סיכום שנת 2012 בפרסום ובשיווק

סיכום שנת 2012 בפרסום ובשיווק

פרסום, אני מבקש לסכם למענכם את עולם הפרסום לשנת 2012

למעשה שוק הפרסום בישראל ממשיך לצנוח גם בשנת 2012

היקף פרסום של 3.5 מיליארד ₪ במחירי "יפעת" שמזה עדיין ישנם הנחות משמעותיות עד 50% אם לא יותר בתשלום בפועל של עלויות הפרסום במדיה השונות, רק מגבירים את הענף ההולך וקטן משנה לשנה. 

כאשר אני לוקח אתנחתא קלה מסיכום שוק הפרסום ב-2012 ומסתכל על העיתונות המקומית (לא הארצית) אני מבין כמה מאמצים עושים מערכות המקומונים להוציא פרסומים החוצה בדמות "תחרויות" של עסקים! "העסק הנבחר" וכך הלאה פרסומים אשר הרמה הפרסומית שלהם שואפת ל-0- אחד גדול וזאת רק בכדי למכור פרסום ללקוחות, כול זאת בכדי למלא את העיתון המקומי בעוד נייר ובעוד פרסום זול שלא מביא כבוד לעיתון ובטח לא פרנסה לאלה שמפרסמים אותו. למעשה יותר מאוחר בכתבה נראה כי הפרסום בעיתונות רק הולך ופוחת.

 נחזור לסיכום השנה וכאן נגלה כי: עוגת הפרסום מתחלקת ל: 42% טלוויזיה, 29% עיתונות (ארצית +מקומית) 16% באינטרנט, 7% ברדיו (ארצי ואזורי) 5% שלטי חוצות, 1% בתי הקולנוע. בעוגה זאת לא מוזכר נושא העלונים המודפסים והמחולקים (מאחר ואין אפשרות לעקוב אחר פעילות זאת) כמו כן לא נלקחה בחשבון הפרסום במנועי החיפוש GOOGEL לדוגמא במיזם הפרסום שלהם AD WORDS ששם הפרסום אפקטיבי מאד אך לא נלקח בחשבון. עדיין מבנה חלוקת הפרסום בישראל עובדת בטכנולוגיה הישנה בה כול האלמנטים באינטרנט עדיין לא תופשים מקום אמיתי בעוגת הפרסום הישראלית.

אם ניקח בחשבון את העלויות שבפרסום בטלוויזיה נבין עולה התובנה כי הרווחיות נשחקה עד בלי כלל, כאשר תמהיל הלקוחות לא גודל ונשאר פחות או יותר עם אותם שחקנים עיקריים בשוק הפרסום בטלוויזיה בחזקת פרסום לעשירים בלבד.

כמו שהזכרתי קודם הפרסום בעיתונות סובל את הירידה המשמעותית ב-2012 נגרר מ-2011. לצערי העיתונות וגם הרבה מפרסמים לא הפנימו כי עידן העיתון, הפורינט, זה לא מה שהיה פעם. חד משמעית והוא רושם ירידה של 12% בשנת 2012.

בנושא האינטרנט הרי שגם כאן נרשמה ירידה ב-2012 של 1%  (לדעתי במדגם זה של יפעת לא נלקחו הפרסומים במנועי החיפוש אשר לדעתי תפסו תאוצה הולכת וגוברת בתחום הפרסום הממוקד.

לגבי הפרסום ברדיו, למרות ששנת 2012 לא רשמה עליה בפרסום במדיה זה, כיועץ עסקי, וכיועץ פרסום אני דווקא כן חושב כי הרדיו האזורי והרדיו הממלכתי העלו קמפיינים מעניינים ויצירתיים בתחום השמע ולדעתי הביאו ברכה רבה ללקוחותיהם.

לסיכום, אזרחי מדינת ישראל ובעלי העסקים בא חייבים להפסיק להיכנע לכול מיני אנשי מכירות של אפיקי פרסום כאלה ואחרים (יש עסקים שאני מוזמן לתת חוות דעת על העסק ואני מוצא שתקציב הפרסום שלהם כול כך מנופח ביחס להכנסתם וזאת בגלל שאיש מכירות כזה מציע מגנטים, איש מכירות אחר מציע עלונים, איש מכירות אחר מציע פרסום במקומון, השני בקובייה, השלישי באמצע עמוד עם סוף שבוע בבית מלון כבונוס והאחרון מציע לו פרסום על מקרר, דפי זהב, דפי תל אביב או דפי קיסריה)ן.

המלצתי לכול עסק שרוצה לפרסם, התייעץ עם גורם אוביקטיבי כמו יועץ פרסום או יועץ עסקי, או ליווי עסקי, על מנת שיחלק את הפרסום או יותר נכון את התקציב באפקטיביות הגבוהה ביותר, ויש היום דרכים לפרסום מועיל ומכניס לעסק

דורון עמית

054-8087706

www.doronamit.co.il

doron@doronamit.co.il

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

עסקים עם איחוד האמירויות

התועלות העסקיות שמאחורי השלום עם איחוד האמירויות

ב15.9.2020 נחתמה עסקת נורמליזציה בין איחוד האמירויות הערביות לישראל. עסקה זו הפתיעה רבים, אם כי קומץ קטן היה מודע לשלל המאמצים שהושקעו לאורך שנים מאחורי הקלעים. מהם הנתונים, מהן ההזדמנויות וכיצד מוטב לפעול?

שיווק ופרסום

הכנסה חדשה ישנה לתקשורת בישראל

סיפור קצר. בעל חברה בתחום מסוים יושב במשרדו, מתעסק בדוחות האקסל, עובר על רשימת הלקוחות ונאנח עמוקות שהוא רואה את רשימת החייבים, בצר לו ניגש

הלוואת

הלוואת הסדר מכירים את זה?

הרבה מאד עסקים ואנשים נכנסו למעגל פושטי הרגל בשנה האחרונה 2020, לא רק כאלה שהם פושטי רגל גם כאלה שהחשבונות שלהם מוגבלים ולא יכולים לקבל "שקל" אשראי או "אסון ענק" שהלקוח נשאר חייב לבנק כסף., יש פעמים רבות שמרגע זה הבנקים או עובדי הבנקים מתייחסים אליך בזלזול וכאן הם חורגים מהפרסום שלהם "אנחנו אנושיים"

עסקים עם איחוד האמירויות

גם עסקים קטנים מייצאים לדובאי

כאשר השם דובאי נזכר אצל אזרחי ישראל ואנשי העסקים שבה, מיד נפתח חלום מול העיניים של "פאטה מורגאנה" מדינה יפה, גורדי שחקים, חופי ים מדהימים, עיר מודרנית, אנשים אינטליגנטים, בתי מלון מפוארים ומפנקים, אנשים מכול העולם, ניקיון סדר ובקיצור שילוב של האיים הקריביים עם לאס ווגאס.

ייעוץ עסקי

אתה בטוח שאתה יועץ עסקי?

הרבה שואלים אותי "איך נהיית יועץ עסקי" בכלל סמכא לתת לי ולחברה שלי ייעוץ עסקי שהרי לא שמעתי שיש תואר כזה של ייעוץ עסקי, יש תואר בניהול, תואר בכלכלה, חשבונאות, תעשיה וניהול ורק לא שמעתי על תואר ביועץ עסקי.

יבוא יצוא

נכון שכדאי לייבא מסין והמזרח

זהו! נכנענו! סוגרים את המפעל, מפסיקים לייבא מאירופה או מארצות הברית, מפסיקים כל ייצור מקומי! כולנו עוברים לייבא מסין, מהמזרח ומהודו. זהו! אין עתיד לייצור בישראל, אין עתיד לייבוא מאמריקה, לייבוא מאירופה . סיו! היא מנצחת!

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן