איך לא תפסידו כסף מפרסום באינטרנט

מקדמים אתר בגוגל באמצעות חברה לקידום אתרים? חשוב שתקראו את המאמר
רוב העסקים, בעלי המקצוע החופשי הבינו כי אם הם רוצים להתפרסם "חייבים לפרסם ברשתות החברתיות ובגוגל" את התובנה הזאת החדירו לבעלי העסקים כל אותם מקדמי אתרים שצצו כפטריות אחרי הגשם. האמת! "זה נכון" הרשתות החברתיות בהחלט כר דשא פורה להעלות רעיונות, מוצרים, חדשנות באמצעות פוסטים, מאמרים, קישורים, קבוצות בפייסבוק או בגוגל+ ופרסום ברשתות אלה ואחרות ובעיקר במנוע החיפוש של גוגל השולט בשוק הישראלי.
האמת שזה נכון אבל עליה וקוץ בה וחלק מאותם חברות (לא בהכללה) יכולות לגרום ללקוח המפרסם נזק בלתי הפיך שלא רק שהפרסום לא יהיה אפקטיבי אלה גם שהאתר של העסק ייעלם למקום המיליון בקטגוריה (מה שקוראים בשפה המקצועית "ייזרק לארגז החול"
הבמה המרכזית שכל עסק שואף להיות עליה בעמוד הראשון בקטגוריה (מנתונים שמתפרסמים בשנים האחרונות עולה כי רוב המשתמשים במנוע החיפוש למציאת בית העסק או השירות המבוקש בקושי עוברים על הדף הראשון המופיע בלחיצה על מילת המפתח) הדף השני ומעלה בכלל כמעט ולא רלוונטיים.
אז איך אלפי עסקים בקטגוריה אחת יכולים להיכנס לדף הראשון?
הרי זה בלתי אפשרי!

בפרסום בגוגל יש שתי שיטות:

קידום אורגני

כשמו כן הוא. בתחילת חייה של גוגל הקידום האורגני (זה שמופיע בעמודים מתחת למודעות הפרסום) היה מותנה במילות המפתח "עיסוק העסק" בקישורים מאתרים שונים בארץ ובעולם, ובחומר מקצועי עם ריבוי מילות המפתח בתוך המאמרים שהתפרסמו באתר העסק.

לאור זאת מקדמי אתרים אז היו פותחים עשרות אם לא מאות אתרי לוויין על מנת ליצור קישורים אל האתר המקודם, ומקידום אורגני זה הפך להיות קומבינציה של קישורים חופפים וסובבים תוך החלפת קישורים בין אתר לאתר.

לא אלאה אתכם כאן בכל ה"קומבינות האלה" ואסכם ואכתוב כי במהלך השנים גוגל שינתה מקצה לקצה את מבנה האלגוריתם שלה והחישוב שלה להעמדת אתרים בדף הראשון השתנה פלאים, שימת הדגש היא על איכות המאמרים הנכתבים באתר, איכות הקישורים המגיעים מאתרים חיצוניים, (וחייב שהם יהיו אתרים סינרגטיים לתחום האתר המקודם) וכמובן נראות בעולם האינטרנט. למעשה אף אחד לא יודע מה הקריטריונים של האלגוריתם והדבר הנוסף שהוא מתעדכן ומשתכלל כל הזמן כאשר האסטרטגיה של גוגל היא במתן מיידע מלא ורווי לגולש המחפש את מבוקשו. (הווה אומר שבלחיצה על מילת המפתח יעלה לגולש האתר בעל המיידע המקסימלי והאיכותי למענה לגולש וכך יבוא על סיפוקו.

קראו עוד: הסכנה האורבת לכל עסק היום

היכן היתרונות והחסרונות של השקעה כספית בקידום אורגני

א. בכדי להיות מקודם באורגני בדף הראשון דרושה השקעה של שנים בהפיכת האתר למקור אדיר למידע בתחומו, לקישורים סינרגטיים ואמתיים לתוך האתר, לנראות כללית ברשתות החברתיות, בפוסטים , בבלוגים, בקבוצות, באתרי מאמרים חיצוניים, בסרטונים ביו-טיוב ובכל דבר ואלמנט מקצועי שיפארו את האתר ויביאו לגולש את המענה המלא לשאילתה שלו.

ב. לדוגמה: אני באופן אישי קידמתי את האתר שלי העוסק בייעוץ עסקי לבד, משנת 2010 בכתיבת אלפי מאמרים באתר, ובכתיבת עוד אלפי מאמרים באתרים שונים במדיה האינטרנטית, נרשמתי לאתרי אינדקסים, הוספתי סרטונים כאשר כל החומר באתר הוא חומר מקורי הנותן ערך מוסף לגולש. רק לאחר 5 שנים התחלתי לראות את האתר שלי מתגנב לדף הראשון ועד לראש הדף בקטגוריה בו אני עוסק.

ג. חשוב לי לציין שלפני שנתיים שלוש גוגל עשתה מהפך באלגוריתם שלה כאשר הוציאה עדכון הנקרא פינגווין, עדכון שזרק לארגז החול את כל האתרים שקודמו בשיטות הקודמות קרי "ריבוי מילות מפתח" "חומר מועתק בתוך האתר," "קישורים לא טבעיים" (אותם אתרי לוין שהקימו מקדמי האתרים) "שימוש במאמרים שניקנו ע"י מקדמי האתרים בסכום זעום ואשר בינם לבין החומר שהיה צריך להיכתב לא היה כל קשר". למעשה גוגל ידעה במהלך השנים לזהות יותר ויותר מהו אתר מקצועי שצריך להיות בדף הראשון ומהו אתר שמקודם באמצעים כוחניים ולא טבעיים החורגים מהגישה של קידום אורגני.

ד. יש מקדמי אתרים שמספרים לנו כי תוך חודשיים נוכל להיות בעמוד הראשון, ויש כאלה שמספרים לנו כי תוך שנה שנה וחצי נוכל להיות בעמוד הראשון.

ה.אני אומר לכם (ושוב לא בהכללה) לא דובים ולא יער. לא ניתן לקדם אתרים בגישה האורגני באופן שגוגל דורש תוך חודש חודשיים או שנתיים, אם לא משקיעים באתר את כל מה שכתבתי כאן הסיכוי הוא קלוש להגיע בכלל לעמוד הראשון, והסכנה היותר גדולה כי גוגל מתקדמת ומפתחת את האלגוריתם שלה חדשות לבקרים ומוציאה עדכונים אשר כתוצאה מזה האתר שלכם "יכול" לחזור שנות דור לפני הקידום.

ו. מצאתי גם כי יש חברות קידום אשר במידה והלקוח לא מרוצה מהקידום והוא מפסיק או לא ממשיך את הקידום אזי הוא מוחק את הקישורים שכבר יצר מרשת האינטרנט. (אין לי הוכחה בדוקה שאכן זה נעשה אך אפשרות כזאת קיימת ואז בכלל כל הכסף שהושקע ירד לטמיון.

היתרונות והחסרונות בפרסום האתר בגוגל בשיטת תשלום לכל לחיצה על המודעה

1. לגוגל יש מערכת פרסום השולטת על רוב עולם האינטרנט בארץ ובעולם.
2. שיטת הפרסום יכולה להיות במודעות חיפוש הקטגוריה, במודעות באנרים ברשת האינטרנט ובשותפי פרסום של גוגל בשיטת "אדסנס" כאשר המודעות מופיעות במקומות ובקהל היעד שאתה הלקוח בוחר.
3.התשלום הוא על פי "פעימה" לכל פעימה יש את המחיר שלה, ניתן להתחרות על מחיר פעימה, ניתן להגדיר מכיר פעימה, ניתן לכוון לשעות פעילות, ניתן להרחיק מלחיצה על פעימה לקוחות אשר לא מתאימים לעיסוק שלנו, ניתן לקבוע זמני פרסום, והכי חשוב ניתן לקבוע מיקום של המודעה וכמובן בראש הדף הראשון במילת המפתח ובקטגוריה.
4.הפרסום לפי פעימה הוא הפרסום האפקטיבי ביותר ומאחר ואנו יודעים כי הכוח עבר ללקוח והוא זה שקובע היכן הוא ירכוש את השירות או המוצר ואין יותר אפקטיבי מפרסום על פי שיטה זאת.
5.אנו מקדמים ומפרסמים ללקוחותינו (מבלי לגבות על תשלום קבוע) אלה רק על פעימות המונה ומקפידים לעשות זאת נכון ובזול.
6.יש עסקים הנותנים לחברות פרסום וקידום לבצע את הפרסום עבורם אבל אז יש לשים לב להמלצות שלנו.

 

+פרסום רק בשעות זמני פתיחת העסק (מנעול חייב פרסום 24 שעות) חנויות ומשרדים חייבים לפרסם רק בשעת פתיחת עסקם.
+יש לפתוח לכל מוצר מודעת פרסום משלה עם מילות מפתח תואמות
+ יש להגביל את מילות המפתח רק למוצר או השירות הנמכר ולא מילים כלליות שיסחטו פעימות יקרות.
+יש ליצור מילות מפתח שליליות לדוגמה: עסק שמוכר מוצרים בירושלים שלקוחות מתל אביב לא ילחצו על הפעימה.
+להקפיד לבדוק כל יום את מילות המפתח שהורידו פעימות והמודעה לא כוונה אליהם לסמן אותם כמילות מפתח שליליות.
+יש להקפיד יום ביומו על הדוחות שמנהל הפרסום ADWORDS מנפיק על מנת למצות את המקסימום מהפרסום.

 

אני חוזר ומדגיש מאמר ניטרלי זה בא לעזור ולתמוך את העסקים בישראל אשר רק שומעים את מילת המפתח "העסק שלך יהיה במקום הראשון בגוגל" קופצים על העגלה באופן טבעי מבלי לקחת את הסיכונים הכספיים מהצעד החפוז. המטרה בפרסום שכל שקל שיושקע בפרסום אכן יביא תוצאה.

 

בכלל אורך המאמר אביא בהמשך את המלצותינו בנושא הפרסום ברשתות החברתיות

 

תוכלו לקרוא עוד מאמרים באתר שלנו

חשוב לי לציין שהפרטים במאמר הזה אינם גורפים לכל העוסקים בתחום קידום האתרים והפרסום באינטרנט

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

העסק צולל
אימון עסקי

למה אני לא רואה את הכסף של העסק שלי

  ניווט במים סוערים: מצוקת העסקים הישראליים מבוא בשנים האחרונות, נוף העסקים הישראלי עבר טלטלה משמעותית, עם מגמה מדאיגה של עסקים שנתקלים בקשיים, שלרבים מהם

קוד אתי
אימון עסקי

מדריך לקביעת קוד אתי/מיתוג פנימי

טיפוח תרבות של יושרה: כיצד ליצור קוד אתי-מיתוג מבוא בנוף העסקי המשתנה במהירות של ימינו, לא ניתן להפריז בחשיבות של פיתוח ויישום קוד אתי חזק.

Drop shipping
ייעוץ עסקי

רוצים להרוייח כסף מ-Drop shipping

משלוח ישיר מפורק לגורמים: גילוי האמת על רווחים פוטנציאליים והשקעות-dropshiping מבוא בשנים האחרונות, משלוח ישיר צבר פופולריות כמודל עסקי עם השקעה נמוכה וקל להתחלה ליזמים

הלוואות
יועץ כלכלי

הלוואה בערבות מדינה: דעה!

הלוואות בערבות מדינה: הבנת היתרונות והחסרונות הקדמה הבנקים נוחתים על בעלי העסקים "בואו קחו הלוואות: ועכשיו בפרסום שאנו מקבלים מאחד מהבנקים הגדולים זאת "הלוואה בערבות

ייעוץ
חברה בע''מ

מלחמת חרבות ברזל חידדה את הצורך ביועץ לארגון

פתיחת פוטנציאל עסקי: כוחן של שירותי ייעוץ מקצועיים מבוא תעשיית הייעוץ העסקי חוותה צמיחה משמעותית בשנים האחרונות, הודות לביקוש הגובר לייעוץ וליווי מומחים בתחומים שונים

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן