ניהול תקין, איך מונעים טעויות עסקים

רוב בעלי העסקים והחברות שואלים את עצמם "האם אני טועה בניהול החברה או העסק"

רבים הם בעלי העסקים והחברות שבטוחים כי הם עושים טעויות ומחפשים את התשובות לכול כך הרבה שאלות, תשובות שהמענה עליהם הוא קשה.

כמי שמומחה בתחום ה ייעוץ העסקי אני מבקש להעלות מספר נקודות!

כעובדה ברורה ומוגמרת "אין מי שלא עושה טעויות" יותר נכון "מי שלא מנסה לא טועה" מי שמנסה, עושה, פועל, מנהל, "טועה" למה הדבר דומה: אדם שלא יוצא אם רכבו לכביש סביר להניח שלא יעשה תאונת דרכים…אדם אשר יוצא לכביש עם רכבו יש סבירות שהוא יעשה תאונה כזאת או אחרת. מה מלמדים אותנו עם כך עובדות החיים "שמי שלא עושה, מנסה, ויוצא לכביש לא עושה טעויות ומי שכן הסיכוי לטעויות הוא גבוהה ומחויב המציאות.

 מאחר ואני כותב על התחום העסקי, תחום אשר אני ומשרדי מתמחים בו אזי אני רוצה לבוא מהכוון של הטעויות הנעשות ע"י בעלי עסקים, מנכלים של חברות, ובכלל מי שעוסק בעסקים.

 אין בעל עסק או מנכ"ל חברה שלא עושה טעויות, טעויות יכולות לצוץ מכול מקום, טעויות בשיקולי דעת, טעויות בשיקולים כספיים, טעויות בתיעול משאבים וכספים, טעויות בהשקעות, בבחירת כוח אדם, בשיווק, במכירות. והטעות הגדולה ביותר של בעלי עסקים או מנהלי חברות הינה ההשפעה והמקום שהם נותנים לעובדים בחברה או בעסק להשפיע על ההחלטות שלהם.

 מי טועה: כולנו!!! מהתאגיד הגדול ביותר במדינה IDB ועד אחרון העסקים במדינה.

מי לא טועה טעות הפוגעת בעצמו: אנשי האקדמיה, המרצים למיניהם, כול אלה שמעבירים קורסים לניהול, לשיווק, כלכלנים וכ"ד. למה הם לא טועים? כי מעולם לא עסקו בעסקים ובחברות בפועל, לעולם לא ניהלו עסק או חברה משל עצמם וכול תפקידם הוא להרצות לאחר…למעשה הפער בין האקדמיה לעשייה בפועל הוא פער עצום כי לא נראה לי שאנשי האקדמיה בתחום העסקים מביאים בחשבון את ערכי החצר, השוק, הבמה המרכזית של העסקים, האנושיות, הרגש והאופי האנושי המתערבב אם תרצה או אם לאוו בתחום הניהול.

 אנו נמצאים בתקופה שונה מקודמתה בעולם העסקים, השיווק, המכירות, הניהול, ניהול עובדים וכד, אנו צריכים לזכור ש"טעות" היא תכונה אנושית, לטעויות בניהול יש השלכות מרחיקות לכת בכול מה שקשור עם אנשים, טעויות ניתן לצמצם אך לא ניתן למנוע.

 כיצד מצמצמים טעויות בעסקים או בחברות

ניקח לדוגמא ראש ממשלה, שר, מנכ"ל משרד ממשלתי, מנכ"ל חברה ממשלתית, כול אלה מחזיקים לידם יועצים מומחים בתחומם על מנת לצמצם כמה שיותר טעויות אשר יש להם השלכות קרדינליות עלינו האזרחים. אותו דבר בעסקים ובחברות, אלה המעסיקים יועצים בתחומים סינרגטיים לניהול של העסק או החברה יכולים לצמצם את הטעויות האובייקטיביות שנעשות בעסק או בחברה.

 מה קורה בעסק שלי

נכון, תחום העיסוק של משרדי ושלי הוא בייעוץ וליווי עסקים למען צמצום טעויות בכדי להצליח ולהתפתח, גם אני כמי שחי את השוק כול כך הרבה שנים הן כבעלים של חברות שהביא על עצמו התחייבויות וגם עשה טעויות והצלחות מבין עד כמה ייעוץ וליווי אמיתי יכול לתמוך ולמנוע הרבה מאד טעויות שלפעמים יכולות להיות הרות אסון. הדבר נכון לגבי עסקים חדשים, קיימים, וכאלה שנמצאים במשבר כזה או אחר. לדעתי ייעוץ מקצועי ויותר נכון ליווי מקצועי מצמצם פערים וטעויות באחוזים גבוהים מאד.

הכותב הוא מומחה בתחום הפיתוח והשימור העסקי 

אם גיליתם טעות בכתיבה אנה חזרו אלינו