עסק מדשדש

עסק בקשיים
עסק מדשדש

כל הסיבות לעסק מדשדש

האוירה בעולם העסקים בעשורים בהם אנחנו חיים כאשר כל שנה עשרות אלפי עסקים מתרסקים ועוד יותר כאלה שלא נספרים או לא יודעים אליהם וזה עקב הרחבת ההיצע כמו מדינות שעד היום לא תרמו לעולם ממרכולתם ונהפכו למהפכה של מדינה מספקת שירותים וסחורה (קחו לדוגמה את הודו עם מיליוני התושבים שבה הפכה להיום שוק העבודה בתחום השירותים הממוחשבים, בוני אתרים, מפתחי אפליקציות, מקדמי אתרים, שירותי מזכירות, טלמרקטינג, שירותי גרפיקה ועיצוב, ומה לא. "ולרגע לא נזכיר את התעשיה ההודית שנכנסה חזק מאד לספק בינלאומי בתחומי ייצור קלים וכבדים) היצע שיצר שפע אדיר בכל תחום: יבוא, יצוא, לוקאלי ,שירותים ומוצרים ובכלל מעורבות ואינטגרציה בין עסקים סינרגטיים שהתאחדו והפכו למפלצות תאגידיות.

כל ההתפתחות הזאת חיסלה סקטורים שלמים, יצרה סקטורים חשים, זרקה מהשוק אלפי עסקים (מספיק להסתובב היום באזורי תעשיה שהיו פאר התעשייה כאן בישראל ולראות אותם הרוסי ושוממים) והלב נחמץ.

עסק מדשדש

העסק לפני התרסקות

מדוע הקדמתי ותיארתי את האקלים העסקי בעשורים אלה?

אני לא אפתיע אתכם אם אספר לכם כי מצב העסקים (בלי קשר למגפה) הוא מצב בלתי נסבל מעבר לכל תאוריה אחרת הנלמדת  במנהל עסקים, ומנפץ אסטרטגיות שעל פיהם נקבע המודל העסקי של העסק/חברה. אם פעם היו עושים חישוב מסלול מחדש פעם ב?. היום אנו צריך לעשות זאת כל יום או בכדי לא להיות מגזימן פעם בחודש. הדברים משתנים במהירות שיא ומי שלא קורא את המפה, נכון פשוט עלול לאבד את העסק שלו.

השינויים הם בכל תחום בעסק/בחברה ונוגעים בכל נקודה בניהולה, תחרות, אדמיניסטרציה, מיסוי, לוגיסטיקה, שיווק, פרסום, קטגוריה, מימון וממש הכול. אתם הרי עדים לזה עוד בסוף היום הקודם ותחילת היום החדש. בלילות אתם חושבים מה אני יעשה עם האתגר שנולד לי באמצה יום העבודה היום.

מתאחדים לתקן טעויות ניהוליות

איך מנהלים עסקים?

להתרסקות עסק יש הרבה סיבות, אנשים חושבים שעסק קורס כאן ועכשיו אבל זה ממש לא נכון, עסק קורס מאחר והניהול שלו בשנתיים שקדמו לקריסה נוהל לא נכון, מסכים!!! קשה מאד לעמוד באתגרים אשר מציבים לפנינו העשורים, מנהל או בעל עסק אשר רוב שעות היום מפעיל את העסק ולא מנהל אותו לא יכול להיות ער להתפתחות הדינמית של הקטגוריה בו עסקו מתנהל, בעסקים גדולים יש מחלקת מו"פ אשר יש לה את הזמן להעסיק אנשי מו"פ (מחקר ופיתוח) והם מוליכים את החברה לפיתוח, לקידום התחום בהם החברה עוסקת, בהרחבת רצפת המכירה עם במוצרים או שירותים אחרים, ובכללי שהעסק עובד בסינרגיה מנוהלת, בתקציב, בקיצור כמו שצריכה להתנהל חברה מסודרת. אני גם מאמין שחברות שיש להם מחלקת מו"פ ייעודית אז גם נושאי הדוחות הן החשבונאיים והתזרימים מאפשרים לחברה לתמוך שינויים מחויבים בהתקדמות החברה. בחברה כזאת יש אנשי פיננסיים, שיווק, וכל הצוות המקצועי עומד לשירותו של המנכ"ל או מועצת המנהלים. קחו לדוגמה את שופרסל מסופרמרקט הפכה לקונצרן ענק בו היא מותחת את רצפת המכירה לקטגוריות שלעולם הראש לא עיקל שהמותג יכול להיות משרד נסיעות, חברה להלוואות, מכירת מוצרים לבית ובכלל. מכאן ההבדל בין חברה גדולה לעסק או חברה יותר קטנה, כאשר שמניסיוני לטוב ולרע אני יודע שחברה קטנה חייבת להתנהל לפי קריטריונים של חברה גדולה.

האם חייבים הלוואה?

ניתן לראות עסק מדשדש

מאחר וחלק מהעסקים התחילו בקטן, או את מימון העסק שלהם עשו רק ממינוף בבנק, ובנו את העסק בלי תכנון מוקדם, או מינימום בנו את העסק לפי תכנית עסקית שעשה להם כלכלן או רואה חשבון אם בכלל, ואפילו יועץ עסקי הם ראו בזה את הבטחון לפתיחת העסק ואת האור הירוק לפתוח אותו. מכאן ברוב המקרים העסק נפתח אבל ב"דישדוש" ביום שנמסרה התוכנית העסקית שמימשה את המיזם אחרי חודש חודשים התוכנית העסקית לא החזיקה מים, למה? כי מה שהיה נכון לאתמול ותוכנן לא התגשם ומרגע זה העגלה הובילה את הסוס במקום שהסוס יוביל את העגלה, אבל הבעלים לא התייחסו ואמרו "בסדר" "יהיה טוב" "נשתפשף עוד קצת" ומאחר ובמקרים כאלה העגלה היא הסוחבת ולא הסוס נעשים כל הטעויות האפשריים:

  1. קונים את הג'יפ החדש ביותר באותו זמן
  2. רוכשים את הסמרטפון היקר ביותר
  3. מביאים לעבודה את בני המשפחה, חברים, וכ"ד
  4. לוקחים מהבנק כל הלוואה שהוא מציע
  5. אחר כך לוקחים הלוואות מכל גוף פיננסי חוץ בנקאי
  6. מגייסים כל כרטיס אשראי בנמצא ומוצע

וכבר מסעיף 1 יודעים שזה הסימן לקריסת העסק כי לאחר שמשכנו בפעם הראשונה את הפעמים הבאות מתחננים לבנק, למחזר הלוואה, להתחנן לעוד אשראי, להשיג כל מקור מימון  וזאת שהעסק פשוט מחליף מכירות במימון-וזה אסון. 

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

ייעוץ עסקי
יועץ כלכלי

העסק שלכם לפני סכנה

עסקים בשנת 2021 והלאה חייבים להיות הרבה יותר זהירים. השפע הירד עלינו והגלובליזציה גרמה שהעסקים חיים על אדי כסף וזה מסוכן מאד יש לקרוא את המאמר המצורף בזה

פרסום
ייעוץ עסקי

פרסום: האם כדאי לפרסם ברשתות החברתיות

חברת APLE הכניסה אפליקציה המאפשרת ללקוחותיה בעולם לא לאפשר הופעה של פרסומות, ההחלטה דרמטית למפרסם בישראל כאשר הוא מאבד קהל של כמעט מליון איש ואישה, אז מה עושים?

הלוואת

יצירתיות בעסקים

יצירתיות זה מה שדרוש בעסקים בתקופה של תחרות קשה יצירתיות פותרת בעיות

יועץ כלכלי

עסקים! הכינו את עצמכם לתקופה קשה

עסקים הכינו את עצמכם לתקופת האטה כן, לא נעים לי לנבא את זה, ועוד יותר קשה לי להעביר לכם את החשיבה שלי אבל זו האמת.

ייעוץ עסקי
אימון עסקי

מה אתם מצפים לקבל מיועץ עסקי

מה אתם מצפים לקבל מייעוץ עסק. האמת, אנשים לא יודעים כיצד לפנות לייעוץ עסקי אני בוחן שנים את הפניות של לקוחות ל"ייעוץ עסקי" ואת אלא

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן