צריך שתיים לטנגו

צריך 2 לטנגו

בתקופה האחרונה אני נאלץ לכתוב הרבה מאד בנושא מערכת היחסים בין רואה החשבון או יועץ המס לבין הלקוח בעל העסק/מנכ"ל החברה ושאר תפקידי הניהול בארגון.

התחושה העולה מסך כל הפגישות שאני מנהל כ יועץ עסקי עם בעלי עסקים שהם לא מבינים את פשר מערכת היחסים בין רואה החשבון ללקוח ובטח מה צריך לצפות בעל העסק מרואה החשבון במהלך עבודתם.

הלקוח, לוקח לתשומת ליבו כי הנהלת החשבונות החיצונית שלו צריכה לייעץ לו ולהתריע בפניו את כל מה שקורה בעסק בטח בנושא הנהלת חשבונות אבל החמור מכך גם את הנושאים העסקיים גרידא של העסק. הלקוח מצפה כי רואה החשבון יעמוד על המשמרת בכל מה שקורה בעסק דבר שלעולם לא יוכל לעשות זאת כי במקרה הטוב הנהלת החשבונות מקבלת את החומר החשבונאי מהעסק בסוף חודש ואולי עובדת על הניירת להכנסה למחשב ובמקרה הגרוע הניירת מוכנסת למחשב 6 חודשים לאחר החודש השוטף.

בשום מקרה מנהל החשבונות לא יכול להנחות את בעל העסק כפי שבעל העסק מצפה ממנו, ואני יכול להגיד לכם שהרבה מקרים שאני נקלע אליהם בעסקים שהם מגיעים רגל לפני התרסקות:

דוגמה: רואה החשבון מבין שהוא צריך לשל מקדמות בסכום מסוים, להוציא משכורות בגבהים שונים כל זאת רק בשביל לא לשלם מס הכנסה בסוף שנה אבל מהצד השני לבעל העסק אין לשלם את הסכומים האלה והוא נאלץ לשלם כספים שאין לו, או לעשות פריסות תשלומים במס הכנסה, מס הכנסה ניכויים וביטוח לאומי או לקחת הלוואות בריביות בשביל לשלם מוסדות.

וזאת רק דוגמה קטנה

אני יכול לספר לכם שנתקלתי עם עסק אשר היה עוסק מורשה ובתחילת שנת מס עלו ההכנסות אצלו במאות אחוזים (עם רווח גדול) למעשה איך שהלקוח קיבל את הפרויקט הזה הוא היה חייב לעבור מועסק מורשה לחברה בע"מ וזאת על מנת לא לשלם מס וביטוח לאומי שיחושב לפי הכנסת יחיד ולא לפי הכנסה של חברה שיש בה יתרונות גדולים לחברה מתפתחת. בסופו של יום בסוף שנה שנקרא הלקוח לרשום את התשלומים למוסדות הוא איבד את כל עסקו.

לאנשים אין את הידע בתחום הנהלת החשבונות מה טוב ומה רע לעסק שלהם 

מאחר והם פוחדים כל כך ממס הכנסה אז הם מדחיקים את את הפגישה או הטלפון עם רואה החשבון ובסוף השנה הם מקבלים את ה"בום"

בואו נגדיר את תפקידו של רואה החשבון והנהלת החשבונות ראה הגדרת תפקיד של רואה חשבון

  1. מי שעובד עם הנהלת חשבונות חיצונית אזי מעביר את החומר החשבונאי לרואה החשבון והוא מכניס, מקטלג, מצרף, עושה את המשכורות, מדווח למוסדות.
  2. חובתו של רואה החשבון להגיש לבעל העסק לאחר תשלום המע"מ את הדוח העסקי של חודש או חודשיים שהעסק עבר.
  3. חובתו של העסק לקרוא את הדוחות ולקבל החלטות, אם לא יודע לעשות זאת לבד עדיף שייקח לו ייעוץ עסקי שביחד אתו יקדם את העסק בהתאם לדוחות הכספיים
  4. עסקים קורסים בגלל שלא קראו דוחות חודשים רבים טרם הקריסה.
  5. רואה חשבון מתמחה במיסים, בשומות, בניהול מערכת הנהלת חשבונות, בתכנוני מס חוקיים, ובכל מה שקשור בתפקוד הנהלת החשבונות בעסק ונכונות הספרים ובעריכת דוחות שנתיים.

קראו עוד: איך נציל את העסק שלנו

רואה חשבון הוא לא יועץ עסקי, הוא יכול? אבל זה כבר דורש ממנו זמן אחר, סובלנות ואחריות כלפי לקוח.

לפיכך בעלי עסקים ומנהלי חברות לא יכולים לתלות את האשמה בכישלון העסק שלהם ברואי החשבון או במנהלי החשבונות, הם אלה שמנהלים את העסק ובמקסימום לוקחים להם יועץ עסקי שיתמוך אותם ויובילו שניהם ביחד את העסק.

 

קראו עוד מאמרים בתחום התנהלות בעסקים

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

קידום אורגני
שיווק ופרסום

האם תוצאה אורגנית בגוגל אכן משכנעת?

    מיקסום הנראות בגוגל: מדריך לאסטרטגיות אורגניות וממומנות מבוא בעידן הדיגיטלי של ימינו, יצירת נוכחות מקוונת בולטת ומשפיעה היא קריטית לכל עסק או אדם

ייעוץ עסקי
אימון עסקי

איך מצליחים עם יועץ חיצוני

נסה תחתית הטופס ניווט בעולם הייעוץ האישי: מה כדאי לדעת לפני שאתם מבקשים עצה מבוא בשנים האחרונות, הנוף של ייעוץ מקצועי ופיתוח אישי התרחב משמעותית,

פיתוח מנהלים
מגזין עסקי

פיתוח מנהלים

בעולם עסקי תחרותי ומשתנה תדיר, הצורך במנהלים מיומנים ומוכשרים הולך וגובר. מנהלים אלה נדרשים לא רק להוביל את צוותיהם להצלחה, אלא גם להתמודד עם אתגרים

ניהול עסק משפחתי
מגזין עסקי

ניהול עסק משפחתי

העסקים המשפחתיים הם לא רק אבני יסוד בכלכלות העולם, אלא גם חלק בלתי נפרד מהתרבות והחברה. למעשה, כ-70% מהעסקים בעולם מנוהלים על ידי משפחות, ותרומתם

העסק צולל
אימון עסקי

למה אני לא רואה את הכסף של העסק שלי

  ניווט במים סוערים: מצוקת העסקים הישראליים מבוא בשנים האחרונות, נוף העסקים הישראלי עבר טלטלה משמעותית, עם מגמה מדאיגה של עסקים שנתקלים בקשיים, שלרבים מהם

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן