פתיחת עסק

פתיחת עסק

אצל רבים החלום על פתיחת עסק שריר וקיים וללא ספק ניתן רק לפנטז על ההנאה שבדבר על תחושת העצמאות והפרנסה המכובדת ללא תלות במעסיק. את החלום הזה יש לאפשר לכל מי שרוצה, אבל יש גם חלק נוסף למשוואה והיא הסיכונים הרבים שכל מי שמתכוון לפתוח עסק נוטל. הסיכונים הללו קיימים ובשם האחריות צריך לדבר גם עליהם, אבל כן חשוב להוסיף את הכלים לניהול נכון של הסיכונים הללו.

הסיכון הראשון הוא הייחוד של העסק. מה שצריך לעשות לפני הכל זה מחקר צרכני אצל המתחרים האחרים ובשוק בכלל. סקרי השוק והבדיקות המקדימות מגלות לנו בדיוק מהו המוצר שאותו אנו רוצים לשווק, או אלו שירותים אנו רוצים להציע לאחרים. בנוסף, יש לבדוק באמת ובתמים מהו הייחוד של המוצר שלנו על פני המוצרים המקבילי ואיך ניתן לפתות את האנשים לרכוש דווקא אותו. בנוסף, צריך לדעת מיהו קהל היעד. האוכלוסייה הרחבה מאוד מגוונת ואנו נדרשים להבין למי אנו פונים, שכן באמצעות המיקוד הנ"ל, נכל גם לדעת באלו כלים שיווקיים נוכל להביא את המוצר לפתחיהם.

הסיכון השני הוא סט הכלים המקצועיים שאנחנו צריכים כדי לנהל ולהריץ עסק חדש. למי שיש את כל מה שצריך כדי לעשות כן, מה טוב. למי שאין את הכלים הללו, אפשר ללכת וללמוד את רזי הניהול או את ההתמקדות במוצר הספציפי. לחילופין, ניתן לשכור את שירותיו של יועץ עסקי מוכשר שייתן את כל הכלים באופן חיצוני וביחד איתנו יבנה את התכנית העסקית הכוללת והמלאה.

רואה חשבון הוא לא יועץ עסקי

סיכון שאי אפשר להתעלם ממנו הוא זה הכלכלי. מי שחושב שבהתחלה הרווחים יהיו גבוהים ורבים טועה ובגדול. הרווחים בהתחלה יהיו מינימאליים אם בכלל ולשם כך צריך לוודא שיש לנו גיבוי כלכלי רחב ככל הניתן כדי לאפשר לעסק להמשיך ולרוץ קדימה ולנו ליהנות מאורח חיים ראוי בזמן הזה.

לבסוף, חשוב להכיר את עצמנו. אמנם לא מדובר על סיכון שאנחנו לוקחים, אבל אם רוצים לשמור על עסק כמו שצריך, כדאי להיות מודעים באופן מלא למהלכים שנבצע לאורך הזמן.

 

אם גיליתם טעות בכתיבה אנה חזרו אלינו