איך פרסום יקדם אותנו בעסק

פרסום, פרסום עסקים,פירסום,עלויות פרסום,פרסומות,כיצד מפרסמים עסקים, איזה צינורות פרסום כדאי לפרסם, איך בונים פרסום נכון, פרסום שמחזיר את ההשקעה שלו, היכן לפרסם, איך מעצבים מודעת פרסום, קופיריטינג, סטודיו לעיצוב

האם אנו צריכים פרסום?

האם פרסום יקדם את העסק שלנו?

מהו הפרסום הנכון היום.

היכן מפרסמים?

האם כול הצעה שיש לנו בפרסום אנו צריכים לאשר?

אין זה סוד שעולם הפרסום עמוס וגדוש מאד.

אין רגע בחיינו שאנו לא נתקלים במסר שיווקי או בפרסום כזה או אחר.

האמת שהמוח האנושי לא יכול לקלוט את כמות המסרים הפרסומיים הנוחתים עלינו.

בכול מקום, ממש בכול מקום, אפילו בחדר השירותים של מסעדות ובתי קפה אנו נתקלים במסרים ומודעות שיווקיות. הצורך לפרסום הולך וגדל עם ריבוי העסקים וההיצע הקיים במשק הישראלי, ולא דווקא רק בו. אז איך יוסבר כי משרדי הפרסום הולכים ומצטמצמים ומהכנסותיהם נגרעים סכומים גדולים.

הסיבה לכך היא כי במשק הפרסום יש שתי קטגוריות, הענקים אלה שתקציבי הפרסום שלהם נעים בסכומים של מילונים, ואחריהם שאר העסקים הנעזרים, בגרפיקאים, חברות כמו דפי זהב, מערכות של עיתונים מקומיים, פורטלים של אתרי אינטרנט, ופרילנסר בתחום הקופירייטינג והעיצוב.

דווקא במגזר זה שהוא המגזר שלא משתמש בשירותי משרד פרסום, אצלו אני מוצא את ההוצאה הכי גדולה (יחסית לגודלו של העסק) המושקעת בפרסום. ושם אני מגלה "סלט" של מודעות פרסום: בדפי זהב במדריך המודפס ובאינטרנט, במקומונים של הערים הגדולות והקטנות, בחלוקה של עלונים, ובכול מיני "טריקים" של פרסומים בפורטלים מקצועיים, או כחלק ממגנטים הנתלים על מקררים בבתים, ובכול מיני פרסומים מפוזרים שלעולם לא נדע את העלות מול התועלת.

יש עסקים שהסכומים שהם מוציאים על פרסומים בכול אחד מהמדיות שהזכרתי מגיעים לאלפי שקלים בחודש.

על מנת לעשות סדר בבלגן הזה ולמנוע מהרבה מאד עסקים במדינת ישראל בזבוז כסף מיותר בפריסת הפרסומים שלהם לכיוונים שונים חשוב לי לציין למען העסקים את הדברים הבאים:

הבמות המרכזיות של הפרסום בימנו מתחלקות ל-3 חלקים: האחת הינה במרחב הכלל ארצי כמו הטלוויזיה, הרדיו הממלכתי, והעיתונות הארצית. ליעדים אלה מגיעים חלק קטן מאד מהעסקים והחברות בישראל. לדוגמא: לאחרונה הייתי עד לפרסום ארצי בטלוויזיה של תחנת מוניות תל אביבית. מאחר ואני יודע את העלויות הכרוכות בפרסום כזה לא הבנתי לפשרו מדוע תחנה שמשרתת את אוכלוסיית גוש דן צריכה לפרסם בטלוויזיה הארצית שהרי עלות תועלת תהיה מאד נמוכה. מדיה פרסומית ארצית טובה לעסקים גדולים, רשתות, מותגים, מיתוג של מוצרים וכול פרסום אשר קבלת השירות או המוצר הנגזרת מהפרסום תהיה קרובה לשימוש הלקוח הפוטנציאלי אליו מכוון הפרסום.

הבמה השנייה היא אותם מקומונים השייכים לעיתונות הארצית אך מחולקת לפי ערים. עיתונות זאת באה לתמוך עסקים בתחום חלוקת העיתון. בנוסף יש את הרדיו המקומי, והמקומונים הקטנים של כול עיר ויישוב.

הבמה השלישית, ומבחינתי זו היא הבמה המרכזית הינו "מנועי החיפוש באינטרנט" לא הבאנרים הקופצים אלינו מכול כוון, כאן כבר למדה העין שלנו להתעלם מהפרעות פרסומיות אלה וזאת מאחר ואנו להוטים לקרוא את מה שמעניין אותנו באתר ולא מה שרוצים שנראה באתר.

מנועי החיפוש מהווים 90% שימוש מצד האוכלוסייה בישראל המבקשת מוצר היא מקליקה את שם המוצר ומי ששפר מזלו להיות בין הראשונים בתוצאות החיפוש עם החיפוש האורגני ואם החיפוש הממומן אזי יזכה לשיחת הטלפון של הלקוח. פועל יוצא וישיר כתוצאה מהליך החיפוש.

אלה למעשה 3 המדיות העיקריות שבו כדאי לפרסם.

מה צריך בעל עסק קטן כגדול שמספר אנשי מכירות של מגוון מדיות פרסומיות פונים אליו בהצעות פרסום שמבחינתם הם אטרקטיביות אך כול בר דעת בתחום הפרסום יודע שאין להם אחיזה במציאות.

מעשה: אחד מלקוחותיי שוכנע לפרסם את השירותים שהוא מוכר על לוח אלקטרוני באחד מהצמתים הסואנים באזור הצפון. כמובן שהוא שאל לעצתי ומיד הגבתי בלא מוחלט. לא לפני שהסברתי ללקוח כי לסוג שירותים שהוא מוכר צריך או מסר חזק עד כדי הפרובוקטיביות בכדי לגרות את עינו של המתבונן ואם לא זה אז לתיאור סוג השירותים שהוא מוכר אין טעם בפרסום במדיה הזאת. לצערי הצליח מוכר המדיה כן לשכנע את הלקוח שלי והוא אכן ביצע שם את הפרסום. את התוצאות אתם בטח מבינים מה הם היו.0 תוצאות. סתם הלכו להם כמה אלפי שקלים.

על מנת להצליח בפרסום, בראש ובראשונה חייבים ליצור שפה. בדיוק כמו שלמדינה יש את השפה שלה, דגל, המנון, לוגו. כך צריך ליצור שפה אחידה לכול עסק. (אפילו קיוסק) כן, אל תצחקו גם "קיוסק" אפשר למצוא שפה משלו ולמתג. לאחר שעשינו את זה אנו מחליטים איך למתג את העסק. את המוצר שלו? את העסק עצמו? או כול אפשרות אחרת. לאחר מכן יוצרים את המסר. בקופירייטינג נכון ובמשפט מחץ שיבהיר ללקוח מה העסק הזה עושה. לאחר מכן הולכים לעיצוב של הלוגו, השפה ועיצוב המסר (תרגום הכיתוב לשפת האיור) שסיימנו את כול אלה אז קובעים באיזה צינורות פרסום נשתמש.

כמובן שתהליך כזה חייב לבוא ביחד עם יועץ עסקי, יועץ שיווק, יועץ פרסום הכולל בתוכו סטודיו לגרפיקה ועיצוב.

המלצה מאד חשובה לבעלי העסקים: אל תתפתו לכול הצעת פרסום שאתם מקבלים, ולכול עיצוב שמציעים לכם, תפנימו שהיום בעידן השפע אתם חייבים לשדר מהעסק שלכם מיתוג ושפה אחידה תוך שאתם מנצלים את צינורות הפרסום שלכם בצורה אפקטיבית.

פרסום לעסק הוא חובה, אבל גם חובה לעשות את הפרסום נכון, עם הרבה יצירתיות, עם מעוף גבוהה, אם יכולות על אנושיות להביא מסר שלא יוכלו להתעלם ממנו,

כמו שלא תבנו ביית מהגג תחילה כך לא תפיצו פרסום רק בגלל מחיר או הצעה שנראית לכם מפתה לפרסם את העסק שלכם. אל תהיו שפני ניסיון של מפרסמי האתמול, תתקדמו עם מפרסמי ההיום והמחר. כי העסק שלכם צריך לתפקד לאורך זמן.

יש לי עוד המון לספר לכם על פרסום, את זה נעשה בפגישה

צרו קשר עם דורון עמית

054-8087707

www.doronamit.co.il

doron@doronamit.co.il

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

קידום אורגני
שיווק ופרסום

האם תוצאה אורגנית בגוגל אכן משכנעת?

    מיקסום הנראות בגוגל: מדריך לאסטרטגיות אורגניות וממומנות מבוא בעידן הדיגיטלי של ימינו, יצירת נוכחות מקוונת בולטת ומשפיעה היא קריטית לכל עסק או אדם

ייעוץ עסקי
אימון עסקי

איך מצליחים עם יועץ חיצוני

נסה תחתית הטופס ניווט בעולם הייעוץ האישי: מה כדאי לדעת לפני שאתם מבקשים עצה מבוא בשנים האחרונות, הנוף של ייעוץ מקצועי ופיתוח אישי התרחב משמעותית,

פיתוח מנהלים
מגזין עסקי

פיתוח מנהלים

בעולם עסקי תחרותי ומשתנה תדיר, הצורך במנהלים מיומנים ומוכשרים הולך וגובר. מנהלים אלה נדרשים לא רק להוביל את צוותיהם להצלחה, אלא גם להתמודד עם אתגרים

ניהול עסק משפחתי
מגזין עסקי

ניהול עסק משפחתי

העסקים המשפחתיים הם לא רק אבני יסוד בכלכלות העולם, אלא גם חלק בלתי נפרד מהתרבות והחברה. למעשה, כ-70% מהעסקים בעולם מנוהלים על ידי משפחות, ותרומתם

העסק צולל
אימון עסקי

למה אני לא רואה את הכסף של העסק שלי

  ניווט במים סוערים: מצוקת העסקים הישראליים מבוא בשנים האחרונות, נוף העסקים הישראלי עבר טלטלה משמעותית, עם מגמה מדאיגה של עסקים שנתקלים בקשיים, שלרבים מהם

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן