמת הוצאותיה להכנסותיה, בטיפול בניהול ובשיווק הם עדיין מצפים לקבל את אותו כדור אקמול בזכות הלוואות. ומה יהיה מחר?

 ומה אומר מנכ"ל פנינסולה חברה המספקת אשראי ללקוחות וגוזרת קופונים נהדרים על הלוואות לעסקים אשר התייחס לסקר ואמר " "בעלי העסקים אינם מרוצים מהמהלכים של הממשלה לקדם עסקים קטנים ובינוניים. על פי הסקרים שלנו שנערכים מידי רבעון מדובר ברבעון שלישי ברציפות בו מעל 90% מהעסקים הקטנים והבינוניים מביעים אי-אמון בצעדי ממשלת ישראל בכל הקשור לסיוע לעסקים קטנים ובינוניים בישראל המהווים 97.5% מהעסקים בישראל".

מה שאומר שהדיוט כמותי מבין כי המשכיותו של עסק זה המשך לקיחת הלוואות והלוואות, אבל לצורך מה? לצורך השקעה בעסק או לצורך מחזור הלוואות קימות, או לצורך כיסוי הגרעון של העסקים, או למלא את החורים ותזרים המזומנים. לא שמעתי כי ההלוואות או האשראי יהיו לצורך השקעות שיביאו יותר כספים ורווחים לעסק. המצב במדינת ישראל באקלים העסקי הוא לא זוהר במיוחד שבעלי עסקים יעשו השקעות לא מתוכננות.

אני חרד, אני חרד כי בעלי עסקים וחברות הולכים לפתרון הקל וזה הלוואות, אבל הלוואות צריך להחזיר ולא זה הפתרון לקיומו של עסק בריא. אדם חולה הדורש ניתוח לא ייקח כדורי אקמול כול חייו כי באיזה שהוא שלב הוא "ימות" האם זה מה שרוצים בעלי עסקים וחברות שיקרה לעסק שלהם, האם לא כדאי יותר לטפל בצד הניהולי, לחתוך את השומן פעם אחת ואז המקום יתרפא (העסק)

בואו נעשה חושבים יחד!

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

העסק צולל
אימון עסקי

למה אני לא רואה את הכסף של העסק שלי

  ניווט במים סוערים: מצוקת העסקים הישראליים מבוא בשנים האחרונות, נוף העסקים הישראלי עבר טלטלה משמעותית, עם מגמה מדאיגה של עסקים שנתקלים בקשיים, שלרבים מהם

קוד אתי
אימון עסקי

מדריך לקביעת קוד אתי/מיתוג פנימי

טיפוח תרבות של יושרה: כיצד ליצור קוד אתי-מיתוג מבוא בנוף העסקי המשתנה במהירות של ימינו, לא ניתן להפריז בחשיבות של פיתוח ויישום קוד אתי חזק.

Drop shipping
ייעוץ עסקי

רוצים להרוייח כסף מ-Drop shipping

משלוח ישיר מפורק לגורמים: גילוי האמת על רווחים פוטנציאליים והשקעות-dropshiping מבוא בשנים האחרונות, משלוח ישיר צבר פופולריות כמודל עסקי עם השקעה נמוכה וקל להתחלה ליזמים

הלוואות
יועץ כלכלי

הלוואה בערבות מדינה: דעה!

הלוואות בערבות מדינה: הבנת היתרונות והחסרונות הקדמה הבנקים נוחתים על בעלי העסקים "בואו קחו הלוואות: ועכשיו בפרסום שאנו מקבלים מאחד מהבנקים הגדולים זאת "הלוואה בערבות

ייעוץ
חברה בע''מ

מלחמת חרבות ברזל חידדה את הצורך ביועץ לארגון

פתיחת פוטנציאל עסקי: כוחן של שירותי ייעוץ מקצועיים מבוא תעשיית הייעוץ העסקי חוותה צמיחה משמעותית בשנים האחרונות, הודות לביקוש הגובר לייעוץ וליווי מומחים בתחומים שונים

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן