איך נפחית תשלומי מע"מ

איך נקטין את הוצאות המע"מ שלנו ונעזור לעסק בתזרים המזומנים

כמה עובדות על מע"מ בניהול השוטף:

אנא עסקים התעוררו!
1.מערכת הנהלת החשבונות שלנו (בכרטסת אצל רואה החשבון או בתוכנת הניהול לא כוללת מע"מ בדוחות שלה) מעבר לרשימת החייבים. ההווה אומר אם קנית מוצר או מכרת מכירה בכרטסת תראה את הסכום (ללא מע"מ)
2.יש הוצאות של העסק אשר לא ניתן לקזז מע"מ מההכנסות: כל נושא הליסינג ושכירות הרכבים, (אומנם החשבונית מגיעה אם מע"מ אך את המע"מ הזה לא ניתן לקזז מההכנסות)
3.משכורות,
4. הוצאות נוספות של העסק אשר מע"מ לא נכלל בהם: ארנונה, ביטוחים, אגרות, אגרת שלטים, כרטיסי טיסה, שילוח ימי או אווירי, עמלות בנקים, ביטוח לאומי חלק המעסיק, ארוחות עסקיות, קנסות.

למעשה כאשר אנו מחשבים את ההכנסה הכוללת של העסק או תזרים אנו צריכים לכלול גם את תשלום המע"מ (החלק היחסי שלא מוכר) כהוצאה של העסק.

עסקים עתירים עובדים העובדים בשכר וברכבי ליסינג יש משמעות גדולה מאד בנושא תשלום המע"מ שהרי החלק הארי של ההוצאה שלהם הוא ברכישות אשר משלמים עליהם מע"מ כדוגמת (ליסינג ודלק) אבל לא ניתן לקזז אותם מההוצאות, אותו דבר לגבי שכר ההוצאה כולה אומנם אין מע"מ בה אבל גם היא לא ניתנת לקיזוז בהכנסה לצרכי מע"מ (לצרכי מס הכנסה גם הליסינג וגם עלות העובדים נחשבת כהוצאה)

קראו עוד: קליטת לקוחות מבלי תשלום למאכר

חשוב לי לציין שהמאמר הזה בא מכוון ניהול העסק ולא החוקים החשבונאים שלו מאחר ונתקלתי בעסקים אשר עושים חישובים לא נכונים לגבי ניהול המע"מ ו"הפשט" באמרה שלהם אומר "מה זה משנה מה שאני קונה או משתמש אני מקזז ממע"מ ההכנסות שלי" וזאת טעות דרמטית בניהול השוטף של העסק

בסך הכול המע"מ הוא מס מידי (תשלום כל חודש או חודשיים) שמכביד על העסק (בעיקר בנושא תזרים מזומנים) אך כאן באה רשות המיסים והקלה על העוסקים בזה שאפשרה להם להוציא חשבונית עסקה אשר עד שהיא לא משולמת ויוצאת בגינה חשבונית מס אזי לא משלמים את המע"מ והאמת שהדבר מאד מקל, אך לצערי נוהל זה לא מתנהל במיטבו בעסקים מבחינות לוגיסטיות או שיש עסקים שלא מוכנים לקבל חשבונית עסקה כחשבונית מס לביצוע תשלום.

היום כאשר עסקים חיים מהיד לפה ונושא תזרים המזומנים שלהם כל כך קריטי יש לקחת את נושא המע"מ ולהבין שהוא תשלום נוסף שאנו מחויבים לשלם כל חודש או חודשיים ולהכניס אותו ל-תזרים המזומנים שלנו.

מה ניתן לעשות על מנת להקטין תשלומי מע"מ

1. יש להשתמש בחשבוניות עסקה (גם אם הלקוח רוצה או לא רוצה חשבונית עסקה תעזור לנו מאד בנושא תזרים המזומנים שלנו)
2. יש ספקים שיספקו לנו גם חשבונית עסקה ואז לא נוכל לקזז את ההוצאה עד לקבלת חשבונית מס. "עדיף"
3. חשוב לי לעדכן אתכם כי עולם ה"שכירות" הווה אומר "שכירים" שאנו מעסיקים הולך לשנות צורה אבל בצעדים דרמטיים.
4. עד סוף העשור הזה העובדים השכירים יפחתו ויעברו לעבוד כעצמאים אצל המעבידים שלהם וגם אצל עסקים רבים. זה לא חלום באספמיה כבר היום אנו רואים את העולם הופך לקומונות של משרדים שטחים פנויים אורבניים אשר משם מנהלים עובדים מיקור חוץ בעבור המון גורמים עסקיים, זה לא חדש, זה קיים, הרבה מאד חברות ישראליות משתמשים עם "מיקור חוץ" בכל העולם במגוון של תחומי תעסוקה. זה טוב לעובד וזה טוב למעביד.

א. לעובד זה טוב כי זה פותח לו קהל רחב של לקוחות פוטנציאלים. אפשרויות הכנסה נוספות ואם הוא טוב אז להתפתח בתפקידו.
ב. למעביד הדבר מצוין מאחר והעובד ייתן לו חשבונית מוכרת + מע"מ שיוכל לקזז והמעביד ייהנה ממגוון של שירותים של מספר בעלי מקצוע.
ג. יש פה מערכת ניצחון של העובד ושל המעביד וזו הסיבה שהתופעה הזאת קורמת עור וגידים בכלל ענפי הסקטורים.

נכון, פועלים, עובדי ייצור, הברמן של בית הקפה עדיין יהיו נחוצים לתקופת מה אבל אנו מבינים שגם אותם יחליפו רובוטים אשר יעשו כפול עבודה בחצי עלות.

לסיכום:

יש להטמיע כי תשלומי מע"מ בעידן הנוכחי חייבים להילקח בחשבון בתזרים המזומנים, חברות עתירות רכבי ליסינג, שימוש בדלק, שימוש במוסכים, ביטוחים וכ"ד וכאלה שנושא כוח האדם אצלם הוא דומיננטי (עסק קטן עסק גדול הכול לפי היחס) מחייבים רה ארגון בכל מה שקשור להוצאות הדומיננטיות.

המטרה שלנו שגם העסקים וגם העובדים יחיו ויתפרנסו ואם לא נתאים את רוח התקופה לניהול נכון שלנו מעסק של קיוסק ועד חברות ציבוריות ועסקים גדולים עדיין נמשיך לראות חברות קורסות כי תזרים המזומנים הוא לב ליבו של העסק.

אנו חייבים להטמיע בתוכנו כי אנו נמצאים בעידן חדש, עידן שחושב "איך להמציא את המחר" אנו נמצאים בעידן שהאתמול כבר משעמם, אנו נחשפים לשינויים ופיתוחים שיוצרים ביקוש והמשכיות בטח לעשור הקרוב, אסור לנו להישאר באזור הנוחות שלנו ולחכות ל"משיח בן דוד" אנו חייבים ליצור, לחשוב, לנהל את העסק שלנו שונה ממה שניהלנו בעבר, תבינו, לקוחות כבר משועממים מהשפע, הם כבר ראו הכול חו"ל, קניונים, הכול מכול ואילו אנו בעלי העסקים צריכים ללמוד איך לנהל את עסקינו בדרך נכונה ועכשווית. ומי שלא יכול לעשות זאת לבד ייקח לא יועץ בגובה העניים שהרי עסקים חפצי חיים הם.

חשוב שתקראו מאמרים נוספים בתחום העסקים 

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

קידום אורגני
שיווק ופרסום

האם תוצאה אורגנית בגוגל אכן משכנעת?

    מיקסום הנראות בגוגל: מדריך לאסטרטגיות אורגניות וממומנות מבוא בעידן הדיגיטלי של ימינו, יצירת נוכחות מקוונת בולטת ומשפיעה היא קריטית לכל עסק או אדם

ייעוץ עסקי
אימון עסקי

איך מצליחים עם יועץ חיצוני

נסה תחתית הטופס ניווט בעולם הייעוץ האישי: מה כדאי לדעת לפני שאתם מבקשים עצה מבוא בשנים האחרונות, הנוף של ייעוץ מקצועי ופיתוח אישי התרחב משמעותית,

פיתוח מנהלים
מגזין עסקי

פיתוח מנהלים

בעולם עסקי תחרותי ומשתנה תדיר, הצורך במנהלים מיומנים ומוכשרים הולך וגובר. מנהלים אלה נדרשים לא רק להוביל את צוותיהם להצלחה, אלא גם להתמודד עם אתגרים

ניהול עסק משפחתי
מגזין עסקי

ניהול עסק משפחתי

העסקים המשפחתיים הם לא רק אבני יסוד בכלכלות העולם, אלא גם חלק בלתי נפרד מהתרבות והחברה. למעשה, כ-70% מהעסקים בעולם מנוהלים על ידי משפחות, ותרומתם

העסק צולל
אימון עסקי

למה אני לא רואה את הכסף של העסק שלי

  ניווט במים סוערים: מצוקת העסקים הישראליים מבוא בשנים האחרונות, נוף העסקים הישראלי עבר טלטלה משמעותית, עם מגמה מדאיגה של עסקים שנתקלים בקשיים, שלרבים מהם

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן