רוצה לקדם את החברה לאורך זמן

הליכתה של טויזארז לפשיטת רגל לא מפתיעה אף אחד במגרש העסקי הלאומי והבינלאומי.

אין אני מעורה בהליכים שגרמו לפשיטת הרגל הזאת אבל אני יכול לשער שניהול לא נכון סובב את הנהלת החברה וגרם לה בסופו של תהליך להגיע למצב של חדלות פירעון. לא צריך לנבור בתוככי הניירת של החברה בכדי להבין שהיא לא עשתה מספיק דייה על מנת למנוע את פשיטת הרגל הזאת שתכאב להרבה מאד אנשים ברחבי העולם.

במקרה הזה טויזארז נכנסה בתקופה טובה לשוק אז כרשת בינלאומית לקטגוריה עם לקוחות פוטנציאלים רבים ובמיתוג שתחת ביית אחד ניתן למצוא את כל מה שילדים ותינוקת יכולים לצרוך. מאז המיתוג הראשון והמהפכה שהיא הביאה לשווקים היא לא עשתה דבר בכדי לחדש ולרגש את קהל לקוחותיה בו בזמן שחברות אחרות חשבו קדימה והבינו כי הטכנולוגיה, כן הטכנולוגיה היא זאת שתוביל את ענף הצעצועים בשנות ה-2000+.

טויז ארז נשארה באותה אריזה מספר רב של שנים ולעניות דעתי ברמה העסקית והארגונית של המותג זה מה שגרם לה להגיע להליך פשיטת רגל.

עד כאן ההקדמה בנושא של מותג על המאבד את דרכו

היום כולם יודעים שבכדי לרדוף אחרי הסוס הדוהר של הכלכלה, ההישרדות, הגלובליזציה, שינוי הקטגוריות, המזרח, השמיים הפתוחים כל חברה קטנה כגדולה חייבת לספר כל יום סיפור חדש לצרכנים שלה. ראו לדוגמה את גלגולו של המילקי של שטראוס, ראו איך כל תקופת זמן קצובה הוא משנה את צורתו והופך להיות מוצר חדש עם מסר חדש, ראו איזה תחכום פרסומי ושיווקי משאיר את מילקי של שטראוס על הבמה המרכזית, אותו דבר ניתן לראות ב-אפל קדמת הטכנולוגיה של עולם הסמארטפונים משנה את צורתו ומחדש כל תקופה מחדש.

נכון, לא כולם זה אפל ושטראוס ועל מנת לעשות מהפכות שיווקיות חייב שתהיינה שופרות פרסום רחבות מה שאין להרבה חברות ועסקים אבל עסק עסק חברה חברה יכולה לבחור לה את שופרות הפרסום המיועדות לקהל שלה היום באמצעים יותר זולים ובעיקר דרך הרשתות החברתיות.

על מנת להתקיים ולנשום מה אנו חייבים לעשות עכשיו ולא מחר!

  1. לזמן יועץ אסטרטגי או ארגוני חיצוני לחברה על מנת שיגיש עבודה כיצד הוא רואה את הארגון "עכשיו" ומה המלצתו לרה ארגון מחדש התואם את המילניום הקרוב.
  2. לקחת את מוצרי החברה או השירותים שלה ולתרגם אותם למוצרים או שירותים חדשים ברמה של המצאת המוצר והנגשתו מחדש ללקוח.
  3. הרחבת רצפת המכירה, הוספת מוצרים סינרגטיים להגדלת מחזור המכירות.
  4. התייעלות פנימית ויצירת שרשרת מחוברת חזק בין כל עובדי ומחלקות החברה.
  5. הטמעת והעמקת משאבי האנוש לשגשוגה של החברה (משאבי אנוש הוא המשאב החשוב והיקר ביותר שיש היום לחברות וארגונים בעולם המסחרי.
  6. לתת לנשמה להישאר בחברה אבל לא להפוך נשמה להחלטות אמוציונאליות שדווקא הם אלה שפוגעות בחברה או בעסק.
  7. לפעמית התוצאה של התנהלות אמוציונאלית הופכת לשיטה והפעילות נעשית לפיה דבר אשר יוצר תוצאה הפוכה עם להחלטות לא היו מתחברות שיקולים אמוציונאליים בהובלת החברה.

לסיכום והמלצות

הפעולות המחויבות שכל תאגיד או חברה מחויבים לעשות צריכות לבוא מתוך השיקול "שלא לעולם חוסן" ואנו רואים את זה יותר ויותר בחברות הגדולות והמשומנות שהמהלכים סדורים, נעים להישאר באזור הנוחות, אבל בד בבד מסכנים את ההתפתחות של החברה התפתחות שהינה מחויבת המציאות.

אסור להנהלות של חברות לשחות בתוך הבריכה הפרטית שלהם מבלי שיגיע לארגון גורם חיצוני אשר יראה ממבט מקצועי ולא משוחד או קשור אמוציונאלית את מהלכי החברה גם היא חברה משפחתית, שותפים, או בורסאית כולל עסקים קטנים.

אנו נמצאים בתקופה גיאופוליטית לא יציבה, הרחש בחש הבוקע ממקורות בעולם לא יכולות להבטיח לנו יציבות גם במקצה הזה וגם לתקופות לא יציבות אלה חובה על חברות וארגונים להיערך. ניצוץ אחד של מנהיג כזה או אחר יכולות להבעיר את כל העולם.

אבל גם בתחום הסחר השינויים יכולים לבוא מכיוונים של הודו פקיסטן בנגלדש ויאטנם, ויבשת אפריקה אשר מחפשות ומצליחות להביא תעשיה לשווקים ולגרוע עבודה מאחרים תוך הורדת עלויות משמעותית דבר אשר יכול לגרום לקריסה של תאגידים ותיקים.

קראו עוד: האמת מאחורי הלוואות לעסקים

את עיקר דברי אני מכוון לעובדה שמי שלא פועל היום ולא רואה את ההתפתחות נכונה ובכל זאת ממשיך לחיות באזור הנוחות שלו הרי שהוא עושה טעות אלה אם החליט שמה שיש זה מה שיהיה. "ואלוהים גדול"

חברה או עסק וארגון החפצים חיים, יש בהם דור המשך, מחויבים לתהליכים בתוך הארגון שלהם על מנת שיצעדו בדרך אמפירית עקב בצד אגודל להישרדות והתפתחות עסקית.

צריך לזכור! כל דקה מהיממה יוצאת אל העולם אפליקציה חדשה, טכנולוגיה חדשה, רעיונות חדשים, שירותים מבטלים שירותים חדשים ואילו אנו חייבים להתאים את עצמנו לכל פגיעה כזאת או אחרת בעסקים שלנו.

מדינת ישראל היא מדינה של ה"סמוך" אומנם דור התחלף ואנשים הרבה יותר מלומדים ומבינים את הסכנות והפיתולים אותם עוברים ארגונים ועסקים אבל עובדה אחת חשובה להפנים "מה שרואים מבחוץ לא רואים מבפנים" ומכאן חשוב שיהיה גורם חיצוני לתהליך.

בהצלחה

אם גיליתם טעות בכתיבה אנה חזרו אלינו