איך צריך לנהל עסקים

זה כן אפשרי לקיים את העסק גם בזמנים קשים.

מבוא

אחוז גבוהה של סגירת עסקים בעשורים האחרונים הינו נושא הניהול. לגישתנו כל עסק שיש בו הכנסה או מחזור כספי כזה או אחר יכול להתקיים מבלי להתרסק לתהום. לא נאשים את הטכנולוגיה, התחרות, השפע, הריבוי, השמיים הפתוחים או האינטרנט, אנו בהחלט יכולים להתגבר על כל אלה רק כאשר אנו יודעים "לחזות" את המהלכים האלה ולדעת איך להתגבר עליהם. כל מקצוע בפני עצמו כל סקטור בפני עצמו.

התזה שלי מצביע על:
עסקים הם דבר "חי" התזה שלי אומרת שכול עוד מתאימים את ההוצאות להכנסות "ולא פותרים את חוסר ההכנסות בהלוואות" ניתן לקיים את העסק לפי רמת ההכנסות אפילו אם פוגעים "בבשר החי". העסק יכול לחיות על מחזור "מסוים" כל עוד הוא מקיים מדיניות של הכנסות מינוס -הוצאות שווה = הישרדות. כן הישרדות זאת לא מילה כואבת, הישרדות זה כל מה שקורה בעולם כולו בפרט היום, ומהישרדות ניתן לצאת לרווחה.

אני זוכר כאשר החלטתי לקרוא לחברה שלנו "הישרדות" כמה התנפלו עלי ואמרו לי "אף אחד לא רוצה לשמוע את המילה הישרדות" אנשים רוצים לשמוע "התפתחות" "הישגים" "רווחים" "חלומות" אבל לא הישרדות, ואני כבעל ניסיון בתחום העסקים והניהול ידעתי שכל המילים האלה שליוו את הפרסום של היועצים העסקיים הם מילים בעלמה, הם סיסמאות, שהרי האמת טופחת לנו בפרצוף והעסקים שקרסו 45 אלף במספר כל שנה מהשנים האחרונות הם עסקים שלא חשבו הישרדות ורק חשבו איך הם מחליפים מכירות והוצאות בהלוואות.

הגרוע מכל היא ההלוואות בערבות מדינה כאשר מיליארדים של שקלים ניתנו הלוואות לבעלי עסקים שחלקם הגדול הלך לכיסוי הוצאות, למחזור הלוואות, והיוו עוד מעמסה על העסקים שכבר כך היו במצב של הישרדות.
יש לאן להתפתח:
דוגמה: לא תאמינו אבל היום אפילו סנדלרים קיימים למרות שנעל כל אחד יכול לקנות ב50 שקל, עדיין המקצוע הזה קיים ואפילו השתכלל, בכוונה תחילה ירדתי למדרגה הזאת של מגוון העסקים על מנת להמחיש לכם שכל עסק יכול להתקיים, גם בתחרות המטורפת הזאת והטכנולוגיה הקיימת היום.

לכל עסק יש את הייחודיות שלו, לכל עסק יש לקוחות עבר ולקוחות קיימים והם מכניסים כסף לעסק, וכל מה שאנו יכולים לעשות זה לשמר את העסק מבחינת ההתאמה בין ההכנסות וההוצאות ולהתחיל לחשוב במונחים של: איך משמרים את העסק, לאיזה כוון לקחת אותו, מה השינויים שאני יכול לעשות בו מבלי להשקיע כספים נוספים (שהרי אני כרגע במצב של הישרדות) כיצד אני רואה את העתיד בכלל "בעסקים" בישראל ובעולם ואיך אני מגדיל את רצפת המכירה שלי גם במוצרים וגם בשירותים על מנת ליצור ללקוחות הקיימים או הפוטנציאלים שלי מוצרים ושירותים שלא ניתן לרכוש אותם באינטרנט הגם שכאן ניתן להתחרות.

הרבה מאד מקצועות וקטגוריות נפתחו בעשורים האחרונים בעיקר בטכנולוגיה, הרבה מאד מקצועות נולדו לעולם העכשווי, ועסקים עם חשיבה יצירתית בהחלט יכולים להתקדם לכוון זה מבלי להתעצל. העצלנות והדחיינות היא זאת שלא דוחפת בעלי עסקים לשדרג את העסק שלהם וליהנות מפירות שעד היום הם לא היו חלק ממנו מכיוון שהם עסוקים ב"הישרדות".

קראו עוד

רק לפני שבוע הבנק היה נחמד אלי 

איך מנהלים תזרים מזומנים
מה מקומם של הבנקים בעצלות של בעלי העסקים
מי כמונו יודע כי תחום הבנקאות, ההלוואות החוץ בנקאיות, חברות כרטיסי האשראי, מנכי השיקים למיניהם ועוד גורמים ממנים הם ה"אסון" הגדול ביותר שקרה במאה הנוכחית לעסקים (נכון שהלוואה היא למטרה של השקעה בעסק, פיתוח העסק) כל זאת על מנת שיביאו עוד הכנסות לעסק אבל 70% מההלוואות המוצעות לבעלי עסקים הם הלוואות לשרידותם, וכל זה כאשר רווחי הבנקים, חברות כרטיסי האשראי ועוד מלווים למיניהם גורפים מיליארדים של שקלים ממצוקתם של בעלי העסקים. גידול החוב לעסקים ומשקי הבית גדל באלפי אחוזים ורק מכבידים על בעלי העסקים.

מה זה עסק טוב:

1. עסק שיש קורלציה בין ההכנסות להוצאות.
2. עסק שבקופתו נמצא "הון חוזר" הווה אומר מסגרת קבוע של סכום כסף המגשרת על פערים של קניה – מכירה – תשלום לספק עד קבלת התשלום מהלקוח.
3. עסק שדואג לגבות את אשראי הלקוחות שלו ולגבות בזמן את התקבול.
4. עסק הצורך השקעה בעסק לא לפני שהוא בודק "האם ההשקעה תכסה את ההלוואה או שיצטרך להחזיר את ההלוואה מהפעילות השוטפת טרם ההשקעה.
5. עסק שיודע לא לממן "מותרות" "משכורות" "רווחה" מהלוואות.
6. עסק שיודע לתמרן בין ההכנסות וההוצאות שלו על פי תזרים מזומנים ל-3 חודשים
7. עסק שיודע לבקש אשראי ייעודי להשקעות, למימון אשראי לקוחות (לא מתוך ההון העצמי)
8. עסק מספיק בוגר בשביל לקבל ייעוץ חיצוני (כמו ביקורת חוץ) מאנשים מקצועיים כל אחד בתחומו.
9. עסק שיכול להתחבר אל מחוץ לקופסה ולמצוא את המגשר בעולם העסקים החדש וההזדמנויות שהוא פותח לפניו.
לסיכום:
אני בפירוש לא חושב שקל היום לנהל עסק, בטח כאלה שיש עליהם "גיבנת" של הלוואות והתחייבויות, מה שאני טוען הוא שכל עסק שיש בו הכנסה X יכול לרדת למטה להתנהל, לרפא, ומשם לעלות מעלה, עסקים אשר חושבים שבהלוואות, או בניכויי שיקים וכרטיסי אשראי יוכלו לראות אור בקצה המנהרה טועים וטועים בגדול, הם בסך הכול מושכים זמן עד לקריסה הסופית של העסק/חברה וחבל.
ניתן לנהל עסק בחלוקת אשראי נכונה וייעודית לכל מטרה, העניין שבעלי עסקים מממנים את כל הפעילות העסקית שלהם מהתזרים השוטף וזה לא נכון לעשות בפרט שהם לא עושים תכנית השקעות מוסדרת וכתוצאה מכך מקיימים התנהלות נכונה.

עסק, כל עסק או חברה צריכה להתנהל בגישה אחת נכונה והיא לנהלה בדיוק כמו שמנהלים בנק, אין קיצורי דרך ואין עבודה קלה וככל שמתקדם הזמן מה שלא עושים או עוצרים היום יתרסק לנו בפנים עוד זמן מה.

מקום למחשבה!

לקריאת המלצות ומאמרים נוספים

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

קידום אורגני
שיווק ופרסום

האם תוצאה אורגנית בגוגל אכן משכנעת?

    מיקסום הנראות בגוגל: מדריך לאסטרטגיות אורגניות וממומנות מבוא בעידן הדיגיטלי של ימינו, יצירת נוכחות מקוונת בולטת ומשפיעה היא קריטית לכל עסק או אדם

ייעוץ עסקי
אימון עסקי

איך מצליחים עם יועץ חיצוני

נסה תחתית הטופס ניווט בעולם הייעוץ האישי: מה כדאי לדעת לפני שאתם מבקשים עצה מבוא בשנים האחרונות, הנוף של ייעוץ מקצועי ופיתוח אישי התרחב משמעותית,

פיתוח מנהלים
מגזין עסקי

פיתוח מנהלים

בעולם עסקי תחרותי ומשתנה תדיר, הצורך במנהלים מיומנים ומוכשרים הולך וגובר. מנהלים אלה נדרשים לא רק להוביל את צוותיהם להצלחה, אלא גם להתמודד עם אתגרים

ניהול עסק משפחתי
מגזין עסקי

ניהול עסק משפחתי

העסקים המשפחתיים הם לא רק אבני יסוד בכלכלות העולם, אלא גם חלק בלתי נפרד מהתרבות והחברה. למעשה, כ-70% מהעסקים בעולם מנוהלים על ידי משפחות, ותרומתם

העסק צולל
אימון עסקי

למה אני לא רואה את הכסף של העסק שלי

  ניווט במים סוערים: מצוקת העסקים הישראליים מבוא בשנים האחרונות, נוף העסקים הישראלי עבר טלטלה משמעותית, עם מגמה מדאיגה של עסקים שנתקלים בקשיים, שלרבים מהם

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן