שיווק ומכירות איך לא תפסידו לקוחות

האם אתם צריכים לקבל תמורה כספית על עצה או המלצה מקצועית שאתם מומחים בה.

עולם העסקים מתרבה ומשתנה לבלי הכר.

מה שהיה נכון פעם כבר לא נכון להיום.

היום לקוחות נוהגים להסתובב בקניונים, בחנויות, במרכזי הקניות המפונקים, לחוות את חווית הקניה ובסופו של יום לחזור הביתה ואת הקנייה לבצע באתר האינטרנט, לא של החנות שביקרו בה אלה אצל אלפי אתרי האינטרנט המתמחים במכירה של כל המוצרים ובמשלוחם לארץ.

 

היום לקוחות חכמים ובצדק מזמינים בעל מקצוע לביתם או לעסקם, מבקשים הצעת מחיר לעבודה מסוימת, מקבלים את כל הידע המקצועי והניסיון המקצועי רב השנים של בעל המקצוע שהוזמן, שומעים את רעיונותיו מה לעשות ומה לא לעשות מקבלים הצעת מחיר ואת העבודה עושים אצל מי שנותן להם הכי זול כאשר הם משתמשים בכל הסופרלטיבים שקיבלו מבעל המקצוע הראשון ואפילו השני והשלישי כאשר הרביעי הוא שזוכה.

 

פעולה זאת גורמת נזק לבעלי מקצוע אשר מתפנים לבקר בבתי לקוחות, לתת עצות פרי ניסיונם, לשרטט סקיצות, לבחון הצעות מחיר של ספקי משנה, לכתוב הצעת מחיר דבר שלוקח זמן רב ובסוף הצעת המחיר הולכת אל בעל המקצוע השני הנותן מחיר יותר זול (ולא משנה כרגע איך הוא עושה זאת בירידה באיכות, בעבודה לא מושלמת, בין עבודות)

נכון, אין כאן ניצול מכוון של הלקוח, הלקוח בימים אלה ובאקלים עסקי כמו שהיום יעדיף את המחיר הזול למרות "שהזול הוא היקר" אבל זאת חוכמה שבדיעבד

עם כך מהו הפתרון?

איך גורמים לבעל מקצוע לא להפסיד את זמנו ואת כספו.

והפתרון נמצא בין שתי המלצות אלה.

המלצה ראשונה לגבי נושא של הביקור בחנות ידאג בעל החנות לצייד את הלקוח במכתב עם מעטפה מופנת אל החנות בו יכתוב לו הלקוח את המחיר הזול שמצא באחד מאתרי האינטרנט, במקביל יצטרך בעל החנות לנהל רישום (הצעת מחיר) שנתן ללקוח בעת שהותו בחנות על מנת שיוכל לעקוב על הלקוח ולהיות צמוד אליו בטלפון ב-SMS במייל עד לקבלת ההחלטה. לבעל החנות או הסלון בקניון שהלקוח ביקר בטח יש מענה לא רק במחיר לתמוך את ההחלטה של הלקוח שהרי פגישה ראשונה ביניהם הייתה והלקוח די סומך על המלצתו של המוכר. במידה והמוכר ינהל מעקב אינטנסיבי אחרי הלקוח שביקר בחנותו ויידע להגיד לו את המילים הנכונות, או להזהיר אותו מבחירה לא נכונה שהלקוח עושה אזי ניתן להציל מכירה.

קראו אתם חייבים יועץ לעסקים

המלצה שנייה כלפי כל בעלי המקצועות החופשיים (כולם) אלה שנפגשים אצלם במשרד ואלה שהולכים לבית הלקוח יש להסביר ללקוח כי הפגישה היא לא פגישת היכרות אלה פגישת עבודה טרתי משמע בה יקבל הלקוח את הדיאגנוזה של המומחה, הצעות, כיצד לעשות או כיצד להתנהל כאשר הלקוח ייצא מלא במידע לגבי השירות או המוצר שיקבל וכתמורה ישלם לנותן השירות X סכום (שיכסה את עלות נותן הישרות) ובמידה והלקוח יבצע את ההזמנה מהמחיר הכללי תקוזז המקדמה.

זה לא שהמצאנו כאן את אמריקה, חברות מסודרות אכן עושות כך, רק שהרבה מאד עסקים פרטיים ונותני שירותים לא נוהגים כך ושכרם בהפסדם.

כמי שעוסק גם כ יועץ מכירות אני נחשף להשקעות גבוהות שעושים בעלי מקצוע עבור לקוחותיהם ולבסוף או שכל מה שנעשה נזרק לפח או מה שנעשה עובר ללקוח אחר. בעלי עסקים לא יכולים להרשות לעצמם להפסיד כספים מתוך ידיעה שיש להם מאות מתחרים והם מרגישים שהם פשוט מפסידים.

 

יש גם הגיון מאחורי שיטת מכירה זאת הדיון שגם הלקוח מבין אותו באם רוצה לקבל מוצר או שירות שייתן לו ערך.

 

נסו ליישם זאת ותראו כי הלקוח יעריך אתכם יותר כי בסך הכל הכללי הוא רוצה לקבל מוצר או שירות באיכות.

 

הכותב הוא מומחה בתחום ייעוץ וניהול עסקי

 

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום





מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

מגזין עסקי

לאן נעלמו העובדים בתקופת הקורונה

תם מפרסמים מודעת דרושים, באופן טבעי אתם מאמינים בתוך תוככם שהנה מתחילים לזרום קורות חיים, עובר יום עובר יומיים, פה יש איזה טפטוף של קורות חיים, שם מגיע קורות חיים, אבל עובדים רציניים, איין. מה קרה? מה הסיבה? הרי יש אבטלה, המדינה משלמת הון עתק על חוק דמי אבטלה מאורכים, היכן נעלמו העובדים.

ניהול עסקים

עסקים צריכים להרוויח

אם יש לך עסק/חברה ואתה לא מרוויח, משהו בעסק שלך לא מתנהל כשורה.
עסק המטרה שלו להביא כסף, לגרום לבעליו לשפר את רמת החיים שלו ושל משפחתו ולהעניק לו חיים טובים יותר.

פתיחת עסק

רוצים לפתוח עסק בארצות הברית?

חושבים לפתוח עסק בארצות הברית, רוצים לקבל וחזה E-2 שזאת ויזת עסקים, בואו ניקח קצת חופש מהקורונה, ונראה איך אנחנו מגדילים את עסקינו, אומנם עכשיו נפתח לנו צוהר חדש במדינות המפרץ והאמירויות, אבל עד שדברים יהיו מסודרים ויסוכמו הסכמי הסחר ייקח עוד זמן רב , וכאשר זה יהיה רלוונטי תוכלו להתייעץ איתנו גם בפתיחת עסקים שם.

מגזין עסקי

לעבוד מהבית נכון או לא?

תקופת הקורונה קרבה בין העובד לביתו, מה שעשינו עד היום במשרד חלק מהעובדים עושים את עבודתם מהבית: יש חברות שנותנות שירותים לקהל גדול של לקוחות (שירות לקוחות) במשרדי ממשלה, חברות פרטיות, עסקים קטנים, מכל דכפין נוכל למצוא את אלה אשר עברו לעבוד מהבית.

שיווק באינטרנט

כולם רצים "לגמבו" סליחה לאינטרנט!

אינטרנט, שיווק באינטרנט, קניות באינטרנט, שמתם לב כמה פטריות צצו במהרה בתוך נגיף הקורונה, קצת על המכשולים שבדרך ועוד במאמר הבא

מכירות

האם הלקוח משיג אתכם

בארבעה עשורים אחרונים נהנינו מהטכנולוגיה שסיפקה לנו אפשרויות נרחבות כמעט בכל סקטור עסקי על מנת לייעל את העבודה, להחליף כוח אדם במכשור, ולעשות כל מה שאפשר טכנולוגית ליעל ולקצר תהליכים ומהלכים.

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום





דילוג לתוכן