איך לא לאבד לקוחות

האם אנו צריכים שירות הודעות לעסק שלנו

רקע

התקשרתי לאחד מנותני שירותים בתחום מסוים, נשארתי על הקו עד שהאדם מהעבר השני אמר לי את שם החברה ושאל מה אני מעונין, התחלתי לשטוח את בקשתי שעד מהרה גיליתי שאני מדבר בכלל עם חברה לשירות הודעות, והבקשה שלי תעבור לעסק שביקשתי לדבר אתו יחזור אלי. כבר שהבנתי שמדובר בטלפן או טלפנית של חברה לשירותי הודעות התאכזבתי ועברתי לנותן שירותים אחר בתחום שחיפשתי.

למה התאכזבתי?

מרוב השפע המוצע לנו "לקוחות מכל הסוגים" הפכנו לדרוש מענה "כאן ועכשיו" אנו כלקוחות מבקשים את הסיפוק המידי לתאוותינו הצרכנית, מרוב המפרסמים או העסקים באותו תחום אנו רק צריכים לגשת למנוע החיפוש ואם הראשון לא עונה אז מיד פונים לשני ואם לא לשני אז לשלישי וכך הלאה עוברים את כל הספקים בדף הראשון במילת המפתח שחיפשנו בגוגל.

מענה חיצוני מתאים לחברות גדולות אשר את שירותם הייעודי אנו חייבים לצרוך כמו חברות הסלולר, הטלוויזיה בכבלים וחברות אשר מוצרינו באחריות חברתם.

בעולם השפע וריבוי העסקים, אנו יודעים כי חייבים לספק את צרכי ודרישות הלקוח מיד עם הגיעו למרכזת הטלפונים שלנו, כל עיקוב של "מגילת אסתר או פרסום" בתחילת השיחה כבר מרחיק את הלקוח מהעסק המבוקש ומעביר אותו לעסק שיענה לו אדם אנושי שיודע לתת מענה ללקוח בכל דרך אפשרית: מכרתית, שירותי וכ"ד.

חברות לא מפנימות במערך שלהם את "הלקוח של היום"

חברות ועסקים מאד רוצים להתייעל, הם רוצים שהלקוח שלהם יקבל מענה מידי ולא יצטרך להמתין רבות על הקו או להיות מדויקים בהכוונת הלקוח למחלקה או לאיש הנכון שהם רוצים לדבר אתו בעסק, מצאתי כבר שחברות קטנות בעלת 2 עובדים מחזיקים מרכזיה אשר עונה אוטומטית ומקריאה 7 סוגי מחלקות אשר על כל מחלקה שתלחץ יענה לך אותו בנאדם, בעשייה כזאת חושבים בעלי העסקים הקטנים כי יטעו את הרושם ללקוח כי מדובר בחברה גדולה, וזאת טעות, הלקוח לא טיפש, הוא מבין את הטריק הזה ואף מזלזל בגישה הזאת של העסקים.

באמת! עסקים חייבים להפנים שהלקוח של היום מבקר בחנויות, עובר אתרי אינטרנט, נמצא כמעט פעמיים בשנה בחו"ל, והוא לא טיפש. "אי אפשר לעבוד עליו"

קיראו עוד

האם הסטארטאפ  שלי יצליח

שנו אסטרטגיה פן יהיה מאוחר

טכנולוגיה

נכון שהטכנולוגיה באה לעזור לנו לעסקים לחברות ולארגון, אבל אסור לנו לשכוח שמכירות ושירות לקוחות מתקיימות מתחושות אישיות, הטכנולוגיה לא יכולה לשנות אצל בני האדם את הטבעיים האישיים ההישרדותיים שאיתם הם חיים אלפי שנים העוברים מדור לדור. צריך להפנים שלא הכול "טכנולוגי" עדיין נשאר לבני האדם את המוח הפרימיטיבי הקשור לרגש ולצרכים.

לסיכום

אני מציע ב"רחל בתך הקטנה" לעסקים וחברות, העמידו גורם אנושי במענה הטלפוני שלכם, מי מכם משקיע כל כך הרבה מאמצים במכירות ובשירות לקוחות וכל שיחה שמתפספסת גוררת אחריה הפסד כספי רב.
כאשר ללקוח יש סיפוק מידי לבקשה או הדרישה או הפתרון לו הוא זקוק הוא ירצה לדבר מיד עם גורם אנושי (אדם לאדם בשפת האדם) ולא לחברה חיצונית למענה טלפוני ובטח לא למרכזיה המכריזה על מחלקות או אנשים, ובעמדה לא עונים, והשיחה מתנתקת והלקוח כבר עבר הלאה.

אני יודע שאני במקרה הזה מבטל את הטכנולוגיה אבל מקרב את הלקוח לספק כאשר בסוף התהליך הלקוח ירכוש מהספק שענה לו מהר, ישיר ולעניין וסיפק את רצונו מיידי של הלקוח…

חשבו על זה, אנו לא בתקופה של יותר לקוחות ופחות עסקים, היהפך.

לקריאת מאמרים נוספים היכנסו

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

העסק צולל
אימון עסקי

למה אני לא רואה את הכסף של העסק שלי

  ניווט במים סוערים: מצוקת העסקים הישראליים מבוא בשנים האחרונות, נוף העסקים הישראלי עבר טלטלה משמעותית, עם מגמה מדאיגה של עסקים שנתקלים בקשיים, שלרבים מהם

קוד אתי
אימון עסקי

מדריך לקביעת קוד אתי/מיתוג פנימי

טיפוח תרבות של יושרה: כיצד ליצור קוד אתי-מיתוג מבוא בנוף העסקי המשתנה במהירות של ימינו, לא ניתן להפריז בחשיבות של פיתוח ויישום קוד אתי חזק.

Drop shipping
ייעוץ עסקי

רוצים להרוייח כסף מ-Drop shipping

משלוח ישיר מפורק לגורמים: גילוי האמת על רווחים פוטנציאליים והשקעות-dropshiping מבוא בשנים האחרונות, משלוח ישיר צבר פופולריות כמודל עסקי עם השקעה נמוכה וקל להתחלה ליזמים

הלוואות
יועץ כלכלי

הלוואה בערבות מדינה: דעה!

הלוואות בערבות מדינה: הבנת היתרונות והחסרונות הקדמה הבנקים נוחתים על בעלי העסקים "בואו קחו הלוואות: ועכשיו בפרסום שאנו מקבלים מאחד מהבנקים הגדולים זאת "הלוואה בערבות

ייעוץ
חברה בע''מ

מלחמת חרבות ברזל חידדה את הצורך ביועץ לארגון

פתיחת פוטנציאל עסקי: כוחן של שירותי ייעוץ מקצועיים מבוא תעשיית הייעוץ העסקי חוותה צמיחה משמעותית בשנים האחרונות, הודות לביקוש הגובר לייעוץ וליווי מומחים בתחומים שונים

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן