איך עוברים את חגי תשרי

שוב תמרור אזהרה לבעלי עסקים, חברות, בתקופת החופשות והחגים.

המלצות איך לנהוג לקראת החופשות והחגים הבאים עלינו לטובה מבחינת החגים אך לרעה מבחינת עסקים! מצד אחד אנו מחכים לחופש ולמרגוע, לשקט ולשלווה, למנוחה ולנחלה, והחגים מביאים אותנו לייחול זה, לפעמים אנו אומרים לעצמנו "שיבואו החגים ויגאלו אותנו מהלחץ, הטרדה, המחשבה, ההישרדות, "קצת חופש לא יזיק" למרות שבתוכנו אנו יודעים איזה תוהו ובוהו יהיה לנו אחרי החגים.

אז איך בכול זאת נקטין את הסיכון שלנו וננסה להקטין את ההוצאות שלנו.

1.         אם מצבכם קשה, אין חובה לרכוש מתנות לעובדים, על תתביישו עובדים יבינו את מצבכם, במקום, קחו אותם לארוחה לא יקרה ותעבירו ערב נעים שגם יהיה גיבוש (ושלמו בכרטיס האשראי שעוד פנוי ותחלקו ל 4 תשלומים) למרות שזה יושב על אובליגו.

2.         על תקלטו עובדים בחודש אוגוסט, גם אם אתם חייבים עובד דחו זאת עד לאחריי החגים. אם אינכם יכולים בלי אותו עובד בקשו מעובד אחר שיימלא את מקום העובד החדש.

3.         מכירות ועוד מכירות, עשו מבצעים, הוציאו מוצרים ששוכבים במדפים תמחרו אותם למבצעים והפיצו החוצה, זה הזמן להכניס כסף לפני החגים.

4.         הקטינו קניות מספקים, השתמשו עם מה שיש, על תמלאו מלאיים, חסרה לכם סחורה, קנו רק מה שצריך, על תתפתו למבצעים של ספקים, אתם חייבים לשמור על הכסף! התזרים! מכירות שיחסרו לכם בחודש החגים יחסרו לכם גם התשלום של הקניות עם מי שעובד באשראי של שוטף +

5.         שבו על תזרים מזומנים מדוקדק, במידה ואתם רואים בעיה, ידעו את הבנק, הכינו את הבנק לאשראי נוסף, מימון ביניים, אבל על תבואו בהפתעה גמורה אל הבנק.

6.         גיליתם בתזרים כי יש בעיה והבנק לא משתף פעולה, בקשו מספקים לא להפקיד שיקים, על תתביישו, תאמרו להם "עדיף ציפור ביד משניים על העץ" חבל ששיק יחזור והם יהרסו גם אתכם וגם לא יקבלו את כספם! על תדאגו! הם לא יפסיקו לעבוד אתכם, אין כול כך הרבה לקוחות בישראל.

7.         הוציאו עובדים לחופש (אומנם זה לא חסכון כי צריך לשלם ימי חופשה ומי שניצל את ימי החופשה שלו וייצא לחופש כפוי זה יקל על המעביד)

8.         צמצמו תפקידים בימי העבודה בחגים 13 במספר ונסו לאחד בין תפקידי העובדים.

9.         בקשו מעובדים המשתמשים בדלק של החברה לצמצם נסיעות, להגביל קילומטרים, רכבים מושכרים החזירו למשכירים, הסבירו לעובדיכם כי "המצב מחייב" בכדי לשמור על מקום עבודה עובדים צריכים להיות קשובים לצרכי החברה, לא ייתכן כי המעביד או בעל העסק "ייחנק" והעובד יתעלם מהמצב, אפשרות נוספת חלקו רכב חברה בין מספר עובדים, לא יקרה דבר, היום בבית יש שני מכוניות ואין טעם בחודש כזה לשבת כטפיל על הקופה.

10.       כן, צמצמו בחשמל, כבו שלטים, הוציאו מקררים מהתקע, על תשאירו אורות דלוקים בחדרי התצוגה או בחנויות, אנשים לא מטילים ברחובות הם אצל המשפחות או עושים פיקניקים בפארק (אנו לא שמים לב אבל חשבון החשמל יקר והוא רק מתנפח ומתנפח)

11.       אתם בהסדר של סדרת פרסום בעיתון או במקומון, הקפיאו עד אחרי החג.

12.       בסקר שנערך לפני שנתיים ב-2010 עלה כי 44.5% דיווחו על אי יכולת להתאושש אחרי תקופת החגים כאשר 13% דווחו על קריסה טוטאלית של העסק כתוצאה מחגים רצופים "חגי תשרי" "חג האביב"

13.       בדרך כלל בחגים את המע"מ משלמים באיחור, לא ברור עם יינתן דחייה לתשלום המע"מ כי השנה 2013 תאריך המע"מ יוצא מיד אחרי יום כיפור ולפני ערב חג הפסח, מה שברור כי מוסדות, מס הכנסה, ניכויים, מקדמות, ביטוח לאומי ישולם באיחור.

14.       מי שלא יעמוד תזרימית בתשלום המע"מ מוטב שיפנה למע"מ ויגיע לפריסה או להסדר תשלום עדיף מאשר לא לשלם.

 בעלי עסקים, זכרו! לא קל לעבור את תקופת החגים ובפרט שהשנה החופשים והחגים באים ביחד, אתם חייבים למצוא פתרונות יצירתיים איך עוברים את התקופה. ברור לי כי חלק מהעסקים יקרסו, כי גם כך יש עסקים שמצבם לא מלבב השאיפה היא לנחות כמה שיותר רך עם בכלל.  

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

קידום אורגני
שיווק ופרסום

האם תוצאה אורגנית בגוגל אכן משכנעת?

    מיקסום הנראות בגוגל: מדריך לאסטרטגיות אורגניות וממומנות מבוא בעידן הדיגיטלי של ימינו, יצירת נוכחות מקוונת בולטת ומשפיעה היא קריטית לכל עסק או אדם

ייעוץ עסקי
אימון עסקי

איך מצליחים עם יועץ חיצוני

נסה תחתית הטופס ניווט בעולם הייעוץ האישי: מה כדאי לדעת לפני שאתם מבקשים עצה מבוא בשנים האחרונות, הנוף של ייעוץ מקצועי ופיתוח אישי התרחב משמעותית,

פיתוח מנהלים
מגזין עסקי

פיתוח מנהלים

בעולם עסקי תחרותי ומשתנה תדיר, הצורך במנהלים מיומנים ומוכשרים הולך וגובר. מנהלים אלה נדרשים לא רק להוביל את צוותיהם להצלחה, אלא גם להתמודד עם אתגרים

ניהול עסק משפחתי
מגזין עסקי

ניהול עסק משפחתי

העסקים המשפחתיים הם לא רק אבני יסוד בכלכלות העולם, אלא גם חלק בלתי נפרד מהתרבות והחברה. למעשה, כ-70% מהעסקים בעולם מנוהלים על ידי משפחות, ותרומתם

העסק צולל
אימון עסקי

למה אני לא רואה את הכסף של העסק שלי

  ניווט במים סוערים: מצוקת העסקים הישראליים מבוא בשנים האחרונות, נוף העסקים הישראלי עבר טלטלה משמעותית, עם מגמה מדאיגה של עסקים שנתקלים בקשיים, שלרבים מהם

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן