אז איך נקלוט יותר לקוחות מבלי לשלם למאכרים

אנחנו מבינים שבכדי לקיים את הפעילות העסקית שלנו "אנחנו חייבים לפרסם את עצמנו"
התפלגות הפרסום בישראל בזמן העכשווי מתנהל כך:

+יש את המפרסמים הגדולים אשר יוצרים צריכה של מוצרים באמצעות הטלוויזיה, העיתונות הארצית, הבאנרים בפורטלים הגדולים, שעובדת בתקציבי פרסום גדולים.
+יש את העיתונות המקומית (המקומונים הקטנים) לא אלו שמחולקים יחד עם העיתונות הארצית שעובדים עבור עסקים קטנים בפרט בתחום המזון, ההלבשה והצריכה הפרטית בעיר עצמה, הפרסום במקומונים אלה גם הם עובדים יפה.
אלה הם שופרות הפרסום שעובדות לעניות דעתי ונותנות למפרסם תוצאה של עלות מול תועלת.
מהו הפרסום העכשווי?
מאיזה ערוץ פרסום נפיק תועלת?
איזה פרסום מתאים לעסק או לעיסוק שלי?

 מה שאנו יודעים זה:

כולם אומרים לנו שהפרסום באינטרנט הוא הפרסום העכשווי, הזול, וזה שמביא תוצאות.
יש כאלה שמתכננים את הפרסום שלהם ברשתות החברתיות ובעיקר פייסבוק ואינסטגרם או בקבוצות וואטסאפ ואין לנו שום הוכחה שזה נכון, מדוע? כי פרסום זה לא עולה כסף, עסקים קטנים ובעלי המקצועות החופשיים בונים עליו את פרנסתם, אבל למעשה לא מבינים שאין מתנות חינם!

כל הרשתות החברתיות הם גורם עסקי, אם מודל עסקי, והמטרה שלהם לעשות כסף, כמונו בעלי העסקים, אנו קמים כל בוקר לעבוד בכדי להרוויח כסף ורק בשבת אנו קמים ל"שם שמיים". אותו דבר הרשתות החברתיות הם קיימים בשביל "לעשות כסף" ובשביל המטרה הזאת הם הקימו את המיזם שלהם מהצד האחד להיות רשת בין חברים ומהצד השני למכור שטחי פרסום.

התבשרנו ע"י מייסד פייסבוק כי מהיום ינואר 2018 הרשת החברתית תוריד מהפיד פרסומים חינמיים, דפי עסקים, ותמקד בתוכה תקשורת ושיח בין חברים, הפרסום, זה כבר קטגוריה אחרת וזו הסיבה שפייסבוק בשנה האחרונה שכללה את מנוע הפרסום שלה בכדי שתהיה ידידותית למשתמש. אבל לא בחינם.

כך שמי שבונה על פרסום חינמי ברשתות החברתיות רצוי שישכח מזה.

אנחנו עדיין בפרסום האפקטיבי

מי מאתנו לא מכיר את הספר הצהוב של פעם "דפי זהב", כל העסקים בישראל ובעולם פרסמו בספר זה והוא היה למוקד הפרסום מספר 1 בארץ ובעולם, הסיסמא של דפי זהב הייתה "תן לאצבעות ללכת במקומך" מאחר ועדיין לא הייתה את הטכנולוגיה של היום אז ספר זה היה בנוי על פי קטגוריות ולפי סדר ה-א-ב- כאשר האות "א" בכל סיווג הייתה מלאה בעסקים, לדוגמה חברה להובלות הייתה קוראת לעצמה א. הובלות, והחברה השנייה המתחרה אא הובלות והשלישית אאא הובלות כל זה בשביל להיות ראשונים בסיווג.

למעשה, נתינת הכוח בידי הלקוח לבחור את הספק שהוא רוצה, בזמן שהוא רוצה, וביכולת לבדוק מספר עסקים זו לא המצאה חדשה.

ספרי דפי זהב של פעם הפכו להיות מנוע החיפוש של גוגל בעיקר
אותה הבנה צרכנית נכונה שהשליטה על הקניה תהיה בידי הלקוח נלקחה ע"י גוגל, שופרה, השתכללה, קיבלה דחיפה רצינית קדימה והפכה להיות משרד הפרסום הגדול ביותר בעולם. ללא כל עוררין.

מספר צהוב פשוט, גוגל הפכה להיות מאגר מיידע בכל התחומים כאשר היא חילקה את מנוע החיפוש שלה לאתרים הנותנים מענה ללקוחות מבחינה אורגנית, וכלי פרסום לעסקים גם בשיטת הקלדת המוצר או השירות הרצוי, גם בפרסום בכלל האתרים בארץ ובעולם הן בבאנרים והן בסרטונים ולמעשה הפכה את עצמה לספק הפרסום הגדול בעולם ולא רק ספק הפרסום אלה גם השתמשה באותה גישה של תל לאצבעות ללכת בשבילך. "שאפו" גוגל.

איך זה עובד?

+ גוגל בנתה מנוע פרסום ידידותי למשתמש הנותן שליטה מלאה למפרסם: מה לפרסם, היכן לפרסם, באיזה שעות לפרסם, האם לפרסם רק מודעות שמי שירצה את סוג המוצר יגיע אליהם או לפרסם באנרים פרסומיים במקומות שאנשים מטיילים בהם במרששת, למי לא לתת להגיע אל מודעות הפרסום על מנת לא לזלול מתקציב הפרסום של הלקוח ועוד הרבה מאד פרמטרים מדהימים לשליטה על תקציב הפרסום והגעת הלקוחות לעסק.

+את העבודה או ההתמצאות בתפעול מערכת הניהול כל עסק יכול לבצע בעצמו אם הדרכה של יועץ עסקי ובכך תהיה לו שליטה מלאה על מערך הפרסום האפקטיבי של העסק ולא יצטרך לשלם לעסקים וחברות שצצו כמו פטריות אחרי הגשם כאשר הלקוח מנותק מהיכולת לשלוט נכון על הפרסום ולא ליהנות משלל הפיצ'רים שיש במנוע. לא אני לא מתכוון שבעל העסק יעשה זאת לבדו גם מזכירתו או הפקידה בעסקו יכולה לנהל את הפרסום בעצמה. (כמובן אם הדרכה נכונה) גוגל אפילו מעמידה קו חינם לפנות אליה בשאלה או בתמיכה.

+הפרסום בגוגל מבחינת הראות שלי, הניסיון שיש לי כיועץ שיווקי שנים אומר "הפרסום בגוגל הוא אפקטיבי ומניב תוצאות"

מה קורה בשוק הפרסום ולמה עדיף לי פרסום במנוע החיפוש!

כמו שיש איזו חדשנות בעולם או קטגוריה נפתח מיד עטים עליה "ים" של אנשים/יזמים אשר עוברים קורסים לקידום אתרים או לפרסום בגוגל (וזה רק מזכיר לי את התופעה של בתי הספר ללימוד התחום האקסטרני לבחינות וירידתם מהבמה ומהצורך) שהרי גם התפעול של מנוע החיפוש נעשה מיום ליום יותר ידידותי ללקוח הסופי או מי מעסקו.

המדיה מלאה בעסקים המבטיחים לנו פרסום זול, לידים קבועים, הגברת מכירות, ופרסומים מפרסומים שונים ואנו בעלי העסקים שחרדים מזה שמצד אחד אנו לא נמצאים במקום הנכון באינטרנט, ומהצד השני אומרים לעצמנו "תן להם לשבור את הראש ושיקימו את ההבטחות שלהם. וזאת טעות קולוסאלית (לא כתופעה גורפת ולא כל החברות)

אם אנו כבעלי עסקים ההינו פועלים בעצמנו בניהול מערך הפרסום שלנו כפי שהטכנולוגיה מאפשרת לנו ולא מעסיקים "מאכרים" המתווכים בנינו לבין מנוע החיפוש או מערכת הפרסום של הרשת החברתית, עלות מול התועלת הייתה עולה ויותר חשוב מזה יכולנו להגדיל את תקציב הפרסום שלנו ולהקטין את ההוצאות שלנו. כי זה מה שחשוב היום בניהול עסקים:

קראו עוד עסקים יכולים להמשיך לתפקד גם עם חשבון מוגבל

אני יכול לספר לכם (קשור למאמר) שבגוגל יש 2 אפשרויות פרסום אחת היא בשיטה האורגנית (לא מודעות פרסום) והשנייה בתשלום לפרסום. הרבה מאד עסקים רצו להיות מקודמים בגישה האורגנית כי זה מראה על אתר רציני ששווה לרכוש שירות או מוצר אצלו, אבל כל הפעולות שעשו רוב מקדמי האתרים היו פעולות מלאכותיות על מנת שאתר הלקוח שלהם יהיה בראש מילת החיפוש, לאט אך בטוח גוגל שכללה את הזחלניים שלה (האלגוריתם) ושעלתה על השיטות האלה פשוט העיפה אתרים אחורה, כאלה שהלקוח שילם הון בכדי להגיע לעמוד הראשון של מילת המפתח. למעשה גוגל משנה ומעדכנת כל הזמן את התחום האורגני מתוך מטרה שהלקוח שלה יקבל מענה נכון, מהיר, מרצה מהאתרים האורגנים ו להרוויח כמה שיותר מהפרסום במנוע (בגלל זה הוא העמיד מנוע ותמיכה למפרסמים)

בחודש האחרון חידשה גוגל ושיפרה את מנוע הפרסום שלה ולתחושתי זה נעשה על מנת שגוגל תתכתב עם המפרסם בעצמו ללא תיווך של "מקדמי אתרים"

יותר מזה לאחרונה נתקלתי בחברות קידום אתרים ששינו את האסטרטגיה שלהם ל"משרד פרסום" כמשרד פרסום מקצועי יש עוד כלים להציע.

סיכום והמלצות

מכירים את הפתגמים "דיבורים כמו חול ואין מה לאכול" כך צריך להתייחס לכל אותם גורמים שמבטיחים לנו הרים וגבעות אבל בסופו של יום אנו מקבלים "כלום" לא בכדי חברות קידום האתרים מחתימים את הלקוח לשנה שלמה! הם יודעים למה הם עושים זאת.

אני מאד ממליץ על פרסום ב"גוגל" ולא בהשקעה בקידום האתר באופן אורגני, את זה אתם או היועץ העסקי שלכם יכול לעשות ולרפד את האתר שלכם במאמרים שייתנו ערך מוסף ללקוח של גוגל, בנוסף להשתמש במנוע הפרסום של גוגל כאשר אתם שולטים עליו והתקציב מופנה כולו לפרסום ולא למתווכים, היועץ העסקי מדריך פעם פעמיים שלוש ואז אתם או מי מעובדיכם יכול לנהל זאת.

לגבי הפרסום ברשת החברתית אזי עדיין לא ידוע כיצד תתנהל המדיניות החדשה של פייסבוק ומה תהיה העלות של הפרסום בה את זה אני מאמין שנראה בזמן הקרוב, דרך אגב, לא לכל עסק או עיסוק מתאים הפרסום בפייסבוק.

תוכלו לקרוא עוד מאמרים בקישור

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

העסק צולל
אימון עסקי

למה אני לא רואה את הכסף של העסק שלי

  ניווט במים סוערים: מצוקת העסקים הישראליים מבוא בשנים האחרונות, נוף העסקים הישראלי עבר טלטלה משמעותית, עם מגמה מדאיגה של עסקים שנתקלים בקשיים, שלרבים מהם

קוד אתי
אימון עסקי

מדריך לקביעת קוד אתי/מיתוג פנימי

טיפוח תרבות של יושרה: כיצד ליצור קוד אתי-מיתוג מבוא בנוף העסקי המשתנה במהירות של ימינו, לא ניתן להפריז בחשיבות של פיתוח ויישום קוד אתי חזק.

Drop shipping
ייעוץ עסקי

רוצים להרוייח כסף מ-Drop shipping

משלוח ישיר מפורק לגורמים: גילוי האמת על רווחים פוטנציאליים והשקעות-dropshiping מבוא בשנים האחרונות, משלוח ישיר צבר פופולריות כמודל עסקי עם השקעה נמוכה וקל להתחלה ליזמים

הלוואות
יועץ כלכלי

הלוואה בערבות מדינה: דעה!

הלוואות בערבות מדינה: הבנת היתרונות והחסרונות הקדמה הבנקים נוחתים על בעלי העסקים "בואו קחו הלוואות: ועכשיו בפרסום שאנו מקבלים מאחד מהבנקים הגדולים זאת "הלוואה בערבות

ייעוץ
חברה בע''מ

מלחמת חרבות ברזל חידדה את הצורך ביועץ לארגון

פתיחת פוטנציאל עסקי: כוחן של שירותי ייעוץ מקצועיים מבוא תעשיית הייעוץ העסקי חוותה צמיחה משמעותית בשנים האחרונות, הודות לביקוש הגובר לייעוץ וליווי מומחים בתחומים שונים

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן