קאוצינג אימון אישי למה זה טוב

מנטור: למה אנו נזקקים ל-מנטור אישי

בארצות הברית ארץ אשר בה רוב האנשים הבינו שהנשמה שלהם זקוקה ל"חבר" שאתו יוכלו לגבר בגובה העניים, לשתף אותו בבעיות, להשתחרר ממצוקות, להגיע להחלטות, לשתף אותו וללמוד מעצותיו היו פונים אל כורסת הפסיכולוג.

הסתבר כי למעלה מ-60% מאזרחי אמריקה היו מבקרים אצל הפסיכולוג לפחות פעם בחודש.

בעשורים האחרונים עת עלה תחום הקאוצ'ר (האימון האישי) למודעות התחיל מעבר של אנשים להתקשר עם קאוצרים (מאמנים) הן בתחום האישי והן בתחום העסקים. את המאמר הזה אני רוצה לכתוב בתחום התמחותי שזה ה-אימון העסקי.

רקע

עולם העסקים בעשורים האחרונים קיבל שינוי מהותי בכל מה שקשור בניהול והובלה של עסקים, "הכול השתנה" "הכול התהפך" עם פעם עסקים היו יוצרים ומקובעים באסטרטגיה ובטקטיקה השולטת בתחומם הרי שכל זה התמוטט והתרסק כתוצאה מהתהפוכות הענקיות שפרצו לעולם העסקים הלאומי והגלובלי.

מה שהיה נכון ליציבות של החברה או העסק בימים עברו הפך להיות לרועץ לעסק או החברה המתקיימת היום ואני מדבר לא רק על עסקים קטנים אני מתכוון גם למנכ"לי חברות אשר באיזה שהוא מקום אבדו דרך ונעמדו בפני שוקת שבורה להניע מערכת גדולה לשינויים אפילו קיצוניים באסטרטגיה של החברה.

כובד המשקל שהושט על קברניטי חברה אלה הביא אותם לפעמים לעשות טעויות והכי קשה גרם להם לעייפות החומר כתוצאה מהתנודות החריפות שהעסק או החברה שאבו אותם.

בדרך כלל יש בליבנו את האמרה "טובים השניים מן האחד" ובמקרה הזה כאן זה המקום להכניס קאוצר (מאמן) לרוץ אתו ביחד בחשיבה, בעשייה, בתכנון, בגישת המקרו ולא בגישה המונוטונית של פעילות העסק או החברה.

קראו עוד: המלצות יועץ עסקי בניהול עסקים

עובדות

  1. בדרך כלל אנו נוטים לחשוב שעובדי החברה המנהלים או אפילו העובדים הם כלי העזר של מנכ"ל החברה בחשיבה יוצרת.
  2. אנו נוטים להאמין שמנהלים אלה יוכלו לעזור למנכ"ל החברה בחשיבה האסטרטגית או בתפעול השוטף והתאמת השירות/המוצר לרוח התקופה תוך זה שמחובתם הם להוריד הנחיות לצוות ההנהלה והעובדים.
  3. לרגע אנו כמנכלים שוכחים כי המנהלים השכירים בארגון רגילים לדפוסי עבודה קבועים ורגילים להרגלים שהחברה יצרה במהלך השנים.
  4. עובדים וגם מנהלים מרוכזים באזור הנוחות שלהם (ברמה האנושית: עובד ולא משנה אם הוא מנהל או עובד כללי חושבים קודם ברמה האנושית "שמירה על מקום העבודה" "קבלת השכר בזמן" "לשמור על התנאים רכב, פנסיה, חודש 13, ואולי אפילו בונוסים" (וזה בהחלט אנושי) (כמובן לא בהכללה) אבל כך פועל המוח האנושי/הישרדותי שלנו.
  5. קאוצינג למנכ"ל או בעל עסק חייב להגיע מבחוץ, ממקום שאין בו אינטרס אישי בהמלצה, ממקום שלא קשור רגשית לחברה או ממקום שלא מכיר את העסק, חולשותיו, מערכת היחסים הפנימית, האינטרסים החבויים אלא ממקום מקצועי גרידא.

אין במאמר זה חלילה מלפגוע בצוות העובדים של החברה יש כאן רק להאיר נקודה מאד חשובה ואקוטית להתברגות העסק כעסק שעושה פעולות נכונות תוך כדי הכוונת המנכ"ל ולא גורם אחר במבנה הארגוני של החברה מלבצע מהלכים נכונים ועכשוויים בחברה.

היום יותר מתמיד אנו נקראים לעבודת קאוצינג למנהלים ואפילו למנהלי מחלקות בחברות השונות.

מאמן שיוצר כימיה טובה עם מנהל הרי שזו עשייה ברוכה לחברה ולתוצאות העסקיות שלה.

חשבו על כך

לקריאת מאמרים נוספים לחצו בקישור

אם גיליתם טעות בכתיבה אנה חזרו אלינו