עסקים קטנים איך בכל זאת תצליחו למכור

המלצות לעסקים קטנים למכור

אומרים ומתכוונים LOCATION+LOCATION ועוד הפעם LOCATION

ואם מדברים על עסקים קטנים ובינוניים ובעיקר "חנויות" השאלה היא מה עושים כאשר הקניונים ומרכזי הקניות מצמצמים חנויות קיימות והופכים אותם למספר חנויות תוך הכנסת מגזרים שונים של חנויות.

ומה קורה עם שאר העסקים או ברחובות העיר 

אני מסתובב בין רחובות הערים, רחובות אשר לפני כמה עשורים לא היה ניתן להשכיר חנויות בתוכם ומוצא כי עכשיו אין כל בעיה להשכיר חנויות ברחובות הכי מבוקשים שהיו פעם, בנתניה, בכפר סבא, ברמת גן, בירושלים, בחיפה, בתל אביב והיכן לא. אפילו בערי הלוויין או בפריפריה עסקים אשר נשארו מחוץ לקניונים כאילו שהם לא קיימים. קחו לדוגמה את העיר יבנה, עד לפני שלוש שנים לעיר לא היה מרכז אחד הדומה לקניון או למרכז קניות, פגישות של אנשים נעשו בתחנות הדלק YELOW ודומיהם, והנה בבת אחת הוקמו שלושה מרכזים שני קניונים ומרכז קניות פתוח אשר שיתקו את המסחר ברחובות העיר שגם ככה היה צולע וכושל. ראו את העיר באר שבע שם נפתחו למעלה מ-7 קניונים בתקופה קצרה אשר משכו את רוב הלקוחות הפוטנציאלים מהרחוב למרכזי הקניות. תוסיפו את הרכישות באינטרנט, בחנויות שדות התעופה ורכישות בערי מדינות הניכר עליהם אנו היום מרבים בנסיעות בעקבות מחירי השמיים הפתוחים ואז נקבל משוואה אחת וברורה "לחנויות NON LOCATION אין מה לאכול.

אז מה עושים, היכן מתמקמים, לא כולם יכולים להיכנס לקניונים 

ממשאל רחוב שעשיתי אצל חנויות קיימות ברחובות הערים מספרים אלה על ירידה דרמטית במכירות, מבצעים שפעם היו עושים לפני חגים היום אין להם משמעות כי הלקוחות מוצאים את המבצעים במקומות אחרים, רשתות, אינטרנט, חו"ל וערוץ הקניות אשר מכירותיו לא מפסיקות לעלות ולכן כאשר חשבתי ומצאתי כי חנויות אלה חייבים לפעול ולמכור ולמצוא את פרנסתם במיקומם הנוכחי הבנתי כי כל חנות השוכנת ב-X  מקום באחד מחנויות העיר צריכה וחייבת לנהל מדיניות של מכירה אזורית. הווה אומר תיחום והתרכזות של אזור המכירה בסביבת החנות.

עוד באתר ניהול עסקים

אז איך עושים זאת 

  1. האסטרטגיה צריכה להתרכז בתיחום אזור "השכונתי" והגברת המודעות של "החנות" לכלל תושבי האזור המתוחמים באסטרטגיה שנקבעה.
  2. אנו תוחמים בכוונה אזור קרוב לחנות מאחר ומבחינה מכרתית, שיווקית, פרסומית הרבה יותר קל וזול להגיע אל מקסימום הלקוחות בשכונה/אזור
  3. מאחר ואנו יודעים כי ללקוחות יש את הטבע של חווית הרכישה אנו מסדרים את חנותנו בדיוק כמו שהיא מסודרת ברשתות הגדולות למחלקות מחלקות (כן אפילו בחנות קטנה יוצרים מספר מחלקות על מנת שעיניו של הלקוח תיתפקס על כל קטגוריה)
  4. קחו לדוגמה חנות למוצרי חשמל (אז שכל סוג של מוצר יהיה ביחד ולא בלאגן ותמהיל אחד של הכול) העין שלנו אוהבת סדר ואוהבת לראות כל קטגוריה בגדול ובנפרד.
  5. לאחר שסיימנו את זה, רוכשים עוד מוצרים למלאי, על מנת שהחנות תראה מלאה עם שלל מוצרים וקטגוריות.
  6. לוקחים חמישה מוצרים, בודקים את המחיר שלהם באינטרנט, ויוצרים מבצע במחיר הכי נמוך, מתחת למחיר באינטרנט, אבל אך ורק ל-3 עד 5 מוצרים.
  7. בנוסף שמים ליד הקופה מוצרים קטנים (סינרגטיים) לדוגמה אם מדובר בחנות ירקות אזי שמים סלסלה ב-5 שקלים של פרי העונה (תותים, ליצי,) מוצר קטן (זכרו את ההצלחה של "קופיקס" במכירה של מוצרי סופרמרקט ב-5 שקלים) חנות שכונתית או ברחוב מרכזי זה יעבוד נפלא.
  8. פונים לבית דפוס על מנת שיכין פלייר שיכלול: שם החנות, כתובת, משלוחים, וכמובן את 3 או 5 המבצעים החזקים כאשר מדגישים את מחיר המבצע וכותבים לדוגמה "גם באינטרנט לא תמצא מחיר כמו בחנות כאן לידך" את זה מדפיסים ומחלקים בשכונה פעמיים בחודש. (הדפסת 50000 פליירים היום עלותם אולי 150 ₪)
  9. מבקשים מבן משפחה לפתוח דףפייסבוק מתוחם מקומי לאזור החנות המכריז על הימצאותה ואת המבצעים שבתוכה.
  10. מי שבקיא במערכת הניהול של גוגל פותח דף נחיתה רק לאזור החנות אם הקטגוריה שבו נמצאת החנות.

סוג פעולה שכזה יכול להבטיח לכם כניסה של לקוחות מרובים מאחר ויצרתם ללקוחות אלה חווית קניה, חוסר כדאיות ללכת ולרכוש ברשתות או במרכזי הקניות שהרי המחיר ליד הבית שווה ערך ועוד יצרת לקוחות חדשים אשר יגלו את החנות (ועל תגידו לי מתוך עצלנות "הם הרי מכירים את החנות) תבינו שהם יכירו את החנות רק אחרי שירכשו ממנה את המבצעים ולאחר מכן או ביחד מוצרים אחרים שהרווח הגולמי עליהם הוא גדול יותר.

המלצות 

ראו! אין יש מאיין, תתאמצו, תמציאו, תשכללו, תצליחו, תשבו ותשברו את הראש מה לעשות לא יביא שום תועלת ואז "הגדולים" מנצחים. תפנימו שאנו שוק של "מוכרים" ובכדי להתפרנס ולהתקיים חייבים לפעול בשיטות העובדות היום.

בהצלחה

אם גיליתם טעות בכתיבה אנה חזרו אלינו