אתם חייבים כספים על תהפכו לשפנים

בתחילת המאמר אחדד ואומר "חובות צריך לשלם"

אין שום סיבה להתחמק מחובות של עסקים כלפי ספקים או כלפי רשויות בשום פנים ואופן.

באופן סיסטמתי: עסק צריך להיות מנוהל נכון, תמחיר חייב לכלול גם את העלות הגולמית וגם את העלות התפעולית, להרוויח מבחינה חשבונאית ותזרים, לשלם לספקים, למוסדות, לעובדים, וליהנות מהרווחים שנשארים! כך צריחים להתנהל עסקים, חברות, וארגונים.

אחרי שהקדמתי בהקדמה הזאת הרי בין עמי אני חי, ואת עולם העסקים בכול תחום אפשרי אני מכיר, אני יודע כי הרבה מאד עסקים חברות וארגונים מתנהלים מהיד אל הפה, מהלוואות ממוחזרות ההולכות ומתגברות, מקשיים בניהול, בתזרים, בשיווק, במכירות, להחזיק את המחיר בשיניים ולהתפתות במכירה גם במחירים הפסדים, ופעילות כזאת מביאה לצבירת חובות, לאי תשלום הזכויות של העובדים, לדחיית תשלום לספקים, למעבר בין ספקים לספקים אחרים תוך כדי השארת חובות אצל הספקים הקודמים, לאי תשלום ביטוחים, פרמיות, ביטוח לאומי, מס הכנסה, ואפילו מע"מ. ומכאן מתחיל עסק להתדרדר.

 מצב כזה אפשר לעצור! אך בזמן! לא לתת לו להתדרדר! כי אחר כך כדור השלג מתגלגל.

יש עסקים שביושר רב נקלעים לקשיים, האמת, מרבית העסקים, אם אני אקח את הנתון הסטטיסטי כי רק 5% מהעסקים הולכים לפשיטת רגל תוך כדי רמאות והחבאת נכסים וכ"ד. אזי ברור לי מעל לכול צל של ספק כי עסקים נקלעו לקשיים רק בגלל מדיניות האשראי, השוק הקשה, הריבוי, השפע, מיקור החוץ, המזרח, עלויות הסוציאליות של העובדים, החוקים הנוקשים מול בעלי העסקים, השלטים, הרישיונות, מס החברות, מס האיגוד המקצועי, ההסכם הקיבוצי לסקטור הזה וההסכם הקיבוצי לסקטור האחר, ולכן אין פלא כי עסקים אפילו את ביטוח העסק לא יכלו להמשיך ולשלם. יש הרבה מאד "פרזיטים" החיים על חשבון העסקים ובעלי העסקים בישראל ולא משנה אם זה מנכ"ל חברת הייטק או בעל עסק הממוקם בחנות רחוב בעיר.

 כמי שנותן ייעוץ עסקי ומשמש כ יועץ עסקי, הקשיים של בעלי העסקים מדירים שינה מעיניהם, מביאים לתפקוד לקוי בזוגיות וחוסר סבלנות לילדים ולבני המשפחה בכלל.

 יותר חמור מזה הם כול אלה אשר להם מצטברים החובות, ואיומים מצד ספקים "אם לא תשלם אני מעביר את התיק לעורך דין" או מעורכי דין "מומחים" אשר פונים במכתבים מאיימים להפעלת לחץ על בעל העסק "כאילו הפרוטה כולה מונחת עכשיו בכיסו ולא בא לו לשלם" יותר מזה, בעלי חברות אשר רשומים כדירקטורים בחברה מקבלים פניות ישירות ואישיות אל כתובת ביתם "כביכול החוב הוא שלהם" כול זה על מנת לזרוע פחד ובהלה בקרב המשפחה אשר בסך הכול העסק בבעלותם נמצא בקשיים לא בגלל הליכה לקזינו (יש גם כאלה אבל אותם תיחמנו בין ה-5% שקרנים) אלה בגלל מצב שוק הפוקד כמעט כול עסק חברה או ארגון!

 אם התחושה שלכם בעסק אומרת משהו לא בסדר. למי אתם פונים

אין אני עורך דין, ואני לא אמור לתת פתרונות משפטיים, אבל כ יועץ עסקי ומי שנותן ייעוץ עסקי אני אומר לכם בבטחה "לא להיבהל" "לא לרוץ עם הפחדה כזאת למאורות השוק האפור ולפתוח חוב יקר במקום אחד בשביל לסגור חוב אחר במקום אחר" לא כול מי שאומר לכם "אני מעביר לעורך דין את התיק שלך אכן יעשה כן, תמיד אפשר לבוא ולהגיע להסדר, ואם ההסדר לא נרקם אז הוא ירקם אצל עורך הדין אליו הועבר התיק, (עורכי דין אוהבים לסגור תשלום חוב גם בפריסה נוחה כול עוד הם מקבלים את הנתח שלהם) ואם גם עם עורך הדין לא הלך עדיין נשאר בית המשפט בישראל, שם לא תולים או לא חותכים את הראש בגיליוטינה למי שחייב כספים, יש חוק וסדר במדינת ישראל ויש אפשרויות גבייה של חובות על מנת להקל על עסקים או כאלה שחייבים. והדמיונות והפחדים שאני שומע מנשות בעלי עסקים כי "ייקחו להם את הבית" (כן, ייקחו לכם את הבית אם לא תשלמו את המשכנתא שלכם) אבל אם יש לכם חובות כאלה ואחרים את הבית בטח שלא ייקחו מכם, או איומים על מאסרים: למיטב ידיעתי הסעד הזה עבר חלף לו בחוק הישראלי ולא מכניסים אדם שחייב כסף כתוצאה מפעילות עסקית לבית האסורים, את מסורבי תשלום המזונות כן, אתכם לא! או בטח לא יבואו ביום בהיר וייקחו לכם כנגד עינכם ועיני ילדכם את המחשב של הילד או המיטה של הילדה. גם אם ביתכם מעוטר בציורים של רמברנט, או רנוואר, או פסלים של קדישמן עדיין ירשמו את הפריטים ויהיה לכם את הזמן להסיר את העיקול ולהגיע להסדר.

 מה שאני מנסה להגיד לכם כאן, על תלחצו ותלחיצו, כול בעיה ניתנת לפתרון, גם לעסק שלכם יש פתרון צריך למצוא אותו, צריך לסדר אותו, צריך לעשות הכול על מנת לא להגיע למצבים האלה, אבל יותר מכול צריך שכול המצבים האלה לא יתנו לכם להשפיע על שיקול הדעת שלכם ועל הניסיון שלכם עם עזרה מקצועית או בלי עזרה מקצועית לתקן ולהתיישר.

 לנהל עסקים ולהיות בעל עסק או חברה זה לדעת שיש סיכוי אבל יש גם סיכון, ולכן אי אפשר לקחת סיכונים ולהיות "שפנים" ולפחד מכול מי שמנסה בתחבולות כאלה וכאלה להשיט עלינו "בסלנג אומרים" תהיה גבר.

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

קידום אורגני
שיווק ופרסום

האם תוצאה אורגנית בגוגל אכן משכנעת?

    מיקסום הנראות בגוגל: מדריך לאסטרטגיות אורגניות וממומנות מבוא בעידן הדיגיטלי של ימינו, יצירת נוכחות מקוונת בולטת ומשפיעה היא קריטית לכל עסק או אדם

ייעוץ עסקי
אימון עסקי

איך מצליחים עם יועץ חיצוני

נסה תחתית הטופס ניווט בעולם הייעוץ האישי: מה כדאי לדעת לפני שאתם מבקשים עצה מבוא בשנים האחרונות, הנוף של ייעוץ מקצועי ופיתוח אישי התרחב משמעותית,

פיתוח מנהלים
מגזין עסקי

פיתוח מנהלים

בעולם עסקי תחרותי ומשתנה תדיר, הצורך במנהלים מיומנים ומוכשרים הולך וגובר. מנהלים אלה נדרשים לא רק להוביל את צוותיהם להצלחה, אלא גם להתמודד עם אתגרים

ניהול עסק משפחתי
מגזין עסקי

ניהול עסק משפחתי

העסקים המשפחתיים הם לא רק אבני יסוד בכלכלות העולם, אלא גם חלק בלתי נפרד מהתרבות והחברה. למעשה, כ-70% מהעסקים בעולם מנוהלים על ידי משפחות, ותרומתם

העסק צולל
אימון עסקי

למה אני לא רואה את הכסף של העסק שלי

  ניווט במים סוערים: מצוקת העסקים הישראליים מבוא בשנים האחרונות, נוף העסקים הישראלי עבר טלטלה משמעותית, עם מגמה מדאיגה של עסקים שנתקלים בקשיים, שלרבים מהם

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן