ממעוף הציפור כאשר מסתכלים על העולם העסקי בירושלים ניתן לחלק אותו לשני חלקים:
העולם החרדי והעולם הדתי ציוני החילוני.
לעולם החרדי יש את דרכי הפרסום שלו לקהל הלקוחות הגדול שלו, שווקים מיוחדים ומגזריים, רחובות שלמים של בעלי מלאכה, חנויות יעודיות לממכר הצרכים לנפש החרדית וכמובן עיתונות מקומית ופשקבילים אשר הם מהווים את שופרות הפרסום עבורם. כ-יועץ עסקי –ויועץ שיווקי שעובד עם הקהל הירושלמי נתקלתי גם עם המגזר החרדי וגם עם המגזר הדתי לאומי והחילוני והעבודה הפרסומית השיווקית שונה בתכלית השינוי.
אני לא רוצה במאמר זה לדבר על העולם החרדי הגם שהוא יקר לי כי מדובר בנפשות ובני אדם וכאלה אני אוהב מאד.
אני דווקא רוצה לדבר על חוסר המקצועיות והאפשרות הניתנים לתושבי מרחב ירושלים להתבטא בתחום השיווק והפרסום.
אין, זו עובדה, אין משרד פרסום אחד מקצועי וחדש שיכול לתת מענה ללקוחות הבירה והפריפריה, ומצאתי רבים מהלקוחות אשר נוסעים ומקבלים את השירותים האלה ממדינת תל אביב. כן אותה מדינה ששם היצירתיות שולטת, התעוזה מופגנת, והיכולות הם אינסופיות. וזה מוזר כי בית הספר הגבוהה ביותר בתחום הפרסום היצירתיות והגרפיקה נמצא בלב ליבה של ירושליים הלוא היא מכללת בצלאל.
נכון, הירושלמים הם יותר שמרנים, לירושלמים קשה לקבל קונספט שונה ואחר, לירושלמים קשה לקבל תעוזה או פתיחות בעשייה הפרסומית והגירוי של הלקוח הפוטנציאלי, הלקוח הירושלמי שמרני יותר ואולי זאת הסיבה שתחום הפרסום לא התפתח כמו במדינת תל אביב והעולם כולו. אבל זה לא נכון לחשוב כך, חובה על משרדי הפרסום המעטים שיש בירושלים ובתוכם משרד הפרסום שלנו HDP המשלב בתוכו עיצוב, כתיבה שיווקית, רעיונות, קונספט, יכולות בידול מוצרים וגם יכולות הפקות דפוס ועיצוב כן להלחם עם הלקוח לטוהתו ולטובת המוצרים שהוא משווק.
אנחנו אוהבים את ירושלים, אנו לא רוצים שמשרד פרסום בירושלים יהיה ענתיקה או עוד מוזאון המוצב ברחבי העיר, אנחנו רוצים שמירושלים תצא בשורה למדינה כולה כמו: ארומה,DMO,ספגטים,קפה הלל, פוקס, ועוד הרבה מיזמים אחרים שהתחילו בירושלים.
יש להבין פרסום הולך עם טכנולוגיה אנושית ומי שיודע לחבר זאת יכול לעשות עבודה יפה ומועילה ללקוחותיו.
דורון עמית, יועץ פרסום ושיווק (מנטור) HDP
02-6252980