אל תבזבזו סתם כסף על פרסום יקר! לפרסם אתם חייבים.

עסקים ופרסום!

עסקים בלי פרסום לא הולכים ביחד.

כמו בכול דבר "אין יש מאיין"

עסקים החפצים בלקוחות חייבים להשקיע בפרסום.

פרסום בסיסי הוא מצוי ופרסום המחדש כול יום את העסק מחדש הוא רצוי.

לא! אני לא אומר לעסקים בישראל לפרסם כמו 100 המפרסמים הגדולים, עם כוח הפרסום הענק, עם המסרים המתחדשים חדשות לבקרים, עם הפרסום ברדיו, בטלוויזיה, בשלטי חוצות, בקמפיינים, במסיבות חוף, או על עמוד בכול פינת רחוב. 

במאמר זה אני מדבר על אותם עסקים קטנים בינוניים וגדולים שכוח הפרסום לא נמצא בכיסם.

כמי שעוסק ב ייעוץ עסקי אני ער לסטטיסטיקה האחרונה שנערכה ע"י "בזק" אחד המפרסמים במנועי החיפוש 144 המתאר מצב כי למעלה מ-34% מהעסקים הקטנים בישראל לא מפרסמים כלל וכלל באיזה שהוא ערוץ פרסום! כול הלקוחות המבקרים עסקים אלה הם או לקוחות קבועים או לקוחות המגיעים תוך שמועה מפה לאוזן. וכפי שאנו כבר מכירים את עובדות החיים עסק שלא מתקדם רק הולך אחורה עד דעיכה מוחלטת.

כ יועץ עסקי ומי שמירב זמנו עסוק בקידום וטיפוח עסקים בישראל ובעולם אני מסתכל על הכוס המלאה של העסקים שכן מפרסמים ומוצא כי למעלה מ-75% חש אתרי אינטרנט אבל רק 42% מהם מקדמים את האתרים שלהם במנועי החיפוש השונים ובראשם גוגל.

כמו שאנו מבינים אתר אינטרנט של חברה לא מביא לקוחות סתם רק כי הוא נמצא על מנת להכניס את אתר האינטרנט לקוחות או מתעניינים פוטנציאלים חייבים לקדם את האתר והיום יש שיטות מצוינות לקדם אתרים באינטרנט לא דווקא בשיטה האורגנית אלה דווקא בתוכנית הפרסום המוצלחת של ADWORDS אשר אתה אפשר לעשות פלאים בתחום קידום האתרים.

זה ברור שלא כולם יכולים לפרסם, העלויות הם די גבוהות להרבה מאד עסקים בישראל, אבל לדעתי יש אפשרות לפרסם את העסק כמובן עם מסרים נכונים ולא מסר כמו "אנחנו החברה המובילה והמצליחה בתחום ה…. בישראל" יש מסרים שאיתם עסק קטן בינוני או גדול אשר לא משקיע הון בפרסום יכול להוביל ובהצלחה ייתרה.

 מדוע חייבים יועץ עסקי 

קחו לדוגמא יבואן של כלים לתעשייה מסוימת, פותחים דפי זהב, או קונים רשימת כתובות של לקוחות פוטנציאלים, או אפילו מעתיקים כתובות ממנוע החיפוש ומזמינים אותם לתצוגה של חידושים בתחום הכלים שהם מייבאים, עושים זאת באולם או של בית מלון או במקום הרבה יותר זול, מזמינים "קייטרינג" מכינים נאום קצר, פותחים שולחן מכירות והזמנות, וכך יוצרים בזז בתחום התעסקות היבואן, אני יכול למצוא בכול תעשיה או שירותים פתרונות ורעיונות כאלה ואחרים על מנת להרים את הפרסום בדרכים שונות ומשונות וכול זה על מנת ליצור פרסום ומכירות ליבואן.

אני טוען, כי לא צריך להשקיע עשרות ומאות אלפים בפרסום, יש דרך לפרסם את המוצר או השירות שלך על מנת להביא את בשורת המוצרים שלך ללקוח ולהניע אותו למכירה, גם בתחום הקמעונאי וגם בתחום תעסוקת ההתמחות של כול עסק ועסק.

להיות ללא פרסום כלל או להשתמש בשיטות פרסום לא מניבות, חבל!

דורון עמית יועץ עסקי מומחה בתחום משברים וקידום עסקים  

אם גיליתם טעות בכתיבה אנה חזרו אלינו