עסקים קטנים איך בכל זאת תצליחו למכור

עסקים קטנים איך בכל זאת תצליחו למכור

המלצות לעסקים קטנים למכור

אומרים ומתכוונים LOCATION+LOCATION ועוד הפעם LOCATION

ואם מדברים על עסקים קטנים ובינוניים ובעיקר "חנויות" השאלה היא מה עושים כאשר הקניונים ומרכזי הקניות מצמצמים חנויות קיימות והופכים אותם למספר חנויות תוך הכנסת מגזרים שונים של חנויות.

ומה קורה עם שאר העסקים או ברחובות העיר 

אני מסתובב בין רחובות הערים, רחובות אשר לפני כמה עשורים לא היה ניתן להשכיר חנויות בתוכם ומוצא כי עכשיו אין כל בעיה להשכיר חנויות ברחובות הכי מבוקשים שהיו פעם, בנתניה, בכפר סבא, ברמת גן, בירושלים, בחיפה, בתל אביב והיכן לא. אפילו בערי הלוויין או בפריפריה עסקים אשר נשארו מחוץ לקניונים כאילו שהם לא קיימים. קחו לדוגמה את העיר יבנה, עד לפני שלוש שנים לעיר לא היה מרכז אחד הדומה לקניון או למרכז קניות, פגישות של אנשים נעשו בתחנות הדלק YELOW ודומיהם, והנה בבת אחת הוקמו שלושה מרכזים שני קניונים ומרכז קניות פתוח אשר שיתקו את המסחר ברחובות העיר שגם ככה היה צולע וכושל. ראו את העיר באר שבע שם נפתחו למעלה מ-7 קניונים בתקופה קצרה אשר משכו את רוב הלקוחות הפוטנציאלים מהרחוב למרכזי הקניות. תוסיפו את הרכישות באינטרנט, בחנויות שדות התעופה ורכישות בערי מדינות הניכר עליהם אנו היום מרבים בנסיעות בעקבות מחירי השמיים הפתוחים ואז נקבל משוואה אחת וברורה "לחנויות NON LOCATION אין מה לאכול.

אז מה עושים, היכן מתמקמים, לא כולם יכולים להיכנס לקניונים 

ממשאל רחוב שעשיתי אצל חנויות קיימות ברחובות הערים מספרים אלה על ירידה דרמטית במכירות, מבצעים שפעם היו עושים לפני חגים היום אין להם משמעות כי הלקוחות מוצאים את המבצעים במקומות אחרים, רשתות, אינטרנט, חו"ל וערוץ הקניות אשר מכירותיו לא מפסיקות לעלות ולכן כאשר חשבתי ומצאתי כי חנויות אלה חייבים לפעול ולמכור ולמצוא את פרנסתם במיקומם הנוכחי הבנתי כי כל חנות השוכנת ב-X  מקום באחד מחנויות העיר צריכה וחייבת לנהל מדיניות של מכירה אזורית. הווה אומר תיחום והתרכזות של אזור המכירה בסביבת החנות.

עוד באתר ניהול עסקים

אז איך עושים זאת 

  1. האסטרטגיה צריכה להתרכז בתיחום אזור "השכונתי" והגברת המודעות של "החנות" לכלל תושבי האזור המתוחמים באסטרטגיה שנקבעה.
  2. אנו תוחמים בכוונה אזור קרוב לחנות מאחר ומבחינה מכרתית, שיווקית, פרסומית הרבה יותר קל וזול להגיע אל מקסימום הלקוחות בשכונה/אזור
  3. מאחר ואנו יודעים כי ללקוחות יש את הטבע של חווית הרכישה אנו מסדרים את חנותנו בדיוק כמו שהיא מסודרת ברשתות הגדולות למחלקות מחלקות (כן אפילו בחנות קטנה יוצרים מספר מחלקות על מנת שעיניו של הלקוח תיתפקס על כל קטגוריה)
  4. קחו לדוגמה חנות למוצרי חשמל (אז שכל סוג של מוצר יהיה ביחד ולא בלאגן ותמהיל אחד של הכול) העין שלנו אוהבת סדר ואוהבת לראות כל קטגוריה בגדול ובנפרד.
  5. לאחר שסיימנו את זה, רוכשים עוד מוצרים למלאי, על מנת שהחנות תראה מלאה עם שלל מוצרים וקטגוריות.
  6. לוקחים חמישה מוצרים, בודקים את המחיר שלהם באינטרנט, ויוצרים מבצע במחיר הכי נמוך, מתחת למחיר באינטרנט, אבל אך ורק ל-3 עד 5 מוצרים.
  7. בנוסף שמים ליד הקופה מוצרים קטנים (סינרגטיים) לדוגמה אם מדובר בחנות ירקות אזי שמים סלסלה ב-5 שקלים של פרי העונה (תותים, ליצי,) מוצר קטן (זכרו את ההצלחה של "קופיקס" במכירה של מוצרי סופרמרקט ב-5 שקלים) חנות שכונתית או ברחוב מרכזי זה יעבוד נפלא.
  8. פונים לבית דפוס על מנת שיכין פלייר שיכלול: שם החנות, כתובת, משלוחים, וכמובן את 3 או 5 המבצעים החזקים כאשר מדגישים את מחיר המבצע וכותבים לדוגמה "גם באינטרנט לא תמצא מחיר כמו בחנות כאן לידך" את זה מדפיסים ומחלקים בשכונה פעמיים בחודש. (הדפסת 50000 פליירים היום עלותם אולי 150 ₪)
  9. מבקשים מבן משפחה לפתוח דףפייסבוק מתוחם מקומי לאזור החנות המכריז על הימצאותה ואת המבצעים שבתוכה.
  10. מי שבקיא במערכת הניהול של גוגל פותח דף נחיתה רק לאזור החנות אם הקטגוריה שבו נמצאת החנות.

סוג פעולה שכזה יכול להבטיח לכם כניסה של לקוחות מרובים מאחר ויצרתם ללקוחות אלה חווית קניה, חוסר כדאיות ללכת ולרכוש ברשתות או במרכזי הקניות שהרי המחיר ליד הבית שווה ערך ועוד יצרת לקוחות חדשים אשר יגלו את החנות (ועל תגידו לי מתוך עצלנות "הם הרי מכירים את החנות) תבינו שהם יכירו את החנות רק אחרי שירכשו ממנה את המבצעים ולאחר מכן או ביחד מוצרים אחרים שהרווח הגולמי עליהם הוא גדול יותר.

המלצות 

ראו! אין יש מאיין, תתאמצו, תמציאו, תשכללו, תצליחו, תשבו ותשברו את הראש מה לעשות לא יביא שום תועלת ואז "הגדולים" מנצחים. תפנימו שאנו שוק של "מוכרים" ובכדי להתפרנס ולהתקיים חייבים לפעול בשיטות העובדות היום.

בהצלחה

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

ייעוץ עסקי
אימון עסקי

להפיק את המקסימום מייעוץ עסקי

מאחר וייעוץ עסקי הוא לא דבר נלמד באקדמיה ההכשרה הנכונה של כזה זה ניסיון וכמה שיותר רחב ועדיף ניסיון של אדם שהיה בעצמו איש עסקים ולא כשכיר אלה כיזם כאן תשיגו עלות מול תועלת

יועץ עסקי שיווקי
הלוואת

יועץ עסקי שיווקי

ייעוץ עסקי מחייב את היועץ להתמחות בעולם השיווק והמכירות שהוא החלק המכניס כסף לעסק או לחברה, בכף ידינו נמצא כלי הפרסום האדיר מכל הדורות וכמי שמקדם חברה חייב שיתמחה מעבר להיותו יועץ עם ניסיון גם הבנה ומומחיות בבמה המרכזית של המכירות

עסק בקשיים
ניהול משברים בעסקים

עסק מדשדש

אלפי עסקים עומדים לקרוס ולא מרגישים את זה, למה? מאחר ומנכ"ל החברה או בעל העסק עסוק בתפעול העסק ולא בניהולו

סגירת עסק
הלוואת

האם לסגור את העסק?

בעלי עסקים מקבלים החלטות לסגור עסק לפני שהתיעצו עם יועץ עסקי, טעות

יועץ עסקי בכיר
יועץ כלכלי

יועץ עסקי בכיר

שאנחנו בוחרים יועץ עסקי כדאי שנבחר יועץ עסקי בכיר, למה? כי כאשר שוכרים יועץ עסקי לעסק או לחברה הוא חייב להיות בעל ניסיון רב וכזה תמצאו אצל יועץ עסקי בכיר

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן