פתיחת עסק מצליח הכיצד

פתיחת עסק הוא עניין מסובך, בפרט באקלים העסקי העכשווי.

ובמה דברים אמורים!

בשנה האחרונה אני נקרא ליותר ויותר יזמים אשר עלה להם לראש יזמות בתחום מסוים, או כאלה שהחליטו לפתוח עסק מאחר והם רוצים להיות עצמאים ואחראיים לפעילות ולתוצאות של עצמם אבל לצערי הגדול יזמים אלה פונים לאחר שכבר ביצעו מהלכים והוציאו כספים כאילו הם היו אנשים פרטיים ולא אנשי עסקים שיודעים לפעול כאנשי עסקים.

יזמים שחושבים לפתוח עסק לא יכולים להתחיל לפעול ולהוציא כספים על כל מיני שירותים, דוגמאות, וכל הוצאה אחרת "אפילו דלק לאוטו" כאנשים פרטיים. הם חייבים לעשות זאת כאילו הם כבר אנשי עסקים 30 שנה "חד וחלק" הם לא מבינים אותם יזמים אלה אשר קיבלו המלצות מאבא, חבר, חברה, החבר של ההורים, או כל גורם ידידותי אחר.

נכון! הם לא אנשי עסקים 30 שנה, ולכן לפני שהם מוציאים את השקל הראשון הם פונים ליועץ עסקי שבעסקים כבר יותר מ-30 שנה ומקבלים ממנו תדרוך ראשוני שיחסוך להם אלפי שקלים.

כאשר אני יושב עם החברה האלה הם מקבלים "הלם" על ה"שטויות" שהם עשו כאשר פעלו לא כאנשי עסקים אלה כמו שאר האנשים הרגילים שאין להם מושג בעולם העסקים.

כאשר הולכים לפתוח עסק חייבים להתנהל כאנשי עסקים מהיום הראשון ובשלב ההתחלה.

לא, לא צריך יועץ עסקי כלכלן, לא צריך "עדיין תכנית עסקית" צריך קודם כל לדעת איך מתנהלים כאנשי עסקים כל אחד בתחום התמחותו.

קראו עוד: רואה חשבון בנפרד יועץ עסקי בנפרד

תפקידו של ה ייעוץ העסקי 

  1. להסביר ליזמים את האפשרויות העסקיות שעומדות לפניו.
  2. לכוון את היזמים כיצד להתארגן בכדי לא להפסיד כסף כבר בשלב הקמת היזמות.
  3. לתת ליזם אפשרות להבין לקראת מה הוא הולך במיזם שלו מבחינת: רשויות, רישיונות, מה צריך, מה אפשר, מה חייבים לעשות ומה לא, על מה להוציא כסף כבר, אם בכלל ועל מה לא.
  4. לדאוג להביא ליזם הערכה במקרו על עלות הפרויקט, על דברים שהוא לא חשב עליהם, על קיצורי דרך, והכי חשוב ש"כסף" לא ייזרק לטמיון.
  5. יש להסביר בדרכים מסוימות ליזם שבמצב העסקי העכשווי יש להבטיח את ההשקעה שלו, שהרי אנו יודעים מה קורה לעסקים לא מתוכננים בהמשך הזמן.
  6. להאיר ליזם שלא מספיק שהוא חשב על המיזם, האם הוא חשב על X-Y-Z, או על מקורות המימון, או על התקופה המתה בפתיחת המיזם,

אני מוצא את עצמי נפגש עם יזמים שקראו לי לפגישה אחרי חצי שנה מפתיחת העבודה על המיזם שפתאום הבינו שהדברים לא הולכים כמו שהם חשבו ומוצאים את עצמנו מתחילים מחדש את ההשקעה במיזם כאשר כל מה שהושקע ירד לטמיון. וחבל.

אנו אוהבים להתייעץ אבל לא לשלם 

אנחנו מאד אוהבים להתייעץ, כפי שכבר כתבתי קודם אנו מתייעצים עם כולם ושומעים עשרות דעות, וחושבים שאם אנו מדברים עם הרואה חשבון של החבר של אבא או הגיס אזי הוא יוכל לתת לנו את כל התשובות לפתיחת המיזם חלק כמו חמאת בוטנים.

אז שלא!

מי שיכול לעטוף אתכם במידע, בסדר פעולה, בהתקלות, בנושאים משפטיים, רגולציה, כספים, מימון, התנהלות ובניית המיזם, קיצורי דרך משמעותיים זה רק יועץ עסקי, בלעדיו "בפרט בתחילת הדרך" אתם מגששים באפלה והבית ספר הזה עולה לכם בהרבה כסף וסיכון המיזם שכל כך רציתם בו, החשיבה שאתם חוסכים כסף בזה שאתם לא פונים ליועץ עסקי היא בדיוק הפוכה "אתם מפסידים כסף" ואני יכול להפנות אתכם ליזמים שעברו את הסאגה הזאת.

מה מכתיב לנו האקלים העסקי העכשווי 

בכל פוסט/מאמר שאני מעלה אני מנסה בכול הכוח לכתוב "אקלים עסקי עכשווי" כמי שבעסקים 40 שנה אני יכול להרגיש את כוחות השוק העסקי מזדעזעים כעמודי שמשון הגיבור, מה שהיה מתאים לעכשיו כבר לא מתאים למחר, מה שהיה נכון לאתמול כבר לא מתאים להיום, זאת הסיבה שאני מסביר לבעלי עסקים, חברות, יזמים חדשים, כאלה שרוצים לפתוח או לקנות עסק, אסור להסתמך על מה שהסתמכנו פעם שתכנית עסקית היא "תעודת הביטוח" של העסק. לא זה ממש לא יש עוד הרבה מאד מהלכים בתחילה ובהמשך שהעסק צריך לפעול לפיהם ולא שאיזה כלכלן ייצר מספרים לא מבוססים לעתיד.

כאשר פותחים יזמות או מפעילים עסק עצמאי המטרה היחידה היא להרוויח כסף, כאשר מקימים את העסק או מנהלים אותו שלא ברוח התקופה העסק הופך לנטל ומשקולת למצולות.

לרשותכם המלצות ומאמרים בבלוג

אם גיליתם טעות בכתיבה אנה חזרו אלינו