איך להצליח בהבראת חברות

הבראת חברות

כן, זה אפשרי בהחלט להבריא חברות שנקלעו לקשיים מכול סוג: תזרים, קושי להתחרות בגלל הצורך להוריד מחירים, חיסול קטגורית החברה, הפסד חשבונאי והפסד תזרימי מול כל אלה ביחד ניתן בסיטואציות מסוימות להתגבר, להבריא ולהוביל להמשכיות.

קראו איך מתגברים על עסקים בקשיים

הבעיה המרכזית שחברות נמצאות בקשיים היא בראש ובראשונה הניהול, לא משנה באיזה מצב נמצאת החברה אם היא הרוויחה בשנים הראשונות או רק כיסתה הוצאות אבל במקביל פיתחה שירותים או מוצרים בכדי ליצור רווחים בהמשך נושא הניהול הוא בראש ובראשונה הסיבה היחידה שחברה תדרדר לתהום או אם ניהול נכון תמצא את הדרכים להמשיך ולהתקיים.

כמי שעוסק ב ייעוץ עסקי וחלק גדול מהעבודה הינו בהבראת חברות או טיפול במשברים בחברה או בעסק אני שומע מנהלים אשר הבינו כי יש בעיה בחברתם ולמען כי יוכלו להתגבר על הבעיות פנו או ליועצים מסובסדים ע"י המדינה או להרצאות של שרלטנים אשר מדברים בקודים, בסיסמאות, יותר לעצמם מאשר לאלה אשר ביקשו את עזרתם. (זה נכון שמי שמקשיב למרצה המציג את התזה שלו בדרך של שכנוע, משחק, תאטרליות, ותאוריות בלבד או הסתמכות על אנשי עסקים שהצליחו במאה הקודמת יוצא מה-show מוקסם, מהופנט, ומנסה ליישם את התאוריה ששמע מקסימום 3 ימים אחרי ההרצאה. כי לאחר 3 ימים חוזרים אליו כל בעיות התפעול, תזרים שלילי וכל תחלואות הבעיות הקימות בחברה ושוב הוא לבד מול כל הבעיות לא יודע באיזה מהם לטפל קודם וזאת בעודו צריך לטפל גם בניהול התפעול של החברה.

הדברים האלה לא הולכים ביחד.

מזור לא יוכל להתקבל מהרצאה של שעה אחת.

ניהול חברה הוא תהליך מורכב בדיוק כמו רופא הנאלץ ללמוד 5 שנים + 4 שנים התמחות + התעדכנות על בסיס יומי.

בחברות ענק יש יועצים או סמנכ"לים מוגדר תפקיד אשר יכולים לעזור למנכ"ל החברה מה שלא קיים בחברות יותר קטנות בו המנכ"ל נמצא לבד ומקסימום מתייעץ עם עובדיו (דבר שלא נכון לעשות מאחר ועובד האינטרס שלו שונה מהאינטרס של הבעלים מנכ"ל) (לא מדבר על סמנכ"לים שהם בגדר תפקיד ואחריות מוגדרת)

כמומחה בתחום עסקים וחברות ההמלצות שלי למנכ"לי החברות להעמיד ליידם יועץ עסקי מקצועי לא תלוי אינטרסים מלבד האינטרס המשותף להחזיר את החברה למסלול בדרכים שונות. ייעוץ כזה לא מסתכם רק בייעוץ אלה בהליכה משותפת לקראת יעדים שייקבעו מראש לצורך הבראת החברה בכללותה.

בדיוק כמו שעסק חדש מחייב ייעוץ עסקי כך חברה הנמצאת במשבר מחייבת תכנית עסקית חדשה, שינוי תמהיל המכירה, פתיחת ההתחייבויות הכספיות לתקופה יותר ארוכה, לוגיסטיקה משותפת או מקצרת ועוד עשרות פעולות שניתן לעשות על מנת להבריא את החברה.

כמובן, אין כאן מעשה קסמים אבל מה שכן יש כאן מקצועיות ניהולית המחברת את המנכ"ל ביחד עם היועץ והמלווה העסקי איש איש בתחומו להבראת החברה.

לא סתם מנהלים ובעלי עסקים נרתעים מיועץ עסקי וזאת או שהתאכזבו שפנו ליועצי מטי, או שהתאכזבו מיועצים לא מקצועיים או שניסו ליישם את אחת השיטות של המרצים השרלטנים וזה ממש לא עבד או שחושבים כי מה יועץ יכול לעזור להם שהרי "מי כמוהם מכיר את החברה יותר טוב מהם" וזאת הטעות המחשבתית הבסיסית בגללה חברות ועסקים נקלעים לקשיים.

העולם העסקי שינה פוזיציה מקצה לקצה כל מה שהיה נכון פעם כבר לא נכון להיום ובטח למחר ראו את ענף הכספים/הבנקאות ההולך ומשנה כוון עת חברות פינטק מגבירות את הפעילות שלהם באופן דרמטי דבר המייתר בחלקו את השירותים של הבנקים. בכל כוון עסקי שלא ניגע נראה שינוי ותהפוכות שמשפיעות וישפיעו על כל אחד מאתנו משקי בית, עסקים, חברות ביום יום. ולעולם הזה אנו צריכים להכין את חברותינו ועסקינו לטוב ולרע.

 

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

קידום אורגני
שיווק ופרסום

האם תוצאה אורגנית בגוגל אכן משכנעת?

    מיקסום הנראות בגוגל: מדריך לאסטרטגיות אורגניות וממומנות מבוא בעידן הדיגיטלי של ימינו, יצירת נוכחות מקוונת בולטת ומשפיעה היא קריטית לכל עסק או אדם

ייעוץ עסקי
אימון עסקי

איך מצליחים עם יועץ חיצוני

נסה תחתית הטופס ניווט בעולם הייעוץ האישי: מה כדאי לדעת לפני שאתם מבקשים עצה מבוא בשנים האחרונות, הנוף של ייעוץ מקצועי ופיתוח אישי התרחב משמעותית,

פיתוח מנהלים
מגזין עסקי

פיתוח מנהלים

בעולם עסקי תחרותי ומשתנה תדיר, הצורך במנהלים מיומנים ומוכשרים הולך וגובר. מנהלים אלה נדרשים לא רק להוביל את צוותיהם להצלחה, אלא גם להתמודד עם אתגרים

ניהול עסק משפחתי
מגזין עסקי

ניהול עסק משפחתי

העסקים המשפחתיים הם לא רק אבני יסוד בכלכלות העולם, אלא גם חלק בלתי נפרד מהתרבות והחברה. למעשה, כ-70% מהעסקים בעולם מנוהלים על ידי משפחות, ותרומתם

העסק צולל
אימון עסקי

למה אני לא רואה את הכסף של העסק שלי

  ניווט במים סוערים: מצוקת העסקים הישראליים מבוא בשנים האחרונות, נוף העסקים הישראלי עבר טלטלה משמעותית, עם מגמה מדאיגה של עסקים שנתקלים בקשיים, שלרבים מהם

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן