שיווק ספרים זה לא משחק ילדים

שיווק ספרים זה לא משחק ילדים

כמו בכול סקטור קמעונאי מלחמת רשתות הספרים לא נרגעת

מי נהנה מכול זה, כמובן, מה השאלה, הלקוחות.

מי מפסיד. הסופרים, ההוצאות לאור, ולדעתי גם הרשתות. 

המבצעים הממשיכים של רשתות הספרים מושכות אליהם אש יוקדת מצד ציבור הסופרים והכותבים בישראל. ולמה? כי למעשה מלחמת השיווק האגרסיבי כפי שמתבטא בפרסומים של הרשתות עולה כי מחיר עלות הספר לא מכסה אפילו את הנייר וההדפסה עליו, קל וחומר את הוצאות הכתיבה, המו"ל, השינוע, התקורות, ומה לא. כאשר ספר נמכר ב-25 ₪ כולל מע"מ כול בר דעת יבין שיש כאן מצב של לא WIN-WIN אלה של LOSS-LOSS. 

אז ממה חיים הסופרים, המולים, ורשתות השיווק.

כנראה מאותם ספרים שלא במבצעים.

בצומת ספרים יותר ספרים מקבלים את המדבקה של המבצעים

בסטימצקי פחות ספרים נמצאים תחת הכותרת של המבצע.

 אבל, מבדיקה מקראית שערכתי על מנת ללמוד יותר בשטח את התנהגות הצרכנים, ויש הרבה כאלה אצל עם הספר, עולה שאנשים פשוט בוחרים את הספרים שבמבצע ופחות רוכשים ספרים שלא במבצע. יש מצב שאדם שמצא ספר מעניין רוכש עוד שלושה שלא כול כך מעניינים אותו לו או לילדיו בכדי לקבל את תנאי המבצע שהוא מצוין לכול דעה צרכנית.

שיווק ומכירות, דורשים בתקופה זאת שיווק אגרסיבי, אבל כאן, כיועץ עסקי אני לא רואה את התועלות שיוצאות לרשתות כתוצאה מהמבצעים. אם ניקח לדוגמא ובהשוואה את מלחמת רשתות המזון שמורידים מחירים של מוצרים לרמה של הפסד עדיין נתנחם כבעלי הרשתות כי ללקוח יש אופציות לרכוש מוצרים אחרים אשר רמת הרווחיות שלהם גבוהה יותר מאותם מוצרים שבמבצע. אבל ברשת ספרים שם מוכרים רק ספרים מה התועלת במכירה בהפסד. מתוך תקווה שאולי הלקוחות ירכשו ספרים שלא במבצע.

זכור לי, כי לאחרונה יצא חוק בעניין. מתי הוא נכנס לתוקף?

ועוד שאלה, האם זה לא אינטרס של ציבור הקוראים לקבל חומרים באיכות ולא שהכותב נמצא בתנאים של עבדות.

מי כמוני, כיועץ ומלווה עסקים דורש את טובת העסקים וכמובן את הפתיחות בתחרות ובשיווק, אבל לדעתי יש נקודה שכבר אי אפשר לרדת ממנה.

חייבים לקבוע אסטרטגית וטקטיקת שיווק מבלי להפסיד

התקשרו עם דורון עמית

054-8087706

www.doronamit.co.il

doron@doronamit.co.il

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

ייעוץ עסקי
אימון עסקי

להפיק את המקסימום מייעוץ עסקי

מאחר וייעוץ עסקי הוא לא דבר נלמד באקדמיה ההכשרה הנכונה של כזה זה ניסיון וכמה שיותר רחב ועדיף ניסיון של אדם שהיה בעצמו איש עסקים ולא כשכיר אלה כיזם כאן תשיגו עלות מול תועלת

יועץ עסקי שיווקי
הלוואת

יועץ עסקי שיווקי

ייעוץ עסקי מחייב את היועץ להתמחות בעולם השיווק והמכירות שהוא החלק המכניס כסף לעסק או לחברה, בכף ידינו נמצא כלי הפרסום האדיר מכל הדורות וכמי שמקדם חברה חייב שיתמחה מעבר להיותו יועץ עם ניסיון גם הבנה ומומחיות בבמה המרכזית של המכירות

עסק בקשיים
ניהול משברים בעסקים

עסק מדשדש

אלפי עסקים עומדים לקרוס ולא מרגישים את זה, למה? מאחר ומנכ"ל החברה או בעל העסק עסוק בתפעול העסק ולא בניהולו

סגירת עסק
הלוואת

האם לסגור את העסק?

בעלי עסקים מקבלים החלטות לסגור עסק לפני שהתיעצו עם יועץ עסקי, טעות

יועץ עסקי בכיר
יועץ כלכלי

יועץ עסקי בכיר

שאנחנו בוחרים יועץ עסקי כדאי שנבחר יועץ עסקי בכיר, למה? כי כאשר שוכרים יועץ עסקי לעסק או לחברה הוא חייב להיות בעל ניסיון רב וכזה תמצאו אצל יועץ עסקי בכיר

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן