איך נבטיח לעצמנו מכירות

מכירות משמע התנגדויות.

יש הבדל עצום בין לקוח שרץ מהר מאד אל החנות ומבקש לרכוש את המוצר בו הוא חפץ לדוגמא כול סדרה חדשה של אפל מריצה לסניפיה אלפי לקוחות בעולם, הלקוח יודע מה הוא רוצה, הלקוח יודע מה המחיר, הלקוח משלם ואיזה יופי לייצרן ולמשווק. כאשר לקוח רוצה מוצר הוא פשוט יחכה בכיליון עיניים עד שהמוצר יהיה בידיו ומיד!!!

הלוואי ואלו היו פני הדברים בכול המוצרים ואצל כול המשווקים!

מאחר ולא כך הם פני הדברים ואנו אנשי המכירות נאלצים להזיע עד שאנו מצליחים לבצע מכירה! משולמת! לא על הנייר! הנשמה יוצאת לנו ואיש מכירות מקצועי מוציא את נפשו עד שהמכירה מצליחה לו.

יש בתוכנו גם אנשי מכירות שזבה בכלל לא מעניין אותם מה יש ללקוח להגיד, או קשיים שהוא מערים על המכירה, איש מכירות זה יגיע אל נקודת המכירה עם הלקוח ירצה לקנות או לא אך ההחזר של המוצר או בטול השירות מהיר בדיוק כמו המכירה שלו…לאנשי מכירות אלה אני לא קורא אנשי מכירות "מפרים" אלה אנשי מכירות "מכשילים".

אם כך, אז איך מוכרים? איך בכול זאת מצליחים לסיים מכירה ולהיות בטוחים כי המכירה! נמכרה! ואין מקום לחשוש אם תוחזר.

 

הדרך הראשונה בתחילת מכירה עם לקוח היא ההתחברות אל הלקוח ברמה האישית, האנושית, בשיקוף הלקוח ע"י איש המכירות ובמציאת אמפטיה/וסימפטיה משותפת עם הלקוח הקושר אותו עם איש המכירות, אפילו סיפור  עכשווי הקורא בסביבה/במדינה יכול להביא את הלקוח ואת איש המכירות לתמימות דעים ושיתוף מחשבה המקרבת את החלק האנושי שבחיבור במכירה, קבוצת כדורגל משותפת, הזדהות עם טראומה מהעבר, בעיית ילדים כול אלה כולל שפת גוף משותפת יכולה להביא להצלחה של התקרבות למכירה.

לאחר מכן שהלקוח מתחבר נפשית אפשר להציג את המוצר או השירות וללמוד מהלקוח מה הצפייה שלו מהמוצר והשירות, ורק לאחר שהגיע איש המכירות ביחד עם הלקוח כי אכן הוא זקוק לשירות או למוצר עובר איש המכירות למכירת המוצר תוך שהוא מכין את עצמו להתנגדויות של הלקוח, זמן אספקה, מחיר, התייעצות עם מישהו קרוב, אי רצון לקבל החלטה במקום, ניסיון להוביל את איש המכירות כי "שם" הוא יודע כי אפשר לרכוש את המוצר או השירות במחיר אחר!

מכאן מתפתח תהליך של כדור השלג שעל איש המכירות לא לתת לכדור להתנפח אלה כול התנגדות להמיס את כדור השלג ולהתחיל מחדש בכדור שלג חדש. עדיף לזרום עם התנגדות ולא לעמוד כסלע איתן מול ההתנגדות "כי זה מה שהלקוח מאמין" אבל אם תבוא לדוגמה שאלה של מחיר ולדוגמה (מחיר המוצר עולה שמונה שקלים ואז איש המכירות היה אומר כצמה אתה חושב שהמוצר צריך לעלות 2 שקלים) מיד הוא יגלה כי הלקוח יגיד לו ! לא! 2 שקלים זה זול אבל חשבתי 5 שקלים. מכאן לסגור את המחיר הדרך קלה….

בכלל להיות איש מכירות זה אומנות ומי שאומן (לא שחקן) כי משחק לא יחזיק מים במכירה, אזי יוכל לנהל מערכת מכירות מקצועית ויפה

למה הפרסום בגוגל עובד

הכותב מומחה בפיתוח כסקי ייעוץ עסקי שיווק והדרכת מכירות

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

קידום אורגני
שיווק ופרסום

האם תוצאה אורגנית בגוגל אכן משכנעת?

    מיקסום הנראות בגוגל: מדריך לאסטרטגיות אורגניות וממומנות מבוא בעידן הדיגיטלי של ימינו, יצירת נוכחות מקוונת בולטת ומשפיעה היא קריטית לכל עסק או אדם

ייעוץ עסקי
אימון עסקי

איך מצליחים עם יועץ חיצוני

נסה תחתית הטופס ניווט בעולם הייעוץ האישי: מה כדאי לדעת לפני שאתם מבקשים עצה מבוא בשנים האחרונות, הנוף של ייעוץ מקצועי ופיתוח אישי התרחב משמעותית,

פיתוח מנהלים
מגזין עסקי

פיתוח מנהלים

בעולם עסקי תחרותי ומשתנה תדיר, הצורך במנהלים מיומנים ומוכשרים הולך וגובר. מנהלים אלה נדרשים לא רק להוביל את צוותיהם להצלחה, אלא גם להתמודד עם אתגרים

ניהול עסק משפחתי
מגזין עסקי

ניהול עסק משפחתי

העסקים המשפחתיים הם לא רק אבני יסוד בכלכלות העולם, אלא גם חלק בלתי נפרד מהתרבות והחברה. למעשה, כ-70% מהעסקים בעולם מנוהלים על ידי משפחות, ותרומתם

העסק צולל
אימון עסקי

למה אני לא רואה את הכסף של העסק שלי

  ניווט במים סוערים: מצוקת העסקים הישראליים מבוא בשנים האחרונות, נוף העסקים הישראלי עבר טלטלה משמעותית, עם מגמה מדאיגה של עסקים שנתקלים בקשיים, שלרבים מהם

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן