איך להתנהל בבית המשפט

איך להתנהל בבית המשפט אנו יודעים איך נכנסים אך לא יודעים איך יוצאים

זוכרים?

כתבתי הרבה מאמרים בנושא בתי המשפט, הסכסוכים, הוצאה לפועל, התנהלות עסקים בדשא המשפטי, והנה בא לנו סקר "קטן" המצביע על כך כי 94% מבעלי העסקים בישראל (למעט הגדולים מאד) חושבים שבתי המשפט לא מסיעים ליישב סכסוך ביעילות.

אם נלך למהות של בתי המשפט נבין כי בית משפט תפקידו לדון במחלוקות,  (מאמרי זה מתייחס להיבט המשפטי העסקי/מסחרי/ליטיגציה ואינו כולל את תחום דיני המשפחה, תעבורה, עירוני או פלילי)  ובתחומים שהוא עוסק בהם בדרך המשפט המקובלת, תובע נתבע, ראיות, עובדות, חוקים, פסקי דין, עדים וכול השאר.

איני מכיר את בתי המשפט במדינות הנהורות כיצד הם פועלים אבל בדרך כלל בתביעות בתחום המסחרי יש בישראל דרך ש כאשר עסק/חברה מגישה תובענה אזי זו ראשית מתבררת אצל מגשר חיצוני (מחוץ לכותלי בית המשפט) כ-בשגרה. והיה ושני הצדדים התובע והנתבע הגיעו לדיון גישור בפני המגשר ולא הגיעו להסכמה חוזר התיק לבית המשפט.

אליה וקוץ בה. לאחר שהתובע והנתבע עברו את הליך הגישור ולא הסכימו ביניהם מחכה להם מסכת ייסורים של בית המשפט דהיינו השופטים. בבואך לדיון הראשון שנקבע ע"י בית המשפט (לאחר הניסיון הכושל של הגישור) מתחיל בית המשפט ללחוץ לפשרה (שופטים לא אוהבים לנהל תיקים,) הם מבינים את מצוקת בית המשפט בו היום הכול "שפיט" מצב היוצר לחץ על בית המשפט ולכן הם מפעילים את כוח ההשפעה שלהם (בטח על מי שלא בקיא בהליכי בית המשפט או שבית המשפט מהווה עבורו יראה ופחד)  בדרך הזאת שהם מבקשים מהצדדים להתפשר תוך איום מרומז כזה או אחר למי מהצדדים כי הוא יפגע במידה ולא יגיע לפשרה, יש כאלה שופטים שכבר עושים משפט ואפילו נוטים לצד זה או אחר (וזה לפני משפט, לפני שמיעת עדים, לפני בחינת הטענות, מבלי לשמוע את עורכי הדין) כול זה על מנת: לסגור, לסגור, לסגור את התיק מהר ככול האפשר….

כ יועץ עסקי עם הרבה שעות בתי משפט שמכיר את ההתנהלות הזאת של בית המשפט אני יכול לכתוב כי הרבה מאד עסקים חברות או אנשים מעדיפים שלא לקיים את המשפט מפחד קבלת פסק דין לרעת התובע או הנתבע כפי שרמז השופט עוד לפני המשפט, ומכאן נעשה חוסר הצדק המשווע המתנהל יום יום בין כותלי בתי המשפט.

כמי שעוסק ב ייעוץ עסקי ומלווה עסקים אני יכול להביא מקרים של נתבעים או תובעים שבמידה והיו יכולים לעמוד בלחץ הזה ולמרות רמיזות בית המשפט כן היה מעמיד למבחן משפטי את סיפור המקרה שלו התוצאות יכלו להיות הפוכות ממה שרמז השופט בבואו לסיים את התיק או לא לקיים אותו כלל. עיוות דין וצדק נעשה כאן במהלכים של בית המשפט בישראל כלפי תובעים או נתבעים, הניצול הזה של חוסר הידע, הפחד, החוסר נעימות להיות בבית המשפט עושה נזק בלתי הפיך ואי ניצול זכותו של הפרט לקבל את הסעד המגיע לו מכותלי בית המשפט אותו הוא מכבד וירע מפניו. ולא בכדי בסקר שערכה חברת פנינסולה התברר כי 22% טענו כי נפגעו מיחס "השופט" כלפיהם.

הפחד מלפנות ליועץ עסקי 

עצתי לבעלי דין תובע או נתבע, יש לכם מקרה צודק, קיבלתם ייעוץ משפטי המחזק את הטענות שלכם, לא הגעתם לפשרה ראשונית אצל המגשר…"תנהלו משפט" בשביל זה יש "בית משפט"  

אם מצאתם טעות כתיב אנא פנו אלינו

קראו עוד המלצות בתחום העסק שלכם

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

העסק צולל
אימון עסקי

למה אני לא רואה את הכסף של העסק שלי

  ניווט במים סוערים: מצוקת העסקים הישראליים מבוא בשנים האחרונות, נוף העסקים הישראלי עבר טלטלה משמעותית, עם מגמה מדאיגה של עסקים שנתקלים בקשיים, שלרבים מהם

קוד אתי
אימון עסקי

מדריך לקביעת קוד אתי/מיתוג פנימי

טיפוח תרבות של יושרה: כיצד ליצור קוד אתי-מיתוג מבוא בנוף העסקי המשתנה במהירות של ימינו, לא ניתן להפריז בחשיבות של פיתוח ויישום קוד אתי חזק.

Drop shipping
ייעוץ עסקי

רוצים להרוייח כסף מ-Drop shipping

משלוח ישיר מפורק לגורמים: גילוי האמת על רווחים פוטנציאליים והשקעות-dropshiping מבוא בשנים האחרונות, משלוח ישיר צבר פופולריות כמודל עסקי עם השקעה נמוכה וקל להתחלה ליזמים

הלוואות
יועץ כלכלי

הלוואה בערבות מדינה: דעה!

הלוואות בערבות מדינה: הבנת היתרונות והחסרונות הקדמה הבנקים נוחתים על בעלי העסקים "בואו קחו הלוואות: ועכשיו בפרסום שאנו מקבלים מאחד מהבנקים הגדולים זאת "הלוואה בערבות

ייעוץ
חברה בע''מ

מלחמת חרבות ברזל חידדה את הצורך ביועץ לארגון

פתיחת פוטנציאל עסקי: כוחן של שירותי ייעוץ מקצועיים מבוא תעשיית הייעוץ העסקי חוותה צמיחה משמעותית בשנים האחרונות, הודות לביקוש הגובר לייעוץ וליווי מומחים בתחומים שונים

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן