עסקים ובעלי עסקים.
מה אומר לנו ארגז חול!
יש כאלה ובצדק שיגידו כי ארגז החול היה חלק מהמשחקים בגן הילדים, בגינות הציבוריות ובבית הספר והם צודקים, אבל יש גם כאלה החיים את עולם קידום האתרים והעולם המופלא של GOOGLE ושם לארגז החול יש משמעות אחרת.
ארגז החול במונחים של גוגל ניתן לסווג אותה כמסננת של גוגל מפני קידום אתרים מסיבי מידי שיש בו ריח של ספאם ופעולות לא חוקיות מבחינת GOOGLE.
ובמה דברים אמורים! בדרך כלל אתרים חדשים או אתרים אשר לא קודמו זמן רב ועכשיו הם מקודמים אם בצורה חוקית ואם דרך ספאם או כובע שחור או כול מניפולציה שעושים מנהלי קידום אתרים והעכביש של גוגל מזהה זאת הוא מיד מקפיץ את האתר ממקום מושבו אפילו בעמוד הראשון או במקום הראשון ושולח אותו לבדיקה בארגז החול. (זה לא שהאתר נענש מידי או שלעולם הוא לא יחזור למקומו הטבעי) הוא יעבור בדיקה לראות שהקידום הוט אורגני טבעי, שאין מניפולציות, שאין קישורים לא נכונים, ואז יחזור למקום הראוי לו.
כמי שנותן ייעוץ עסקי אני רואה בהתנהלות זו של גוגל עוד יותר בטחון בדף התוצאות אותו מחפש המקליק שיהיה הכי נכון לחוויית לקוח המקליק ולא יופיע במיקומים הראשונים בדרך לא טבעית. חווית הלקוח אותה גוגל רוצה להגיש ללקוח הופכת להיות חוויה אמתית הבנויה מחומרים אמתיים ולא שקרים. חומרים עם תוכן התורמים הלכה למעשה לבקשה או השאלה אותו הקליק הגולש.
בכלל בשנה האחרונה יש את התחושה כי גוגל אומנם כחברה מסחרית לכול דבר אכן מקדם פרסומים ואלמנטים המכניסים כסף לחברה אך לא מאבדת אתה מיתוג שלה כד"ר גוגל הנותן מענה ופתרון לכול אדם באשר הוא.
בעלי אתרים אשר נעלמו מהמקומות הראשונים שלהם לצורך בדיקת האתר דיווחו כי חזרו מהר מאד והופיעו כמו שצריכים היו להופיע במיקומים הראשונים, בעלי אתרים שידעו כי פעלו בשיטות לא נכונות שלא מקובלות על גוגל פשוט נעלמו ולא חזרו יותר.
אני טוען שאתרים טובים, שמתקדמים מהר אם חומר איכותי זוכים לניקוד הרבה יותר גבוהה לאחר החזרה שלהם אל העולם הווירטואלי קרי מנועי החיפוש.
עסקים חייבים להפנים גוגל פועלת בכול האמצעים העומדים לרשותה לאכוף את ההוראות בפרט בקידום האורגני.
המלצתי היא ברגע שהאתר שלכם נכנס לארגז החול תמשיכו בקידומו כפי שעשיתם עד שנכנס.