אסור להתחרות במחיר

 בעולם העסקים הישראלי, בו השפע נמצא בכול מקום, התחרות מבוססת על הורדה של מחיר, על כול קונה יש מאות ספקים, עדיין יש לנו את הרצון להקים ולפתוח עסקים על מנת שנוכל למצות את הפוטנציאל הטמון בנו.

יש כאלה שעזבו מקומות עבודה, יש כאלה שפוטרו, יש כאלה שעבדו במקום עבודה מסוים ונפשם חשקה לפתוח בדיוק עסק דומה למקום שעבדו, זאת משאת נפשם של הרבה מאד אנשים שכירים, כאלה שנועדו להיות עצמאיים, ואחרים.

בנוסף בגלל תוחלת החיים הגבוהה שאנו חווים בעשורים האחרונים, גיל הפנסיה הוא כבר לא גיל שאנשים באמת רוצים לצאת לפנסיה אלה גיל שאנשים מרגישים די צעירים על מנת ולפתוח בקרירה חדשה הן כשכיר והן כעצמאי.

במאמר זה אני ינסה לתת המלצות לאותם אלה אשר רוצים להקים עסקים ולמעשה עד ליום החלטתם לא ניהלו או היו אחראים על עסק עצמאי.

כ-יועץ עסקי אני יכול להצהיר בפני אלה הרוצים לממש את הפוטנציאל שלהם, וחיים במחשבה שאם ניהלו עסק בתור שכיר, אזי יקל עליהם לנהל עסק בתור עצמאי הטעות שלהם היא מרה.

יש הבדל תהומי ברגע שאתה מנהל עסק בתור שכיר לבין שאתה מנהל עסק עצמאי שלך.

ואלה הם המלצותיי:

א.         לעסק חדש ניגשים רק לאחר שהכנתם תוכנית עסקית כוללת. כולם מדברים על תוכנית עסקית לעסק חדש אבל אני לא חושב שכול אחד מבין מהי תוכנית עסקית. יש הרבה מאמרים המתארים מהי תוכנית עסקית והרבה שרלטנים שייעצו לכם לעשות תוכנית עסקית בתשלום או לא בתשלום-אבל תוכנית עסקית בסך הכול היא פועל יוצא של המשאבים הכספיים שלכם. אף תוכנית עסקית לא יכולה להבטיח לכם דבר וחצי דבר בקשר עם הצלחתה כי יציאה לשוק הפתוח הינה בדיוק היציאה לכביש הראשי עם מכונית מדגם שהחלטתם להשקיע ברכישתו ולעולם לא תדעו מה צופה לכם הקילומטר הבא. אם היה בטחון  לשרטט זאת בתוכנית הנסיעה שלכם, זה היה בדיוק כמו התוכנית העסקית שלכם שלקחה בחשבון את המטרה אבל לא את תלאות הדרך  להגיע למטרה.

ב.         מאחר ואנו מדברים על עסקים שפותחים שכירים לשעבר או אנשים שקיבלו כבר את הפיצויים ממקום העבודה הקודם שלהם, אזי כדבר בסיסי תוכנית ההשקעה בעסק חייבת להיות מוסדרת מלכתחילה.(בעבר ידענו על אלפי מקרים ששכירים שקיבלו פיצויים או אם ניקח לדוגמא את מפוני ימית שקיבלו פיצויים והשקיעו אותם בעסקים כושלים כך שאיבדו את כול כספם ורכושם) אסור שאדם שיוצא לעסקים או לפתיחת עסק יסכן בסכנה לא מבוקרת את כספו. (טיבו של עסק אם הוא לא מנוהל נכון זה להיות כמו מגנט) הוא מושך ומושך ממך ללא הגבלה או גבול.זכור כי ההשקעה שלך בעסק חייבת להיות מוגבלת ומתוכננת מראש תוך לקיחת מקדם בטחון גבוהה. (אל תתפתו להכנס לעסקים קיימים אם הבטחות שווא) מצב העסקים היום הוא לא מזהיר, ואם לכם יש פרויקט או מיזם שאתם רוצים לקדם עשו זאת בעצמכם.

ג.          ברור שמקור מימון לעסק הינו הבנק וסביר להניח שלאחר שהייתם שנים שכירים, או שאתם בפנסיה יש על שמכם חסכונות או קופות גמל או כספים אחרים בבנק. ראוי לנסות לקבל הלואה מהבנק בתנאים טובים אשר תהיה מחולקת לפי 50% (סולו) מה שאומר שהלואה זאת נשענת על חתימת ידכם בלבד ואילו החלק השני יכול להיות מגובה בביטחונות שיש לכם בבנק. (חובה לבדוק את הריבית אותה מציע לכם הבנק)

ד.         נסו לפתח את המיזם שלכם אם אנשים מקצועיים ולא בהתייעצות אם בני משפחה או חברים, זכרו בני משפחה וחברים מכירים אותכם ולא בטוח שיתנו לכם את העצה הנכונה, מעבר לזה לכול בן משפחה או חבר יש אינטרס, (לא אכנס לזה כאן) אבל הצעתי הבלתי מתפשרת להתייעץ עם יועץ עסקי חיצוני.

ה.         החלטתם להתאגד בואו בדקו באיזה מסגרת לעשות זאת, חברה, עוסק זעיר, עוסק פטור. כול זאת תוכלו להתייעץ אם רואה חשבון או יועץ עסקי שניהם ביחד יכולים לתת לכם מענה.

ז.          צריך לזכור שכול עסק יש לו זכות חיים וככול שעושים אותו נכון ומפצחים את השיטה של המכירה, יכולת המכירה והיכולת להחדיר את המוצר או השירות בשכל רב אזי העסק יתפוש עור וגידים וישרת את בעליו, עסק שבעליו משרת אותו הוא עסק (לא טוב)

ח.         אני בהחלט חושב שיש מקום לכול תחום של עסק או עיסוק עצמאי לפעול ולנשום, אני רק יודע מניסיון שהרבה מאד ניסיון ותעוזה צריך להיות מושקע בעסק שכזה.

חייבים לשמוע יותר איך פותחים עסקים?

רוצים להבין כיצד מקימים עסק?

התקשרו ל:

דורון עמית

www.doronamit.co.il

doron@doronamit.co.il

054-8087706

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

העסק צולל
אימון עסקי

למה אני לא רואה את הכסף של העסק שלי

  ניווט במים סוערים: מצוקת העסקים הישראליים מבוא בשנים האחרונות, נוף העסקים הישראלי עבר טלטלה משמעותית, עם מגמה מדאיגה של עסקים שנתקלים בקשיים, שלרבים מהם

קוד אתי
אימון עסקי

מדריך לקביעת קוד אתי/מיתוג פנימי

טיפוח תרבות של יושרה: כיצד ליצור קוד אתי-מיתוג מבוא בנוף העסקי המשתנה במהירות של ימינו, לא ניתן להפריז בחשיבות של פיתוח ויישום קוד אתי חזק.

Drop shipping
ייעוץ עסקי

רוצים להרוייח כסף מ-Drop shipping

משלוח ישיר מפורק לגורמים: גילוי האמת על רווחים פוטנציאליים והשקעות-dropshiping מבוא בשנים האחרונות, משלוח ישיר צבר פופולריות כמודל עסקי עם השקעה נמוכה וקל להתחלה ליזמים

הלוואות
יועץ כלכלי

הלוואה בערבות מדינה: דעה!

הלוואות בערבות מדינה: הבנת היתרונות והחסרונות הקדמה הבנקים נוחתים על בעלי העסקים "בואו קחו הלוואות: ועכשיו בפרסום שאנו מקבלים מאחד מהבנקים הגדולים זאת "הלוואה בערבות

ייעוץ
חברה בע''מ

מלחמת חרבות ברזל חידדה את הצורך ביועץ לארגון

פתיחת פוטנציאל עסקי: כוחן של שירותי ייעוץ מקצועיים מבוא תעשיית הייעוץ העסקי חוותה צמיחה משמעותית בשנים האחרונות, הודות לביקוש הגובר לייעוץ וליווי מומחים בתחומים שונים

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן