תכנית עסקית חובה לכול עסק

תכנית עסקית חובה לכול עסק

תוכנית עסקית, המלצות לחשיבה לתוכנית עסקית

כיצד בונים תוכנית עסקית,

בכדי לבנות תוכנית עסקית לעסקים קיימים ולעסקים חדשים לא ניתן שלא להתחשב בנתונים המדויקים של אוכלוסיית ישראל, שהרי עסקים אנו פותחים בכדי למכור ולשווק ואם לא נדע בדיוק מי הם קהל המטרה שלנו או ההשקעה שאנו עומדים להשקיע גדולה על הצריכה אזי יש צורך לשנות פרמטרים רבים בתוכנית העסקית.

ובכן בשנת 2012 אוכלוסיית ישראל הגיע לממדים של קרוב ל- 8 מיליון תושבים. שזה גידול יפה ביחס לשנים קודמות ובעשור האחרון הסיבה לגידול האוכלוסייה נעוצה בחלקה בעליה בתוחלת החיים והגיל השלישי הפך את הקערה על פיה ששיעור התמותה עלה לגיל הרבה יותר מבוגר ממה שהיה קודם לכן.

בישראל אנו 5.907 מיליון בלאום הלאומי ו-1.611 בלאום הערבי.

עם נוסיף קרוב ל-2.5 מיליון ילדים (שהם כוח קנייה גדול למוצרים ייעודיים)  נגיע לכוח קנייה בוגר של בסביבות 3 מיליון נפש כולל המגזר החרדי.

אלה הם הנתונים אשר צריכים לעמוד לפנינו כאשר אנו באים לבנות תוכנית עסקית

עכשיו, לאחר שאנו יודעים על האוכלוסייה בישראל אנו נמפה את האוכלוסייה אשר תצרוך את השירותים או המוצרים שלנו. בעבר היו חברות משקיעות הון עתק בסקרים ייעודיים, בסקרי אומניבוס (סקר המצרף מספר ספקים המבקשים תשובות דבר שחסך מחברה לקיים סקר יקר רק למוצריה או שירותיה) היום לאור ההתקדמות הטכנולוגית האינדיקציה הטובה ביותר והמומלצת ביותר להשתמש בכלי החזק ביותר שהוא מנועי החיפוש באינטרנט . במנועים אלה אנו יכולים להקליק את הנושא או השטח בו נעסוק ולקבל במדויק את מספר הלקוחות הפוטנציאלים הדורשים את המוצר או השירות שלנו. מאחר ולמעלה מ-90% בישראל משתמשים במנוע החיפוש אזי התוצאה המתקבלת בהחלט יכולה להצביע על היצע וביקוש ולהעצים את דיוק התוכנית העסקית.

לאחר שיש בידנו את הנתונים שהזכרתי (וזה ניתן כפי שכבר אמרתי בלחיצת כפתור) אנו באים לבדוק את השוק שלנו הווה אומר את המתחרים, רמת הפרסום של המתחרים, רמת המודעות של המותג המתחרה בקרב צרכני ישראל וכמובן את מחיר השוק.)

לא תמיד אנו יכולים לאמוד את מחירי השוק שלמעשה אם מדובר במתחרה גדול שכוח הקניה שלו אצל הספק הוא משמעותי (כמו שאנו מכירים בענף מוצרי החשמל והמכולת) לא נוכל לקחת בחשבון מחירי רצפה שנמכרים באמצעות גורמים אלה ונצטרך לצמצם את המרווח בין הרווח הגולמי והרווח התפעולי שיתקרב כמה שיותר למחירי השוק.

האמת שבמצב שוק קיים היום מאחר והמחיר הפך להיות בסיס ההחלטה של הלקוח. חובה עלינו בבניית התוכנית העסקית להכניס אלמנטים ייחודיים שיהיו רק שלנו על מנת להחליף את המחיר האיכות ובערך ללקוח. ערך שהלקוח יבין ויידע לזהות בין מחיר לאיכות כפי שהוא יודע כאשר עומד לפניו רכב מסוג מרצדס לבין רכב מסוג סקודה..

כאשר הוכנסו ערך ייחודי לתוכנית העסקית שלנו אזי אנו יכולים להישען שיווקית על ערך זה מבלי הצורך להוריד את רמת מחיר השוק. רבים חושבים שסף כניסה לשוק הוא עניין של מחיר ולכן בחשיבה כזאת נסגרים כול שנה למעלה מ-35 אלף עסקים שלא שורדים את השנה הראשונה של עסקם.

כאשר אנו מוכנים עם תוכנית עסקית ע"פ ההבנות העכשוויות ולא ההבנות של פעם כמו קביעת יעדים, עמידה ביעדים, מלחמת יעדים וכ"ד דבר אשר לא מתאים להתעסק בו כול היום ולקיים ישיבות על גבי ישיבות לצורך העמידה ביעדים במקום לבצע את הדבר המתבקש והוא עמידה בתוכנית (בתבנית) העסקית מתוך התובנה שהיא חייבת להיות משווקת. אני יודע שרבים יחלקו עלי בנושא "המטרה" אך אני אישית לא מאמין בנושא המטרה, היום, כאשר השוק רותח.

מטרות ורתמות טובות לסוסים על מנת שיראו את המטרה אליהם הם צריכים להגיע מבלי להסתכל שמאלה או ימינה. היום באקלים השיווקי הקיים חובה עלינו להסתכל ימינה ושמאלה בתהליך המכירה ולא להציב מטרה ולחתור אליה בכלל מבלי יכולת. מטרה טובה למנהלי שיווק אשר רוצים להיות בטוחים כי המטרה או 90% ממנה תושג ותו לא. זאת לא ראייה שיווקית נכונה להיום.

תוכנית עסקית מוטב שתעשה ביחד עם יועץ עסקי, או עם יועץ שיווק וזאת על מנת להחיל את כול הטכנולוגיה החדשה בתחום השיווק והמכירות שהרי כול תוכנית עסקית היא בראש ובראשונה נושא השיווק והמכירות שלה

חייבים ללמוד יותר על בניית תכנית עסקית

דורון עמית יועץ עסקי

054-8087706

www.doronamit.co.il

doron@doronamit.co.il

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום





מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

מגזין עסקי

לאן נעלמו העובדים בתקופת הקורונה

תם מפרסמים מודעת דרושים, באופן טבעי אתם מאמינים בתוך תוככם שהנה מתחילים לזרום קורות חיים, עובר יום עובר יומיים, פה יש איזה טפטוף של קורות חיים, שם מגיע קורות חיים, אבל עובדים רציניים, איין. מה קרה? מה הסיבה? הרי יש אבטלה, המדינה משלמת הון עתק על חוק דמי אבטלה מאורכים, היכן נעלמו העובדים.

ניהול עסקים

עסקים צריכים להרוויח

אם יש לך עסק/חברה ואתה לא מרוויח, משהו בעסק שלך לא מתנהל כשורה.
עסק המטרה שלו להביא כסף, לגרום לבעליו לשפר את רמת החיים שלו ושל משפחתו ולהעניק לו חיים טובים יותר.

פתיחת עסק

רוצים לפתוח עסק בארצות הברית?

חושבים לפתוח עסק בארצות הברית, רוצים לקבל וחזה E-2 שזאת ויזת עסקים, בואו ניקח קצת חופש מהקורונה, ונראה איך אנחנו מגדילים את עסקינו, אומנם עכשיו נפתח לנו צוהר חדש במדינות המפרץ והאמירויות, אבל עד שדברים יהיו מסודרים ויסוכמו הסכמי הסחר ייקח עוד זמן רב , וכאשר זה יהיה רלוונטי תוכלו להתייעץ איתנו גם בפתיחת עסקים שם.

מגזין עסקי

לעבוד מהבית נכון או לא?

תקופת הקורונה קרבה בין העובד לביתו, מה שעשינו עד היום במשרד חלק מהעובדים עושים את עבודתם מהבית: יש חברות שנותנות שירותים לקהל גדול של לקוחות (שירות לקוחות) במשרדי ממשלה, חברות פרטיות, עסקים קטנים, מכל דכפין נוכל למצוא את אלה אשר עברו לעבוד מהבית.

שיווק באינטרנט

כולם רצים "לגמבו" סליחה לאינטרנט!

אינטרנט, שיווק באינטרנט, קניות באינטרנט, שמתם לב כמה פטריות צצו במהרה בתוך נגיף הקורונה, קצת על המכשולים שבדרך ועוד במאמר הבא

מכירות

האם הלקוח משיג אתכם

בארבעה עשורים אחרונים נהנינו מהטכנולוגיה שסיפקה לנו אפשרויות נרחבות כמעט בכל סקטור עסקי על מנת לייעל את העבודה, להחליף כוח אדם במכשור, ולעשות כל מה שאפשר טכנולוגית ליעל ולקצר תהליכים ומהלכים.

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום





דילוג לתוכן