רוצים למכור זכרו הלקוח הוא המלך

שמתם לב כי בזמן האחרון אנו מותקפים ע"י פרסומות המבטיחים לנו להביא עוד לקוחות לעסק שלנו,

שמתם לה איך באנרים קופצים לנו מול העניים שאנו קוראים או משוטטים ברחבי האינטרנט חברות או אנשים המבטיחים לנו כי הם אלה שיביאו את הלקוחות אלינו.

שמתם לב כאשר אתם פותחים את המייל שלכם כמה הצעות פורצות ממנו החוצה של גופים המבטיחים להביא לכם עוד ועוד לקוחות.

ועוד בנוסף אנו מקבלים מחברות אלה או מאנשים אלה הצעות לכל מיני שיטות כיצד להביא לקוחות לעסק שלנו, הצעות המתבטאות בהזמנה להרצאות בתשלום כיצד לעשות זאת.

אני בטוח כי כמעט רוב העסקים בישראל מוצפים בפרסומים אלה בעיקר בפייסבוק או ברשתות החברתיות כאשר כולם מבטיחים לנו כי יוכלו להביא לנו יותר ויותר לקוחות.

על מה מבססים כל מפרסמי ההצעות האלה את עבודתם?

רוב ההצעות מבוססות על אלמנט אחד ויחידי "פרסום בגוגל" "פרסום באתרי אינטרנט" "פרסום ברשתות החברתיות" כאשר המילה המכובסת זה "הבאת עוד לקוחות לחברה" אני הייתי קורא לזה אותה הגברת בשינוי האדרת.

היום, כאשר גוגל (מנוע החיפוש החזק בישראל) משנה את המדיניות שלה חדשות לבקרים ומעמידה ללקוחותיה 4 אופציות פעילות לפרסום והם

  1. קידום אתרים אורגני, ביצוע שחבל להשקיע בו כסף מאחר והמנוע משנה את הזחלניים שלו השכם והערב והמטרה היחידה בתוצאות החיפוש האורגני הוא באמת "תוצאות אורגניות" הנותנות מענה מקצועי (ולא פרסומי) למקיש השאלה. פעם כל הנושא הזה היה בגדר כל מיני קומבינציות שמצאו מקדמי האתרים להוביל את אתר לקוחותיהם לראש הרשימה אבל היום אתר אשר רוצה להיות מקודם בדף הראשון צריך לעשות עבודה יצירתית אישית באתר על מנת להגיע למקום הראשון וזאת לא יכול לעשות מקדם האתר שעדיין עסוק באופטימיזציה ופעולות שגרתיות לקידום האתר. לכן ההשקעה בקידום אורגני הוא לא משתלם וזה אחת מהדרכים שמציעים לך אלה המבטיחים להביא לעסק שלך עוד לקוחות.
  2. מודעות PPC מודעות ייעודיות לעסק שלך המנוהלות ע"י מערכת הניהול של גוגל ADWORDS, מודעות שהאפקטיביות שלהם היא רבה ונותנת מענה ללקוח על כל שאלה או חיפוש שירות או מוצר הרצוי לו.
  3. פרסום במדיה הרחבה של גוגל המאפשרת ליצור מודעות (תמונה) בכל המדיה האינטרנטית "בעלות נמוכה" וזה יוצר מסע פרסום ו יחסי ציבור לאתר או לעסק המדובר
  4. REMARKTINGפעולה של גוגל כאשר כל אדם הנכנס לאתר של הלקוח נדבק ע"י קוד שגוגל מספקת ומרגע שהוא נדבק הוא רואה את הפרסום של העסק בכל אתר שהוא יבקר (מה שמגביר את הקשר והזיכרון לעסק.
  5. בשנה האחרונה ניסתה לשפר פייסבוק את מערך הפרסום שלה והצליחה למקד פרסומים ע"פ פרמטרים שונים גיל, מיקום, שפה, עניין, קטגוריות, ו"כד. מהניסיון שלי ההחזר או הפידבק מפרסומים אלה נמוכים מאד והם מתבטאים בעיקר בלייקים אשר דפים אלה זוכים (כדאי להתעדכן בטענה מול פייסבוק כי הם מייצרים לייקים עצמיים ע"י שמות קש שלא קיימים כלל ועיקר ובזה מנפחים את כמות הלייקים ואת חיובי הלקוח.

בואו נחשוב ונבין את השינוי הדרמטי שעובר הצרכן/הלקוח הפוטנציאלי שלנו.

א..        הלקוח בארץ ובעולם שבע מ"ים" הפרסומות המונגשות לו.

ב.         לקוח אשר רוצה לקרוא כתבה באינטרנט ופרסומת קופצת לו הוא נלחם בכדי להוריד את הפרסומת מעיניו, ברגע שהוא מתקשה לעשות כן הוא לוחץ על ה-X ועובר לתוכן הבא.

ד.         הלקוח הבין ש"כולם" רוצים למכור לו, וכל המסרים הפרסומיים הם רק התחזות למכור לו מוצרים ושירותים ולכן 73% מאלה הפוגשים פרסומות "מציקות" נסגרות ב-X ע"י הלקוח.

ה.         מרוב שהלקוח מופצץ בפרסומות, במסרים, באינטרנט, בעיתון, בשלטי חוצות, בבתי שימוש בבית קפה, במיילים שהוא מקבל לכתובתו, בסלולר והיכן לא עוד. הלקוח הפך ל"עיוור" לפרסומות ושום דבר לא מרגש אותו.

ו.          בסקר אחרון שנערך בתחום הפרסום בטלוויזיה עלה הגידול של כאלה המעבירים תחנה אחרת אבל הטלוויזיה מצאה פתרון לזה כאשר בערוץ 2 שמים פרסומת בערוץ 10 מודיעים באמצע כל דבר "חייבים לצאת לפרסומות" וההפך ואז יוצא שהלקוח נשאר תקוע אם מקבץ פרסומות ופורומים שהוא בכלל לא מעוניין לראות זאת.

קראו: איך נתמודד מול מתחרים בגבורה

אם כן אז איך מגיעים אל הלקוח?

הלקוח הפך להיות "המלך"

הלקוח לא רוצה שיפריעו וירעישו לו אם מוצרים, שירותים, ועוד פעלולי שיווק

תכניות התחקירים בטלוויזיה הפכו את הלקוחות להרבה יותר חשדניים.

99% מאזרחי מדינת ישראל מכירים את מנוע החיפוש "גוגל"

כאשר הם רוצים משהו הם פונים אל האתר כותבים את רצונם ומיד עולה להם מאות תוצאות ממומנות או אורגניות ומאפשרות לו לבחור.

הלקוח לקח את השליטה בידיו

אני לא מזכיר כאן את האלמנט החשוב בפרסום שזה "יצירת צורך אצל הלקוח" את זה עושה הטלוויזיה בדרך חכמה כאשר היא יוצרת צורך אצל הלקוח ובכוחה להניע הרבה אנשים לרכוש לדוגמה את המילקי, או החלב והגבינה הזאת, את הסוללרי הזה או את חברת הסוללרי שהפרסום האפקטיבי יכוון אותו (אבל כמה כבר מפרסמים יש בטלוויזיה)

סיכום והמלצות.

כמי שעוסק ב ייעוץ עסקי אני קובע כי כוח הקנייה היום הם בידיים של הלקוח, אנחנו העסקים צריכים להיות ולהימצא הכי קרוב כאשר הלקוח מבקש לבצע את הקניה כאן ועכשיו, נכון הרבה מאד לקוחות קונים באתרים בחו"ל ואין להם את תאוותם בידם אך שם לכל הפחות מחכה להם מחיר טוב.

מידע זה חשוב מאד לעסקים בישראל והם צריכים לזכור (הוותיקים שביניהם) איך פעם היו מוכרים פרסום ללקוחות. היום הכול יתהפך! הלקוח הוא זה שמחליט היכן, מתי, וכיצד הוא ירכוש את מוצריו.

לפני שאתם מתפתים לקשור את עצמכם אם קבלני לקוחות חשבו אם למען העסק שלכם לא כדאי שתעשו זאת לבד ותחסכו כסף רב.

זכרו! הלקוח הוא המלך

D5_047_108864086

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

ייעוץ עסקי
אימון עסקי

להפיק את המקסימום מייעוץ עסקי

מאחר וייעוץ עסקי הוא לא דבר נלמד באקדמיה ההכשרה הנכונה של כזה זה ניסיון וכמה שיותר רחב ועדיף ניסיון של אדם שהיה בעצמו איש עסקים ולא כשכיר אלה כיזם כאן תשיגו עלות מול תועלת

יועץ עסקי שיווקי
הלוואת

יועץ עסקי שיווקי

ייעוץ עסקי מחייב את היועץ להתמחות בעולם השיווק והמכירות שהוא החלק המכניס כסף לעסק או לחברה, בכף ידינו נמצא כלי הפרסום האדיר מכל הדורות וכמי שמקדם חברה חייב שיתמחה מעבר להיותו יועץ עם ניסיון גם הבנה ומומחיות בבמה המרכזית של המכירות

עסק בקשיים
ניהול משברים בעסקים

עסק מדשדש

אלפי עסקים עומדים לקרוס ולא מרגישים את זה, למה? מאחר ומנכ"ל החברה או בעל העסק עסוק בתפעול העסק ולא בניהולו

סגירת עסק
הלוואת

האם לסגור את העסק?

בעלי עסקים מקבלים החלטות לסגור עסק לפני שהתיעצו עם יועץ עסקי, טעות

יועץ עסקי בכיר
יועץ כלכלי

יועץ עסקי בכיר

שאנחנו בוחרים יועץ עסקי כדאי שנבחר יועץ עסקי בכיר, למה? כי כאשר שוכרים יועץ עסקי לעסק או לחברה הוא חייב להיות בעל ניסיון רב וכזה תמצאו אצל יועץ עסקי בכיר

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן