איך לא ליפול בפח ברכישת עסק

החלטנו לקנות עסק איך נדע שלא מוכרים לנו חתול בשק
ככל שהאקלים הכלכלי והמסחרי הולך ונהיה יותר קשה אבל עדיין אנשים רוצים להיות בעלי עסקים, לפתוח עסקים, להגשים חלומות עסקיים, ובכלל לשפר את איכות חייהם בזה שיהיו יותר חופשיים מבחינה כספית ולא ייאלצו להתמודד אם משכורת קבועה אולי רכב צמוד ובונוס מדי פעם. יש באפשרותם להקים עסקים חדשים, רעיונות ייחודיים, פתרון לקטגוריה שהלכה ונעלמה מהעולם או לרכוש עסקים וחברות שאישים מוכרים.

קראו: איך מנצחים את אתרי הקניות באינטרנט
זכיינויות
במאמר זה אני לא אכלול את רכישת הזיכיון ממוכר זכייניות בתחום זה או אחר וזאת מאחר ובנושא זה המלכודות והפינות בהסכם הזיכיון צריכות להיבחן בצורה מקצועית מאחר והסיכון ברכישת זיכיון הוא גבוהה מאד בגלל חוסר איזון מוחלט בין האינטרס של המזכה לבין האינטרס של הזכיין.
תוכלו למצוא מאמרים בנושא זיכיון כאן באתר
המלצות מחייבות "איך נגשים לרכישה של עסק קיים"?
מצאתי כי אנשים המעוניינים למכור את עסקם יוצרים מניפולציות טרם ההסכם הן בהיבט של נראות העסק, הגדלה מניפולטיבית של מכירות המוצרים אם זה בקניות עצמיות ואם זה בהכנסת לקוחות "חברים בני משפחה" לקניות יזומות להגדלת הקופה (מחזור) ואם זה בהגשה של ניירת הנהלת החשבונות של העסק תוך תיווך המספרים, הסתרת נתונים חשובים (כבר ראיתי איך מוגשים לקונים פוטנציאלים דוחות רווח והפסד ללא הצד של ההוצאות ומי שלא בקי ברזי הנהלת החשבונות לא עולה על פרט כאשר אנו כאנשי המקצוע זה קופץ מול העניים ברגע הראשון) יש כאלה הרוצים למכור את עסקם מספרים לקונה כי לא כל ההכנסה נכנסת לקופה ולכן המחזור והרווח המוצג בניירת החשבונאית לא משקף את ההכנסה והרווח האמתי של העסק "על תקנו את זה לצערי זה הבסיס לכישלון העסק עבורכם."
ובכן מה אנו צריכים לבדוק כאשר אנו רוכשים עסק?
1. נוכחות במקום העסק באופן נגלה או חבוי במהלך חודש תוך למידת כמות הלקוחות שנכנסים, האספקה שספקים מספקים, מה אנשים קונים ומתי הפעילות החזקה או החלשה של העסק בשעות היום.
2. בדיקת הניירת החשבונאית כמו:
מאזנים או שומות של 3 שנים אחורה.
מאזני בוחן של השנה הנוכחית
דוחות מע"מ של השנה הנוכחית.
דוחות לביטוח לאומי של העובדים בשנה הנוכחית.
כרטסת של ההוצאות בשנה הנוכחית.
כרטסת לקוחות של השנה הנוכחית
כרטסת קניות לשנה הנוכחית.
לאחר ניתוח כל אלה ניתן לקבל תמונה מלאה באחוז גבוהה על הכדאיות של רכישת העסק.

3. הקטגוריה שהעסק פועל בתוכו
ההווה והעתיד של העסק: האם לעסק הזה יש עתיד לפחות של 5 שנים.
תכנית עסקית המבוססת על השקעה הוצאות שוטפות+ קניות+ הכנסות + פיתוח ושיווק.
מה הסיבה כי העסק עומד למכירה (אסור להתרגש מתשובות של מחלה, עזיבה לחו"ל) "עסקים טובים לא מוכרים בשוק הפתוח"

4. יכול להיות שעסק מפסיד או לא מרוויח דיו בגלל ניהול לא נכון, גם נקודה זאת חייבת להיבדק והיא שיקול אדיר במחיר רכישתו של העסק.

5. בדיקת מתחרים, מחירים, פעילות עסקים אחרים תוך השוואת ומציאת "בידול" לעסק הנרכש.

6. מיקום (LOCATION) היום יותר ויותר לקוחות רוכשים במרכזי קניות, ברחובות הומים (כאלה שעוד נשארו במרכז ובפריפריה) באינטרנט. חובה היא להתאים את תמהיל העסק למיקום שלו, והיה והעסק נמצא באזור ש"פעם" היה הומה והיום הוא עזוב פחות או יותר, חייבים לחשוב גם על החלפת LOCATION (ומפחיתים את מחיר הרכישה)

לסיכום

הרבה מאד סיכויים וסיכונים יש ברכישת עסקים קיימים.
כל אלה חייבים להיבדק ברמה מדוקדקת של איש מקצוע בטח לא רואה חשבון או עורך דין. אלה מטפלים רק בצד אחד של העסק ואנו כאן נדרשים למכלול של נתונים ותפירת עסקה בטוחה לרוכש.
אין ואסור להכניס רוכש למיטה חולה או להתדרדרות אישית כתוצאה משיקול לא נכון בכל צדדי הקובייה.

אם הצלתי במאמר זה אפילו אדם אחד מלרכוש חתול בשק, דיינו

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

העסק צולל
אימון עסקי

למה אני לא רואה את הכסף של העסק שלי

  ניווט במים סוערים: מצוקת העסקים הישראליים מבוא בשנים האחרונות, נוף העסקים הישראלי עבר טלטלה משמעותית, עם מגמה מדאיגה של עסקים שנתקלים בקשיים, שלרבים מהם

קוד אתי
אימון עסקי

מדריך לקביעת קוד אתי/מיתוג פנימי

טיפוח תרבות של יושרה: כיצד ליצור קוד אתי-מיתוג מבוא בנוף העסקי המשתנה במהירות של ימינו, לא ניתן להפריז בחשיבות של פיתוח ויישום קוד אתי חזק.

Drop shipping
ייעוץ עסקי

רוצים להרוייח כסף מ-Drop shipping

משלוח ישיר מפורק לגורמים: גילוי האמת על רווחים פוטנציאליים והשקעות-dropshiping מבוא בשנים האחרונות, משלוח ישיר צבר פופולריות כמודל עסקי עם השקעה נמוכה וקל להתחלה ליזמים

הלוואות
יועץ כלכלי

הלוואה בערבות מדינה: דעה!

הלוואות בערבות מדינה: הבנת היתרונות והחסרונות הקדמה הבנקים נוחתים על בעלי העסקים "בואו קחו הלוואות: ועכשיו בפרסום שאנו מקבלים מאחד מהבנקים הגדולים זאת "הלוואה בערבות

ייעוץ
חברה בע''מ

מלחמת חרבות ברזל חידדה את הצורך ביועץ לארגון

פתיחת פוטנציאל עסקי: כוחן של שירותי ייעוץ מקצועיים מבוא תעשיית הייעוץ העסקי חוותה צמיחה משמעותית בשנים האחרונות, הודות לביקוש הגובר לייעוץ וליווי מומחים בתחומים שונים

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן