צאו מהתרדמת ותתחילו למכור!

צאו מהתרדמת ותתחילו למכור!

יועץ עסקי, ייעוץ עסקי,

אי אפשר להיות יועץ עסקי או לתת ייעוץ עסקי מבלי להתמחות בתחום השיווק העכשווי, כ יועץ עסקי ומי שמטווה תהליך של הבראת העסק או עזרה בניהול העסק מבלי לנגוע בתחום השיווק המיתוג, הפרסום, והמכירות יהיה חסר ערך מאחר ואנו מודעים לנושא שלא משנה עם העסק מרוויח או מפסיד מצליח למכור או לא מאמצים ותהליכים של שיווק ומכירות יום יומיים חייבים להמשיך בד בבד אם ניהול העסק.

 השיווק והמכירות של היום לא דומות כלל ועיקר למה שהכרנו עד  לא מזמן, מאמנים, אנשי שיווק, מדריכי שיווק וכול מיני גורו למכירות ולשיווק עדיין מלמדים בשיטת ה-10 שיטות, 12 שיטות מכירה, ובוגרי האקדמיה עדיין מבססים את שיטות השיווק, האסטרטגיות השיווקיות על פרמטרים חשבונאיים וסטטיסטיים פרי דוחות ה-EXCEL.

 משרדי פרסום, קבוצות מיקוד וקופירייטינג מחפשים את המילים הנכונות להגיד את מילת המחץ. אותה מילה או סלוגן אשר לדעתם יקרבו את הלקוח למותג או לבית העסק, וכול התעשייה השיווקית רצה אצה לה בתוך נבכי ההיסטוריה ומצפה לגדולות, אנשי קידום אתרים או בעיקר אנשי PPC נשענים על דוחות וסטטיסטיקות לא נכונות, בעליל לא נכונות, רק צריך להרים טלפון למרכז גוגל היושב בלונדון ולהבין שכול הסטטיסטיקה והמחקרים של אנשי מקדמי האתרים מספרים לנו עליהם הן בהם אמת ושחר, ישנם אנשים שמשקיעים הון בקידום האתר שלהם, ומצפים בכיליון עיניים לקבל את התנועה שהובטחה להם אך לשווא! לשווא גדול מאד! 

 בני אנוש אנחנו-קראו

עם מדברים על מותגים קיימים, הרי שאלה מתקיימים בעולם השיווק של היום ועוברים את התהליך או המהפכה השיווקית ביחד עם התפעול היום יומי שלהם לדוגמא: האם -FOX צריכה לעשות עכשיו שינוי דרמטי במותג שלה וזאת בגלל ש-ההנהלה חושבת כי המותג לא מוכר את עצמו כפי שצפו או "בעל הבית" השתגע והוא רוצה מיצוב, מיתוג מחדש! לא! (פוקס מראה רווחים הולכים וגדלים כול רבעון) אם זה בגלל המותג FOX או LALINE אך לדעתי הקשר היותר עמוק למותג ייעשה עם השנים ועם השינוי התפיסתי של הצרכן העכשווי.

 כ יועץ עסקי המעורב בתחום השיווק אני בהחלט חושב כי חברות חדשות, עסקים חדשים, או אפילו חברות פחות מוכרות אבל כאלה שכבר נמצאות בעולם המסחר הישראלי זה הזמן לפרוץ קדימה אבל כאשר הראש חייב להיות פתוח ולהתאים את עצמו אל גישה חדשה, גישת שיווק חדשה, גישה אחרת. ולא אותם הקלישאות של הגישות פרי הסטטיסטיקות.

 אבל איך אפשר בלי דוגמא! ודווקא דוגמא כן ישנה! כולנו מכירים את קופסת הסיגריות "מלברו" למעשה הרעיון השיווקי של אז הוא למכור ל"גברים" סיגריות, מה יותר גברי באמריקה של אז אם לא ה"בוקר" של תקופת המערב הפרוע. הנה לכם חיבור של דימוי עם מותג שמחזיק מעמד עד היום ומוכר סיגריות לגברים יותר מכול מותג אחר בעולם! ובכן מה היה לנו פה! קהל, צורך של קהל, דימוי של קהל, מענה לדימוי, מענה לצורך. מה ניסתה קוקה קולה לעשות בכדי שגברים לא יבקשו "דייאט קולה" כי זה נשמע נשי מאד! הוציאו את "זירו" זה נשמע גברי, זה נשמע חזק, זה נותן תחושה גברית, וזה מענה אבסולוטי לצורך קהל מסוים שנענה ע"י המותג שלו. אני יכול למצוא כאן דימוי לכול עסק או משווק גם דימוי ויזואלי וגם דימוי מחשבתי שיעבוד הכי נכון על הצרכן ויגרום לו להתחבר למותג.

 כ יועץ עסקי חשוב מאד להבין (ואני חוזר על זה שוב) היצירתיות היא גורם המפתח של השיווק והמותג היום, זה יכול להיות בתחום המוצרים, זה יכול להיות בתחום השירותים, זה לא משנה, חשיבה שיווקית היום צריכה לצאת מהמחשב ולחזור למוח האדם, למוח היצירתי של האדם, לאונה הימנית של בן האדם.

 לשיווק נכון אנו חייבים מוח יצירתי, אנו חייבים להזיז מהלכים בכיוונים שונים, כ יועץ עסקי אני עדיין מאוכזב שאני רואה את שיטות השיווק הישנות, את הסטיגמות הישנות, את המרצים וכול שאר החברה ממשיכים להלאות בשיטות ישנות, ובליבי אני יודע כי ייקח המון זמן עד שחברות או עסקים יטמיעו כבר את השיטות שיהיו מיושנות ביום שיחליטו ליישם אותם.

 זכרו! אפשר גם אחרת 

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

יבוא מסין
יבוא יצוא

טוב לא ייצא לנו מייבוא מסין

טוב לא ייצא מסין "פלישתים עליך שמשון" (שופטים טז ט) זה בדיוק ההגדרה הנכונה על מעצמת העל "סין" רקע אין אזרח ישראלי או בעלי העסקים

ייעוץ עסקי
יועץ כלכלי

העסק שלכם לפני סכנה

עסקים בשנת 2021 והלאה חייבים להיות הרבה יותר זהירים. השפע הירד עלינו והגלובליזציה גרמה שהעסקים חיים על אדי כסף וזה מסוכן מאד יש לקרוא את המאמר המצורף בזה

פרסום
ייעוץ עסקי

פרסום: האם כדאי לפרסם ברשתות החברתיות

חברת APLE הכניסה אפליקציה המאפשרת ללקוחותיה בעולם לא לאפשר הופעה של פרסומות, ההחלטה דרמטית למפרסם בישראל כאשר הוא מאבד קהל של כמעט מליון איש ואישה, אז מה עושים?

הלוואת

יצירתיות בעסקים

יצירתיות זה מה שדרוש בעסקים בתקופה של תחרות קשה יצירתיות פותרת בעיות

יועץ כלכלי

עסקים! הכינו את עצמכם לתקופה קשה

עסקים הכינו את עצמכם לתקופת האטה כן, לא נעים לי לנבא את זה, ועוד יותר קשה לי להעביר לכם את החשיבה שלי אבל זו האמת.

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן